Škoda Auto omezuje výrobu. Automobilce chybí díly k dokončení vozů

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto kvůli přetrvávajícímu nedostatku některých dílů zastavila výrobu v několika provozech a směnách. Bez chybějících dílů nelze dokončit výrobu vozů.

Některé směny zrušila firma už v minulém týdnu, odbory pro tyto situace vyjednaly takzvanou překážku na straně zaměstnavatele a zároveň náhradu mzdy nad hodnotou stanovenou zákonem. Nedostatek čipů způsobila pandemie koronaviru i růst poptávky.

„S ohledem na složitost situace a aktuální vývoj budeme případné překážky řešit v ucelených týdenních blocích,“ řekl odborový předák Jaroslav Povšík. Překážky se týkají zejména výroby Octavií a souvisejících provozů. I na lince Fabií se ale začaly objevovat nedokončené vozy, kterým chyběly radary.

Nadační fond ŠKODA AUTO pomáhá organizacím na Mladoboleslavsku zvládnout koronavirovou epidemii

Škoda plánuje podle týdeníku odstávky i na únor. V tomto týdnu byla odstávka například v lakovně B v Mladé Boleslavi, na montáži a svařovně MB I nebo ve svařovně v Kvasinách. Odstávka se týkala vždy jen některých směn.

Automobilka začátkem ledna uvedla, že se potýká s nedostatkem čipů, které jsou součástí mnoha zařízení v automobilech. Může to vést až k přerušení či omezení výroby některých modelů, uvedla již dříve na dotaz mluvčí Škoda Auto Martina Gillichová. Potvrdila informaci týdeníku Škodovácký odborář, podle kterého nedostatek čipů způsobila pandemie koronaviru i růst poptávky.

„Kvůli výpadku dodávek polovodičů v dodavatelském řetězci celého koncernu Volkswagen bude i společnost Škoda Auto v nadcházejících měsících čelit nedostatku tohoto komponentu,“ řekla Gillichová. Podle ní tak nelze vyloučit změny v produkčních objemech.

Naplánovat, vyvinout a vlastnoručně postavit. Stěžejní projekt žáků každého ročníku učiliště Škoda Auto

Chybějící čipy mohou mít podle odborů dopad v podobě zvýšených nákladů na výrobu, a tím dosažení nižších zisků. Nedostatek čipů trápí automobilky napříč světem.

Škoda Auto loni dodala celosvětově přes jeden milion aut. Provozuje tři výrobní závody v České republice, vyrábí v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Je aktivní na více než 100 trzích. Zaměstnává téměř 39 tisíc lidí, z toho v ČR skoro 34 tisíc.

adp/ČTK

Dnes, 09:07
Od dubna se v Liberci rozjely sdílené elektrické koloběžky platformy Bolt, jsou jich dvě stovky...
19.4.2021
S ohledem na pandemickou situaci nejen v naší republice se organizátoři rozhodli přesunout 13. Dobový...
19.3.2021
Komerční článek
SMART REGION CHCETE SE ZVIDITELNIT NEBO PROPAGOVAT SVÉ PRODUKTY V REGIONECH ČR​? Nabízíme Vám Reklamní...
19.3.2021
Početná populace syslů obecných se probouzí do nové sezóny. Čilí hlodavci přitahují pozornost a jsou...
19.3.2021
V sobotu 20.3. proběhne volba vedení OFS Mladá Boleslav a nálada v okrese je rozpolcená....
13.3.2021
Jedním z mnoha umělců, kteří se narodili v Itálii, ale svůj umělecký i rodinný život...
10.3.2021
Krajská veterinární správa pro Středočeský kraj nařídila mimořádná veterinární opatření k zamezení šíření nebezpečné nákazy...
10.3.2021
Chápu, že psát o zámcích se v situaci, kdy se dostanete akorát na konec obce,...
8.3.2021
Útulek v Mladé Boleslavi dlouhodobě chyběl, odchycená zvířata se musela vozit až do Lysé nad...
4.3.2021
Případ, kdy ani rozchod partnerů neřeší násilné chování jednoho z nich a domácí násilí pokračuje...
4.3.2021
Podle statistik policie došlo v loňském roce na Mladoboleslavsku k poklesu kriminality o 257 případů.
Reklama