29℃
Dnes je 19. červen , svátek má Leoš

Jesenice u Prahy nesouhlasí s výstavbou středočeské části D3

Jesenice u Prahy nesouhlasí s výstavbou dálnice D3 v připravované variantě. Devítitisícové město by se stalo novým Černým Mostem nebo Zličínem, řekl na dnešní debatě o D3 na jesenické radnici starosta Jesenice Pavel Smutný (za STAN). Nesouhlasné stanovisko k projektu podle něj zaujalo městské zastupitelstvo.

Reklama

Město už nyní trpí nadměrnou dopravou z Pražského okruhu, po napojení D3 z jihu by bojovalo s dalším přílivem aut. Jesenickým vadí podle Smutného i to, že by se dálniční okruh u Jesenice měl rozšířit na osm jízdních pruhů z nynějších čtyř. Protihluková opatření se proto mají posouvat dál od okruhu. „Dopravní zátěž našeho regionu je už teď enormní, už teď nejsou splněny hlukové limity a my bychom sem měli přivést z celého jižního regionu zhruba 45.000 aut denně,“ upozornil Smutný.

Podle předsedy spolku Alternativa středočeské D3 Romana Andrese se rozmáhá názor, že trasa takzvané západní varianty je již schválená a nedá se s tím nic dělat. To ale podle něj není pravda, obce mohou podávat námitky ve správních řízeních. Právník Michal Bernard, který proti navržené trase dálnice dlouhodobě bojuje, ČTK řekl, že projekt je nyní ve fázi zahájeného územního řízení. Byly podány žádosti o územní rozhodnutí na stavebním úřadu v Benešově, který ale vyzval Ředitelství silnic a dálnic k doplnění. Řízení je nyní přerušeno do 30. srpna, lze však podle Bernarda předpokládat, že se tento termín bude posouvat.

D3 má spojit Prahu s Českými Budějovicemi a rakouskými hranicemi. O potřebě této komunikace se mluví tři desítky let. Středočeská část má měřit 60 kilometrů, výstavba by měla začít v roce 2024 a skončit v roce 2028. Bernard ale míní, že tento termín nemůže být dodržen.

Kritikům vadí mimo jiné to, že dálnice povede turisticky atraktivním Posázavím. Mají obavy, že kolem dálnice nekontrolovatelně porostou logistická a nákupní centra, která zdevastují poslední zbytky přírody. Doporučují spíše zvýšit kapacitu silnice I/3 a vybudovat obchvaty měst.

Ministerstvo dopravy v minulosti poukazovalo na to, že trasa povede méně zalidněnými oblastmi, což by mělo způsobit méně problémů v zastavěných aglomeracích. Západní variantu schválilo také ministerstvo životního prostředí, když vydalo pro tuto trasu kladné stanovisko EIA, čímž uznalo, že je vyhovující z hlediska dopadů na životní prostředí. Podporuje ji i Středočeský kraj, který k ní chystá doprovodné stavby. V koridoru dálnice má být vybudován přivaděč vody z Želivky.

Zdroj: ČTK

Papírový nábytek je populární kvůli hmotnosti a nízké ceně. Pořídili byste si ho?

17.6.2019
Díky solidaritě rodičů, kteří včas odhlásili své děti ze školek, do kterých nenastoupí, jsou přijaty...
16.6.2019
Sdružení dobrovolných hasičů Lhota uspořádalo v neděli 26. května za podpory obce Dolní Břežany pro...
15.6.2019
Krajská správa a údržba silnic začala ve čtvrtek 16. května s měsíční opravou povrchu komunikace...
14.6.2019
V Říčanech bude pořádně kluzko, už 15. června tam totiž dorazí atrakce Slide Czech. To je až...
14.6.2019
Praha 22 koupila pozemky v Pitkovicích o výměře zhruba 13 tisíc metrů čtverečních, chce zde...
13.6.2019
Na sportovišti u Říčanského lesa je k dispozici nová lezecká stěna. K jedinečnému pumptracku a...
12.6.2019
Jesenický radní Martin Lang rezignoval na funkci v radě města v závěru zastupitelstva 6. června....
12.6.2019
Podobně jako v jiných městech i v Říčanech vyslyšeli výzvu ministerstva životního prostředí a zdravý...
12.6.2019
Nejen v parných dnech ocení cestující v pražských autobusech klimatizace. Těmi jsou vybaveny nejnověji dodávané...
4.6.2019
Město Říčany ve spolupráci s Muzeem Říčany a 3. základní školou u Říčanského lesa připravilo...
Reklama