10 potravin, které obsahují nejvíce cukru, i když se tváří jako zdravé

31.7.2018
Šárkos
Další fotky

Sladké cereálie

Naprostá většina sladkých snídaní a snídaňových směsí obsahuje obrovské množství cukru. Snad mimo neslazené směsi ovesných vloček, které jsou smíchány třeba s rozinkami či oříšky. Všechny ostatní se ale jen tváří jako zdravé, přitom jsou skoro na stejné úrovni jako jiné sušenky a sladkosti. Navíc bývají cereálie často praženy, a obsahují tím pádem přebytečný tuk a jsou přislazovány.

Kam v Praze na koupačku? Známe 10 míst, kam stojí za to vyrazit

Müsli tyčinky

Tady je situace dost podobná jako u cereálií. Tyhle tyčinky se v reklamách tváří jako rychlá a vydatná svačinka, faktem ale je, že jsou plné cukru a budete po nich jen mít chuť na další cukr. Takže nejsou tak ideální, jak by se mohlo zdát. Navíc jsou v nich zbytečné cukry a navrch také tuky. Přidávají se tam kukuřičné škroby nebo glukózo-fruktózový sirup. Takže si příště raději kupte nějakou jinou nedietní tyčinky a vyjde vás to nastejno. Pokud přecejen chcete něco zasycujícího, volte spíš tyčinky pro sportovce.

Třešně jako malý zázrak. Jsou napěchované vitaminy a pomohou při hubnutí

Přesnídávky

Mohlo by se zdát, že přesnídávky mají v oblibě jenom děti, ale není tomu tak. Celá řada lidí je přesvědčená o tom, že jde vlastně o zdravou potravinu, protože obsahuje ovoce jako třeba jablka. To je sice pravda, pyré má mnoho druhů, ale to ještě neznamená, že tam není cukr. Malé skleničky jsou slazené vždy buď cukrem nebo glukózo-fruktózovým cukrem.

Vosy a včely patří k létu. Víte, jak správně vytáhnout žihadlo, a že na včelí bodnutí nepomáhá cibule?

Sušené ovoce

A když u toho ovoce zůstaneme, máme tady pak plejádu sušeného ovoce. To se vždy nachází někde u cereálií na ráno a tváří se jako zdravá strava. Jenže tomu tak úplně není. Už se nejedná o čerstvé ovoce, takže vitaminy je lepší si dát z ovoce čerstvého. A co se vám tedy dostane do těla, když si pochutnáte třeba na sušených banánech nebo meruňkách? Sacharidy a cukry, aby ovoce nebylo tak kyselé. A proč je tak sladké? Považte, jaké by to bylo, kdybyste snědli naráz třeba 10 meruněk čerstvých.

Jahody zatočí s cholesterolem a zkrotí chutě na sladké. Co dalšího červené ovoce umí?

Sušené maso

A máme tu další takový nešvar, pokud jde o obsah cukru. A tím je sušené maso. Ano, víme, že chutná velmi dobře, ale to právě proto, že je doslazené. Je to neuvěřitelné, ale obsahuje až deset gramů na jednu porci. Jde zejména o to nejlepší sušené maso – třeba s příchutí barbacue nebo s medovou hořčicí.

5 drinků pro horké letní dny. Co říkáte na višňovou, nebo okurkovou limonádu?

Salátové dresinky

Co může být zdravějšího než salát. Jde o zeleninu, které bychom přece měli jíst dostatečné množství. To je pravda, ale pokud si myslíte, že si můžete klidně dát salát s jakoukoliv zálivkou a stále bude super dietní, mýlíte se. Dresinky obsahují cukr, takže do sebe zbytečně dostáváte sacharidy. Místo toho si můžete zkusit sami vyrobit vlastní dresink doma. Často postačí jen pár kapek olivového oleje nebo třeba dresink – z bílého jogurtu, cibule nebo česneku, soli a pepře.

Přerušovaný půst jako převrat v dietách. Jezte jen dvakrát denně a zhubnete, tělu je to přirozené

Omáčky z rajčat

Cukr se ukrývá také uvnitř nejrůznějších rajčatových omáček, které si koupíte v konzervě. Pokud si rajčata nerozmixujete sami doma, vězte, že v kupovaných bude vždy cukru více, než byste chtěli – rozhodně neplatí, že tam nebude žádný. Cukr se přidává jako konzervant, aby vylepšil chuť omáčky.

Štrůdl, linecké košíčky nebo tartaletky. Sladké zázraky zbožňovala nejen Adina Mandlová

Energetické nápoje

I když by vám to mohlo být jasné, spousta lidí si neustále místo jídla kupuje energetické nápoje, aby získali rychle energii. Je potřeba říct, že hlavní hnací silou v tomto případě není jen kofein, který energetické nápoje obsahují. Je v nich velké nejen kofeinu, ale i cukru.

Trenýrky, slipy nebo boxerky – to je věčný boj. Které si vybrat?

Smoothie

Zdánlivě velmi zdravé snídaně, ale je potřeba říci, že se rozhodně neobejde bez cukru, zvláště pak to kupované. Záruku, že tam cukr nebude, máte jen tehdy, pokud si jej připravíte doma a ještě si uděláte jen zeleninové. Ovoce však obsahuje cukr samo o sobě. Jenže to kupované navíc ještě nějaký ten mléčný výrobek nebo třeba ovocnou šťávu, zmrzlinu či slazený sorbet.

FOTO: Potraviny, které obsahují nejvíc cukru

Potraviny, které obsahují nejvíc cukru - přesnídávka dětskáPotraviny, které obsahují nejvíc cukru - musli tyčinkyPotraviny, které obsahují nejvíc cukru - musli snídaně zdraví jídlo cereáliePotraviny, které obsahují nejvíc cukru - musli snídaně zdraví jídlo cereáliePotraviny, které obsahují nejvíc cukru - sušené ovoce
Další fotky
Potraviny, které obsahují nejvíc cukru - sušené ovocePotraviny, které obsahují nejvíc cukru - salátový dresinkPotraviny, které obsahují nejvíc cukru - salátový dresinkPotraviny, které obsahují nejvíc cukru - energetické nápojePotraviny, které obsahují nejvíc cukru - smoothie ovoce léto jaro nápoje ovocné džusyPotraviny, které obsahují nejvíc cukru - káva kofein kapučíno laté

Kávové nápoje

Vypadají celkem nevinně – kávové anebo kakaové nápoje v plechovkách nebo s brčkem. Cukr na nás číhá takřka všude. Máte rádi třeba latéčko nebo cappuccino? Případně se stavujete pro kávu na rohu ulice cestou do práce? Pak se nemůžete divit, že přebytečná kila nejdou dolů. A to i přestože požádáte o variantu bez cukru. Cukr obsahují často už příchutě, či mléko, které se používá jako plnotučné. Káva je pak pro vaše tělo kalorická bomba.


Témata:

Nepřehlédněte