Česká Lípa: Na projektu přestavby pojišťovny na městský úřad se už pracuje

V náročné přípravě přestavby budovy bývalé České pojišťovny v ulici U Synagogy v České Lípě na budovu městského úřadu se radnice posunula o kus vpřed.

Jeden z autorů původního projektu, architekt Jiří Kňákal, totiž začal zpracovávat projektovou dokumentaci na přestavbu celé budovy. Město s ním uzavřelo smlouvu, jejíž součástí bude i vyrovnání licenčních práv s dalšími dvěma původními autory. Projektová dokumentace by měla být hotová na konci května příštího roku, úředníci by se měli do nového pracoviště přestěhovat v polovině roku 2022.

Záměru modernizace budovy bývalé České pojišťovny dali českolipští zastupitelé zelenou na svém červnovém zasedání, na kterém se seznámili se závěry studie zpracovanou Jiřím Kňákalem. Obsahem studie byl především souhrn všech stavebních úprav, které bude nutné provést, aby se z objektu stala moderní budova úřadu 21. století. Objekt by navíc měl být šetrný k životnímu prostředí.

Vodní nádrž Mšeno je chloubou Jablonce. Teď bude mít opravenou hráz

„V nové budově úřadu počítáme kromě změny dispozice také s výměnou oken, dveří, střechy, zateplením fasády, výměnou zdroje vytápění, vybudováním nové vzduchotechniky, systému hospodaření s dešťovou vodou a také instalací fotovoltaických panelů. Na toto téma jsme již měli setkání s památkáři, na které jsme umístění této technologie konzultovali. Podařilo se nám s nimi domluvit na kompromisním řešení, takže panely budou moci na budově být a zároveň budou splňovat přísné podmínky platné pro městskou památkovou zónu,“ uvedla starostka České Lípy Jitka Volfová a dodala, že náklady na přestavbu jsou dle studie odhadnuté na 55 milionů korun bez DPH.

„Jedná se o vysokou částku, nicméně pokud chceme z budovy mít opravdu reprezentativní úřadovnu, kde se budou občané i úředníci cítit komfortně, musíme do modernizace investovat. Navíc chceme podat žádost o dotaci z Operačního programu životní prostředí. Pokud dotaci získáme, suma vynaložených prostředků z městské kasy se sníží,“ doplnila starostka.

Po modernizaci budou v budově fungovat pracoviště osobních dokladů, řidičských průkazů, registr vozidel, oddělení přestupků, odbor dopravy, odbor školství, kultury, sportu a cestovního ruchu, interní audit a živnostenský úřad. Pracovat zde bude 60 úředníků, v přízemí se počítá s vybudováním podatelny a informační služby.

Do majetku město budovu získalo za 18 milionů korun v dubnu 2019.

Jablonecký krystal chce být Stavbou roku 2020. Je i dalších 23 zájemců

 

22.10.2020
Společnost TMR Ještěd, provozovatel zdejšího skiareálu, získal všechna potřebná povolení pro realizaci úvodní fáze rozvoje...
19.10.2020
Novou ředitelkou Naivního divadla Liberec bude od 1. ledna 2021 Kateřina Pavlů. Ta třicet let...
16.10.2020
Komerční článek
Jaké je řešení? Nová studie advokátní kanceláře Toman & Partneři nastínila, že klíčová je transparentní...
16.10.2020
Kvůli opatřením proti koronaviru začal Liberecký kraj znovu omezovat veřejnou dopravu. V souvislosti se zastavením...
14.10.2020
Povodí Labe v loňském září zahájilo opravy hráze vodní nádrže Mšeno. Oprava koruny hráze spěje...
13.10.2020
Stavby roku. Díky téhle soutěži má veřejnost možnost seznámit se s přehlídkou toho nejlepšího a...
6.10.2020
Martin Půta z vítězných Starostů pro Liberecký kraj bude zřejmě už třetí volební období hejtmanem....
6.10.2020
Pacienty s nemocí covid-19 už vedle Krajské nemocnice Liberec přijímají také ostatní tři páteřní nemocnice...
5.10.2020
V Libereckém kraji bude nejspíše vládnout koalice vítězných Starostů pro Liberecký kraj (SLK) s ODS...
5.10.2020
Vítězní Starostové v čele s Martinem Půtou začali hned po zveřejnění volebních výsledků jednat o...
5.10.2020
Josef Čapek patří bezpochyby k nejdůležitějším představitelům klasické české moderny a avantgardy. A to nejen...
Reklama