Litoměřice chtějí vymýtit „reklamní smog“, vydaly zásady reklamy

Litoměřice vydaly zásady reklamy a označování provozoven v historickém centru. Cílem je vymýtit tzv. reklamní smog a motivovat podnikatele k estetičtějšímu značení podniků v městské památkové rezervaci. Podnikatele, kteří se rozhodnou reklamu podle zásad upravit, chce město finančně podpořit. Informovala o tom radnice.

„Chceme pomocí dobrých příkladů a tipů inspirovat k odpovědnějšímu přístupu k veřejnému prostoru. Reklama v centru je pro podnikatele důležitá, ale prezentace může být účinná a zároveň i estetická s ohledem na městskou památkovou rezervaci,“ uvedla vedoucí odboru školství, kultury, sportu a památkové péče Andrea Křížová. Litoměřice se inspirovaly Brnem nebo Znojmem.

Zásady upravují vzhled samotné provozovny, tedy nápis, polep, vývěsní štít. V druhé části se zabývají reklamou, která je mimo provozovnu, což jsou billboardy, vitríny, bannery. „Nejdeme cestou postihů ani sankcí. Zásady jsou spíše návodem, jak postupovat, na co si dát pozor, obsahují i tipy,“ uvedl radní Filip Hrbek (ODS).

V souvislosti se zavedením doporučení vypsala radnice dotační titul pro podnikatele, kteří se rozhodnou upravit vzhled své provozovny a reklamy v souladu s novými zásadami. Náklady, které podnikatelé vynaloží, může město částečně kompenzovat. Připraveno má pro letošek 100.000 korun.

Nejhezčí provozovny roku radnice loni ocenila titulem Srdcař Litoměřic. „Jsme přesvědčeni, že pokud předvedeme správné příklady, poukážeme na prvky a řešení, která posouvají provozovny moderním stylem na evropskou úroveň, tak se touto pozitivní motivací i ostatní provozovatelé rozhodnou zachovat podobným způsobem a svou provozovnu vylepší,“ uvedl zastupitel Tomáš Sarnovský (ANO).

Litoměřice mají nový grafický vizuální styl, který připravila vítězka designérské soutěže. V minulosti město využívalo pro prezentaci zejména heraldický symbol. Právě tento nový styl může být podle radnice inspirací pro podnikatele.

S nelegální reklamou chtělo v minulosti bojovat Ústí nad Labem. Do přípravy podkladů se zapojili studenti Univerzity Jana Evangelisty Purkyně, kteří sledovali a zaznamenávali reklamy na soukromých objektech. Žádnou vyhlášku ani doporučení město neschválilo. Loni v létě odstraňoval nelegální výlepy ve městě ústecký zastupitel Martin Hausenblas (ProÚstí) a po něm i někteří další.

čtk

Jan Fischer. Tvůrce našeho nejslavnějšího kresleného seriálu jeho práce nakonec zabila

Dnes, 17:48
Provoz letecké záchranné služby v Ústí nad Labem stojí ročně desítky milionů korun. Náklady se...
Dnes, 11:15
Dvě orangutaní samice z ústecké zoologické zahrady čeká stěhování na Nový Zéland do zoo v...
Kámen, který není ve svém lůžku
Včera, 09:09
Čtrnáct kamenných řad, které jsou od roku 1958 chráněnou kulturní památkou, se nachází na náhorní...
7.8.2020
Do mezinárodní soutěže na budoucí podobu okolí jezera Milada u Ústí nad Labem se přihlásilo...
4.8.2020
Druhé setkání dobrovolných, profesionálních i podnikových hasičů a jejich příznivců se uskuteční v sobotu 24....
3.8.2020
Ústecký kraj letos oslavil kulaté, dvacáté výročí. Prvním hejtmanem se v roce 2000 stal Jiří...
3.8.2020
Dýně, rajčata, okurky, kedlubny a další plodiny si mohou lidé vypěstovat na komunitní zahradě v...
2.8.2020
V červenci zahynulo při dopravních nehodách na silnicích v Ústeckém kraji šest lidí, o dva...
31.7.2020
V Ústí nad Labem v městské části Střekov se před několika dny otevřela vyhlídka známého...
30.7.2020
V Ústeckém kraji je devět odběrových míst, kde se mohou na covid-19 nechat otestovat pacienti,...
Reklama