mapa regionů
zavřít mapu

V sobotu 8. srpna 2020 dojde ve spolupráci organizátorů dopravy IDSK (Integrovaná doprava Středočeského kraje) a ROPID s městy, obcemi a autobusovými dopravci k integraci autobusových linek v oblasti Kokořínska. Konkrétně se jedná o oblast mezi Mělníkem, Liběchovem, Mšenem, Mělnickým Vtelnem a Všetaty. Tím se současně uzavírá poslední, čtvrtá, etapa integrace města Mělník do systému Pražské integrované dopravy (PID), na jejímž konci je levnější dojíždění a vyšší počet spojů.
Zavedeno bude 9 nových linek (689 – 697), změněny budou stávající linky 474 a 668. Zrušeno bude 17 linek mimo systém PID. Provoz autobusových linek PID bude zaveden nebo rozšířen na území dalších 33 měst a obcí Středočeského, resp. Libereckého kraje. Zejména bude rozšířena dopravní obslužnost v relacích Mělník – Kokořín a Mělník – Mšeno, dojde ke koordinaci časů a odstranění souběhů železnice a autobusů v relaci Mělník – Mšeno i neefektivních souběhů autobusů v relaci Mělník – Liběchov. Nové spoje jsou zavedeny v mezikrajské relaci Mšeno – Dubá. Rozšířena bude také víkendová doprava do turisticky atraktivní oblasti Kokořínska zejména z Mělníka, kde budou zajištěny návaznosti na autobusy do Prahy.
Jedním z duchovních otců projektu integrace veřejné dopravy ve středních Čechách je mělnický místostarosta a zastupitel Středočeského kraje Milan Schweigstill (STAN). Ten se výrazně zasadil o to, že pilotním projektem společného dopravního systému Prahy a Středočeského kraje se v roce 2015 staly oblasti Neratovicka a právě Mělnicka. Tehdy byly zavedeny dvě páteřní linky: 348 v trase Praha – Neratovice – Zálezlice a 369 v trase Praha – Mělník – Štětí. Důležitou součástí veřejné dopravy se stala i rychlíková linka 349 v trase Praha – Mělník. DO PID byla začleněna městská autobusová doprava v Mělníce a městská autobusová doprava v Neratovicích. „Přípravy probíhaly již od roku 2013 a jednání byla velmi náročná,“ vzpomíná Milan Schweigstill. „Cílem integrace bylo nalákat více cestujících do prostředků hromadné dopravy, což se podařilo již v prvním roce fungování, kdy se jejich počet zvýšil během devíti měsíců o 16 procent.“
Místostarosta, který se dopravní problematikou intenzivně zabývá i při řešení různých projektů Mělníce, se však zároveň nedomnívá, že současné vedení Středočeského kraje řeší veřejnou dopravu nebo šířeji dopravní problémy středních Čech uspokojivě. I proto opět kandiduje do krajského zastupitelstva. „Kraj jednoznačně potřebuje změnu. A já doufám, že se mi podaří prosadit další návrhy ve prospěch všech jeho obyvatel i návštěvníků,“ uzavírá Milan Schweigstill.