V srpnu se završí integrace Mělníka do PID

V sobotu 8. srpna 2020 dojde ve spolupráci organizátorů dopravy IDSK (Integrovaná doprava Středočeského kraje) a ROPID s městy, obcemi a autobusovými dopravci k integraci autobusových linek v oblasti Kokořínska. Konkrétně se jedná o oblast mezi Mělníkem, Liběchovem, Mšenem, Mělnickým Vtelnem a Všetaty. Tím se současně uzavírá poslední, čtvrtá, etapa integrace města Mělník do systému Pražské integrované dopravy (PID), na jejímž konci je levnější dojíždění a vyšší počet spojů.

Zavedeno bude 9 nových linek (689 – 697), změněny budou stávající linky 474 a 668. Zrušeno bude 17 linek mimo systém PID. Provoz autobusových linek PID bude zaveden nebo rozšířen na území dalších 33 měst a obcí Středočeského, resp. Libereckého kraje. Zejména bude rozšířena dopravní obslužnost v relacích Mělník – Kokořín a Mělník – Mšeno, dojde ke koordinaci časů a odstranění souběhů železnice a autobusů v relaci Mělník – Mšeno i neefektivních souběhů autobusů v relaci Mělník – Liběchov. Nové spoje jsou zavedeny v mezikrajské relaci Mšeno – Dubá. Rozšířena bude také víkendová doprava do turisticky atraktivní oblasti Kokořínska zejména z Mělníka, kde budou zajištěny návaznosti na autobusy do Prahy.

Jedním z duchovních otců projektu integrace veřejné dopravy ve středních Čechách je mělnický místostarosta a zastupitel Středočeského kraje Milan Schweigstill (STAN). Ten se výrazně zasadil o to, že pilotním projektem společného dopravního systému Prahy a Středočeského kraje se v roce 2015 staly oblasti Neratovicka a právě Mělnicka. Tehdy byly zavedeny dvě páteřní linky: 348 v trase Praha – Neratovice – Zálezlice a 369 v trase Praha – Mělník – Štětí. Důležitou součástí veřejné dopravy se stala i rychlíková linka 349 v trase Praha – Mělník. DO PID byla začleněna městská autobusová doprava v Mělníce a městská autobusová doprava v Neratovicích. „Přípravy probíhaly již od roku 2013 a jednání byla velmi náročná,“ vzpomíná Milan Schweigstill. „Cílem integrace bylo nalákat více cestujících do prostředků hromadné dopravy, což se podařilo již v prvním roce fungování, kdy se jejich počet zvýšil během devíti měsíců o 16 procent.“

Místostarosta, který se dopravní problematikou intenzivně zabývá i při řešení různých projektů Mělníce, se však zároveň nedomnívá, že současné vedení Středočeského kraje řeší veřejnou dopravu nebo šířeji dopravní problémy středních Čech uspokojivě. I proto opět kandiduje do krajského zastupitelstva. „Kraj jednoznačně potřebuje změnu. A já doufám, že se mi podaří prosadit další návrhy ve prospěch všech jeho obyvatel i návštěvníků,“ uzavírá Milan Schweigstill.

Kempy a památky se snaží, aby Češi nelitovali, že nemohli vycestovat do zahraničí

Včera, 14:30
Lechnýřovnu po opravě v roce 2012 získala rakovnická knihovna, která zde zřídila malé muzeum, kde...
26.9.2020
Své o tom ví i oblíbený moderátor Michal Jančařík, do jisté doby velký sportovec a...
26.9.2020
Nechala ji vybudovat v roce 2001 telekomunikační společnost Telefonica O2. Konstrukčně ji navrhl Ing. Janata...
25.9.2020
Přesně 26. září 1920 se poprvé rozhrnula opona a loutky sochaře Vojty Suchardy v krásných...
25.9.2020
Svět ho i po dvou staletích zná pod jménem Jean-Baptiste Gaspard Deburau. Tak je uváděn...
25.9.2020
Kraj hejtmanky Pokorné Jermanové utratil za nebezpečné resuscitační sady deset milionů korun. Jejich součástí jsou...
25.9.2020
Výstavba okružní křižovatky Červené Vršky na silnici I/3 se blíží k ukončení II. etapy. Jelikož...
25.9.2020
Středočeští hygienici v Hudčicích u Březnice navštívili stánk na návsi, ve kterém byla připravována točená...
24.9.2020
Tradiční setkání bývalých příslušníků pomocných technických praporů se ve čtvrtek 10. září uskutečnilo opět v...
24.9.2020
Záměrem této aktivity je do praxe pražského školství přinést ty nejmodernější technologie. Postupně je budováno...
Reklama