5℃
Dnes je 17. listopad , svátek má Mahulena

Díky nové strategii se propojí metro se železnicí

Na základě tvrdých ekonomických a socio-demografických dat vznikne v Praze koncepce, která bude odborně nezpochybnitelná, slibuje si magistrát. S ohledem na výši investic město chce, aby se dopravní síť vyvíjela koncepčně a nepodléhala politickým či jiným subjektivním tlakům.

Výchozím stavem pro zpracování studie je nedávno schválený Plán udržitelné mobility, který kromě stávajících tras počítá i s novou trasou metra D v úseku Depo Písnice – Náměstí Míru. Strategie bude vytvořená na modelu předpokládaného rozvoje města i Metropolitní oblasti.

„Poslední komplexní studie rozvoje městské hromadné dopravy z roku 2001. Praha se samozřejmě od té doby proměnila, díky chystanému Metropolitnímu plánu víme, kudy se bude dál rozvíjet, a je čas zmapovat, jak rozrůstající se město nejlépe pokrýt dopravním spojením. Hotovou máme strategii rozvoje tramvajové sítě a železnice v Praze. V synergii se zadávanou studií SŽDC k rozvoji železničních tratí teď připraví IPR také strategii rozvoje sítě metra,“ řekl náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr.

„Rozvoj města je opřen o infrastrukturu a metro je klíčovou pražskou stavbou. Oddělovat přípravu dopravních staveb od dalších úrovní města již není možné, s dobrou dlouhodobou strategií rozvoje sítě metra můžeme lépe rozvíjet další území vhodná pro bydlení a umístění pracovních příležitostí,“ uvedl náměstek primátora pro územní rozvoj Petr Hlaváček.

Podle náměstka Adama Scheinherra platí, že zatímco cestující autobus vymění právě za tramvaj, metro využívají řidiči, kteří by jinak jeli autem. Metro dokáže přepravit velké množství lidí na velké vzdálenosti a na rozdíl od tramvají, které mají čtvrťový význam, je tepnou celého města. Podobnou funkci má v řadě evropských zemí také městská železnice. Důležité je ovšem zdůraznit, že na rozdíl od let 80., kdy tramvaje nahrazovalo metro, je dnes již jasné, že každý prostředek má své cestující. I proto studie nepochybně neznamená, že některé tramvajové propojení navržené ve Strategii tramvajových tratí přestanou být důležité.

„V Praze pro nás bude důležité právě propojení se železnicí, jejíž plán rozvoje teď připravuje SŽDC. Historicky si železnice a metro v Praze zbytečně konkurovaly, protože podle dřívějších představ železnice sloužila přepravě uhlí, ne cestujících. Proto třeba linka metra B kopíruje železniční koleje, na kterých dnes přitom jezdí pohodlná městská linka. V nové strategii synergie metra a městské železnice pro Pražany připravíme rychlé a kvalitní spojení napříč celým městem tak, aby se jednotlivé druhy dopravy vzájemně doplňovaly,“ vysvětlil Adam Scheinherr.

Napsala na 700 knih plných těch nejhorších genderových stereotypů. Staly se z nich bestsellery

Včera, 17:30
Na podzim roku 1632 se Albrecht z Valdštejna rozhodl se svou armádou přezimovat v protestantském Sasku, které...
Včera, 16:00
V Rusku se už dlouhou dobu bouří poddaní. Ale jen jednomu z nich se podaří...
Včera, 14:00
Rady, tipy a vychytávky z minulého století neztrácí lesk ani dnes. Malý domácí lexikon z roku 1980...
Včera, 13:33
Za svou odvahu se dočkal David Michaljak (26) ocenění. Prezident Miloš Zeman mu udělil medaili...
Včera, 11:46
V roce 1956 se Marie Uchytilová zúčastnila veřejné soutěže na podobu jednokorunové československé mince. Její...
Včera, 11:30
Takový je nemilosrdný verdikt životopisců trestance jménem Henri Charrière přezdívaného podle tetování na hrudi Motýlek (Papillion)....
Včera, 10:00
Podzimní krajina přímo vybízí k výletům. Nemusíte řešit jarní bláto a rozbředlé cesty. Nemusíte řešit...
Včera, 08:00
Bez nadsázky můžeme říct, že brambory jsou nejlepším potravinovým koncentrátem na světě. Jejich hlavní zásobní...
15.11.2019
Stačí se do nich jenom začíst a podlehnout kouzlu starých časů, které rozhodně nebyly „zlaté“....
Ilustrační foto.
15.11.2019
Světová ekonomika letos poroste nejslabším tempem od recese před deseti lety. Ekonomický růst podle Mezinárodního...
Reklama