Díky covidu vzrostl prodej erotických pomůcek

17.11.2022
Simona Knotková

Prodej erotických pomůcek na internetu vzrostl letos meziročně asi o třetinu, vyplývá z tiskové zprávy společnosti Shoptet. Loni podle údajů srovnávače cen Heureka.cz vykázal segment meziroční růst 37 procent, předloni to bylo přibližně 33 procent. Do letošního výsledku se zatím ještě nepromítly vánoční nákupy. Podle společnosti Shoptet zájem Čechů o erotické pomůcky od roku 2019 vytrvale roste, a to hlavně díky sociálním sítím.

Prodeji erotických pomůcek se začalo výrazně dařit v období koronavirové pandemie, kdy lidé trávili více času doma. Podle společnosti Shoptet však prodej roste i letos, a to měsíčně o desítky či stovky procent. Svůj podíl na tom mají například influenceři, kteří na sociálních sítích erotické pomůcky prezentují a vysvětlují, k čemu slouží. Češi jsou tak díky tomu erotice otevřenější, vyplývá z tiskové zprávy.

Podle letošního průzkumu sexuálního života Čechů agentury Behavio je nejoblíbenější erotickou pomůckou vibrátor. Používá ho přibližně 44 procent respondentů. Za ním následuje erekční kroužek, který používá asi 16 procent lidí. Na třetím místě s 15 procenty skončily masturbátory. Průzkumu se zúčastnilo 1019 lidí mezi 18 až 65 lety, kteří nakupují na internetu.

Podle Viktora Slámy z internetového obchodu Yoo.cz vedou u žen designové vibrátory a u mužů masturbátory, které jsou vyrobené z materiálu, připomínajícího lidskou kůži. Mezi pět nejprodávanějších produktů na e-shopu patří i afrodiziaka, přípravky na lepší orgasmus či BDSM pomůcky. Patrik Duda z e-shopu Naughtyharbor.cz uvedl, že se pomůcky v posledních letech neustále technologicky vylepšují. Nejčastěji na e-shopu podle Dudy nakupují muži ve věku 35 až 45 let. Podle společnosti Shoptet průměrná cena za objednávku erotických pomůcek činí letos 1327 korun.

Zdroj: ČTK



Nepřehlédněte