mapa regionů
zavřít mapu

Řidiči pojedou kvůli výstavbě dálnice D7 u Panenského Týnce na Lounsku po objížďce. Vede po přilehlé silnici. Objížďka potrvá až do zprovoznění dálničního úseku na podzim 2021. Změna v dopravě nastane v noci z dneška na čtvrtek 21. května. Dnes o tom informoval Jan Studecký, mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), které je investorem stavby.
Stavaři začnou budovat levý dálniční pás, z dvoupruhové silnice se tak stane čtyřpruhová. Od Prahy až po křižovatku za kostelem sv. Blažeje bude doprava svedena na objízdnou trasu po vedlejší komunikaci. „Zde byly provedeny šířkové úpravy a opravy povrchu vozovky, aby komunikace byla vyhovující i pro kamionovou dopravu,“ uvedl mluvčí.
V navazujícím úseku až po sjezd k čerpací stanici bude doprava vedena po stávající silnici I/7 s omezením ze tří jízdních pruhů na dva. Od čerpací stanice až po začátek již provozované D7 (obchvat Sulce) bude doprava opět svedena mimo silnici I/7. Objížďky budou obousměrné.
Stavba obchvatu Panenského Týnce začala loni v září. Celková délka trasy je 3 500 metrů. Projekt počítá s mimoúrovňovou křižovatkou, třemi mosty a protihlukovými stěnami. Náklady jsou 685 milionů korun bez DPH.
U Panenského Týnce se stala řada tragických nehod, v roce 2009 při jedné z nich zemřelo osm lidí. Stavba je součástí prací, díky nimž se z původně dvoupruhové silnice I/7 stává postupně čtyřproudá dálnice D7, která spojuje Prahu s Chomutovem a Německem. Jedním z nejdůležitějších důvodů přestavby je podle ŘSD zajištění dopravní obslužnosti průmyslových zón u Mostu, Loun a Postoloprt a zejména strategické zóny Triangle u Žatce.
Hotová je čtyřproudá komunikace z Prahy do Slaného. Po celé čtyřproudé silnici se řidiči projedou v roce 2024, pokud nenastanou nějaké komplikace.
vera/čtk