mapa regionů
zavřít mapu

S myšlenkou dát svému národu levný lidový vůz dostupný každému přišel ve třicátých letech minulého století sám Adolf Hitler. Konstrukce vozu se neujal nikdo jiný než Ferdinand Porsche. Kvůli továrně vzniklo i město Wolfsburg.
Hitler Porscheho pověřil konstrukcí lidového vozu už v roce 1934, ovšem nevyjasněný způsob financování pozdržel celý projekt až do roku 1937. V tomto roce došlo k založení Společnosti pro přípravu německého lidového vozu, která se o rok později přejmenovala na Volkswagen GmbH. Ve stejném roce bylo rovněž založeno město Stadt des KdF-Wagens bei Fallersleben, kde měla začít výroba vozů pod značkou KdF.
Paradoxem je, že rozmachu automobilky zabránila právě Hitlerem rozdmýchaná druhá světová válka, společnost se totiž obrátila na zbrojní výrobu. Závod se zaměřil na opravy letadel Junkers Ju 88 a začal vyrábět vojenské terénní vozidla KdF 82 Kübelwagen, kterého se vyrobilo asi 52 tisíc kusů a obojživelná vozidla KdF 166 Schwimmwagen (těch se vyrobilo 14 tisíc kusů). Během druhé světové války tvořili až dvě třetiny zaměstnanců továrny lidé z obsazených území, kteří sem byli deportování na nucené práce.
Nově vystavěné město bylo po skončení války přejmenováno na dnes známý Wolfsburg a továrna na rovněž dnes známý Volkswagen. Po obsazení německého území byla takřka hned obnovena výroba osobních automobilů podle Typu – I. Vůz, který vznikal pod britským patronátem a kterému se podle jeho tvaru začalo říkat Brouk, přinesl celé značce světový úspěch. V letech 1946 až 48 se ho vyrábělo až tisíc kusů měsíčně.
Název Brouk se však jako oficiální jméno modelu začal používat až později. Od roku 1938 do roku 2003 bylo vyrobeno 21 529 464 kusů vozu. V roce 1973 se výroba přesunula do Mexika a v Evropě byla ukončena. Právě zde byl vyroben poslední kus původního Brouka v roce 2003. V roce 1998 sice Volkswagen přišel s Broukem nové generace, ten však slávy svého předchůdce nedosáhl.