Tunel Mezno zrychlí vlaky. Stavbaři prorazili 840 metrů

Stavbaři dnes dokončili ražbu 840 metrů dlouhého tunelu Mezno na trati Sudoměřice – Votice. Díky přestavbě tratě se podle Správy železnic zkrátí cestování vlakem mezi Prahou a Táborem. Ražba tunelu začala loni v září.

Tunel Mezno je druhým vybudovaným tunelem v úseku Sudoměřice – Votice. Součástí modernizace je i tunel Deboreč, jehož ražbu stavbaři dokončili letos v únoru, měří 660 metrů.

„Jedná se o čtvrtý železniční koridor Praha – České Budějovice, kde v současné době probíhají dvě klíčové stavby, a to je právě tento úsek Sudoměřice – Votice a Soběslav – Doubí. Oba tyto úsek budou v roce 2022 v testovacím provozu, ale testovací znamená, že se tady bude už normálně jezdit,“ řekl ministr dopravy Karel Havlíček (za ANO). Celý koridor bude podle něj zabezpečený jednotným evropským systémem ETCS.

Tunel byl ražen takzvanou novou rakouskou metodou, která spočívá v mechanickém rozpojování horniny a jejím následném jištění primárním ostěním, kterým se aktivují základní vlastnosti horninového masivu.

Na dosud jednokolejném úseku kromě dvou tunelů přibude také druhá kolej, stavební práce mají skončit v roce 2022. Proti původním předpokladům se zhruba o rok prodlouží, a to především kvůli zahájení výstavby tunelu Mezno pomocí trhacích prací velkého rozsahu. K jejich povolení se vztahovalo několik dalších podmínek, což způsobilo zpoždění.

V Týnci nad Sázavou úspěšně rozběhli participativní rozpočet

Na koridoru bude podle Havlíčka chybět ještě pražský uzel. „Bude nám zůstávat nástavba hned za Českými Budějovicemi, a to je okolo Ševětína, Hosín a Hluboká. Tam se to dneska bohužel stále klikatí, bude nás tam čekat celá řada klíčových inženýrských aktů, další tunely a tak dále,“ řekl. Kdy se podaří dokončit celý koridor, zatím není jasné.

Dokončené jsou nyní úseky ze Ševětína do Soběslavi, z Doubí u Tábora do Sudoměřic, z Votic do Prahy – Hostivaře a také koleje v železničním uzlu České Budějovice. Na pražském železničním uzlu mezi stanicí Praha – Hostivař a Vršovicemi se již pracuje. Úsek z Nemanic do Ševětína přijde na řadu jako poslední.

Celkové náklady na modernizaci tratě Sudoměřice – Votice jsou 6,7 miliardy Kč bez DPH. V případě schválení žádosti z Operačního programu Doprava může příspěvek EU činit až 3,96 miliardy Kč.

vera/čtk

Burdýři

Černošice čeká tradiční Mariánská pouť

25.9.2020
Výstavba okružní křižovatky Červené Vršky na silnici I/3 se blíží k ukončení II. etapy. Jelikož...
7.9.2020
Radnice v pražských Běchovicích vypracuje studii a nutnou dokumentaci rozšíření železniční zastávky Praha-Běchovice střed. Běchovice...
3.9.2020
První rok úspěšného provozu má za sebou dětské dopravní hřiště ve Vlašimi, které slouží pro...
28.8.2020
Tři ohniska moru včelího plodu eviduje Státní veterinárná správa na Vlašimsku a Divišovsku v okrese Benešov....
21.8.2020
Sklizeň ve středních Čechách je podle zemědělců zatím většinou lehce nadprůměrná. V některých lokalitách, třeba...
18.8.2020
Loňský kybernetický útok na Nemocnici Rudolfa a Stefanie Benešov způsobil škodu přes 59 milionů korun....
18.8.2020
Zapojení do jednotného integrovaného systému Prahy a Středočeského kraje čeká tento měsíc dvě části středních...
9.8.2020
Policisté dnes našli v řece Sázavě na Kutnohorsku těla dvou mladíků, po nichž od čtvrtka...
4.8.2020
Týnec nad Sázavou má za sebou první ročník participativního rozpočtu. V jeho rámci město uvolnilo...
4.8.2020
S rostoucím věkem člověka se mění i jeho potřeba na výživové složení, strukturu a množství jídla....
Reklama