17℃
Dnes je 24. červen , svátek má Jan

Parkovací zóny pohledem obyvatel Prahy 6

Rok si obyvatelé a návštěvníci Prahy 6 zvykají na placené parkování. Jak systém placeného stání řidiči hodnotí? Co jim vyhovuje a co naopak vadí? Přinášíme výběr reakcí. V galerii se také můžete podívat na aktuálně zaplněná parkovacích místa a strážníky městské policie, kteří hbitě pokutují všechny přestupky proti místním pravidlům.

Reklama
Článek vychází také v časopise Vaše 6

Jarmila Č.
Bydlím na Břevnově a parkování se tady rozhodně zlepšilo. Každý nový systém má podle mého názoru své mouchy, stejně tak i tento, parkovací. Doufám ale, že ty nedostatky se postupně vychytají, pokud vím, už k nějakým úpravám došlo. Také bych raději měla jednotnou parkovací kartu pro celou Prahu a mohla tak bez omezení stát tam, kde zrovna potřebuji. K tomu se ale, pokud se nepletu, zatím v hlavním městě neschyluje a proto díky alespoň za placené parkování na šestce. Ono kritiků je hodně a určitě řada z nich má konstruktivní připomínky, v zásadě jde ale o to, že šestka prostě byla středočeské parkoviště a to v pořádku není. Teď je snadnější najít volné místo a návštěvy, které k nám často přijíždějí, si parkovné bez problému zaplatí.

MUDr. Helena Melezínková
Pečuji o svou 91letou maminku, které se snažím umožnit co nejdéle žít ve svém prostředí v bytě na Kladenské ulici. Přiznám se, že zavedení zón placeného stání mi tuto péči značně zkomplikovalo.

V loňském roce jsem si požádala o parkovací oprávnění pro pečovatele. Informace o tomto typu povolení se nedaly skoro nikde najít a nejspíš zůstaly utajeny i pracovníkům vydávajícím parkovací karty.  Žádala jsem o parkovací oprávnění pro SPZ auta, jehož držitelem je můj manžel. Úředníci mi nejprve doporučili, ať si zaplatím 12 000,- Kč, pak požadovali, aby pečující osoba byla můj manžel a nakonec mi doporučili, ať si vozidlo přehlásíme na mé jméno. Nenechala jsem se odbýt a nechala si zavolat pana vedoucího, který byl velmi ochotný a vše zařídil. Mamince vystavili parkovací oprávnění na 10 let a musela zaplatit předem kredit 3 000,- Kč, z něhož se platí zvýhodněné parkovné ve výši  10 % ceny. Sdělili mi také, že platit za parkování budu muset přes mobil. Předpokládala jsem, že to bude prostřednictvím prémiové SMS, tak jako se platí za jízdenky MHD. Jaké bylo ale moje překvapení, když jsem posléze zjistila, že platit se dá jen přes internet. Proč tedy Praha neumožní zdarma napojení k internetu, aby si mohl člověk odečíst parkovné z kreditu, který už předem zaplatil? Každý přeci nemá internet v mobilu? Za využité parkovné jsem nikdy nedostala žádnou účtenku ani potvrzení, takže kdyby náhodou vznikly nějaké spory ohledně doby parkování, neměla jsem v ruce vůbec nic, čím bych mohla dokázat, že jsem za parkování zaplatila. Ani na internetu se nedal najít přehled využitého kreditu. Navíc se dá stát v jedné zóně maximálně 3 hodiny a zkuste si někoho třeba vykoupat nebo mu doma uklidit a dojít nakoupit za 3 hodiny. Musela jsem tedy po 3 hodinách vždy přeparkovat do jiné zóny.

FOTO: Parkování na Praze 6

Parkování na Praze 6 - Pokutování_policie Praha 6Parkování na Praze 6 - Parkování_značkaParkování na Praze 6 - Automat_parkováníParkování na Praze 6 - Foto_auta_parkování_1Parkování na Praze 6 - městská policie_praha 6_2
Další fotky
Parkování na Praze 6 - vyhrazená místa pro parkování

Třešničkou na dortu se ovšem staly události letošního srpna. Ode dne 23. srpna si nemohu zlevněné parkování z kreditu odečíst, protože systém přestal fungovat. Na internetu jsem zjistila, že auto, které bylo k parkovacímu oprávnění  přiřazeno, ze systému zmizelo. Dotazem na úřadě jsem zjistila, že Magistrát všechna povolení  zkrátil na jeden rok a údajně pracuje na jejich prodloužení (proč je tedy vůbec zkracovali?). Magistrát jaksi ale zapomněl držitele povolení  o zrušení informovat, já mám pořád písemné povolení na 10 let. Protože pečování nemohu odložit a parkovat potřebuji, byla jsem po týdnu marného čekání nucena zakoupit si další parkovací oprávnění, naštěstí jsou teď už i jiné možnosti  než platit předem dalších 3 000,- Kč. Zároveň jsem zažádala o vrácení zbylého kreditu asi 2 500,- Kč a do dnešního dne na něj čekám.

Závěrem bych chtěla říci, že celý systém se zdá být nedostatečně promyšlený, sestavený narychlo a bez konzultací s příslušnými skupinami obyvatel. Asi funguje pro většinu běžných uživatelů, ale je třeba myslet i na ostatní menší skupiny, zejména na naše seniory, kteří se bez podpory okolí neobejdou.

Danuše Třicátníková
Velmi ráda se připojuji k debatě placeného parkování v Praze 6 a naprosto s ním souhlasím. Mám však připomínku. Je pravdou, že se podařilo část vozidel vytlačit ze sledovaných zón, ale jinde, například v ulicích, které přiléhají k zastávkám číslo 119 Dědina a Divoká Šárka, jsou ulice tak obestavené, že je problém komunikací projet. Věřím, že i touto otázkou se patřičné orgány zabývají.

Petra Hubálková
Reaguji na vaši výzvu v časopise Vaše 6 ohledně zpětné vazby na fungování parkovacích zón. Bohužel má zpětná vazba není pozitivní. V ulici Zavadilova, kde bydlím, jsem ani před zavedením zón neměla problém zaparkovat (teď jen za to platím 1200 Kč ročně). Naopak mám problémy zaparkovat na Ořechovce, kde bydlí rodiče a kam jste problém parkujících dojíždějících zavedením zón jen v některých částech Prahy 6 zdárně převedli. Z této čtvrti, respektive části čtvrti, se tak bohužel stalo veřejné parkoviště, parkují zde dojíždějící, ale i další občané Prahy 6, z oblastí, kde zóny jsou. Je velká škoda, že si této rezidenční čtvrti více nevážíte, a že zavedení zón nebylo řešeno více koncepčně. Jako poměrně úsměvné hodnotím také to, že si v dnešní digitální době prodloužení karty musím přijít vyřešit osobně (mám služební auto) a nelze vše řešit online, tak jako například podání daňového přiznání.

Na Ořechovce byl také nedávno zaveden „experiment“, který v celé oblasti Ořechovky pomocí dvou vcelku nenápadných značek zavedl přednost zprava a rychlost 30 km/hod. Kladně hodnotím snahu o snížení rychlosti, kterou ovšem šlo řešit radary a nemuselo každý den docházet k situacím hrozícím nehodou – málokdo z projíždějících ví, odkud kam sahá Ořechovka, do některých ulic není z bývalých hlavních vidět a i když už chcete dát autu přijíždějícímu zprava přednost, tak se dost často stává, že dotyčný řidič netuší, že ji má. Je jen otázkou času, kdy tu budeme mít další auto na střeše.

(POZN.: PŘÍSPĚVKY JSOU REDAKČNĚ KRÁCENY)

Před 1 hodinou
Podnětem ke zřízení hvězdárny v Praze se stala tragická smrt Milana Rastislava Štefánika. Česká astronomická...
Před 3 hodinami
Pražský magistrát bude i nadále proajímat společnosti Akroterion domy u Staroměstského náměstí, kde má vzniknout...
Včera, 17:49
Dnes 23.6. 2018 došlo v Čelákovicích k úmrtí malého dítěte. Na místo ihned dorazil krajský...
22.6.2018
Luboš Andršt, náš přední bluesový, jazzový, jazzrockový a artrockový kytarista, skladatel a pedagog, bude mít...
22.6.2018
V západní části Hradčan, ve strategicky významném místě, byl roku 1140 založen klášter řádu premonstrátů....
22.6.2018
Novodobá historie pivovarnictví se v Berouně začala psát právě před 20 lety, kdy zde v...
22.6.2018
Nejen na divadelní prázdniny si už balí zavazadla herci a tvůrci ve Švandově divadle: Eva...
21.6.2018
Praha poskytne celkem 43 milionů korun městským částem na realizaci investičních projektů určených na rozvoj...
20.6.2018
Tramvajová trať ve Vinohradské projde rekonstrukcí. Dopravní podnik ve středu oznámil, že první etapa prací...
20.6.2018
Když v rámci bourání pražského opevnění roku 1875 padla Koňská brána, v ose náměstí byly...
Reklama