Policie: Tunel pod Bílinou by měl mít dva tubusy, je to bezpečnější

Vedoucí dopravní policie Ústeckého kraje Jiří Ušák se domnívá, že plánovaný tunel pod Bílinou by měl mít dva tubusy, je to podle něj bezpečnější. Řekl to v Bílině na veřejném projednání k zamýšlené stavbě.

Pod Bílinou povede zhruba 1300 metrů dlouhý tunel za cca 4,5 miliardy korun. Shodly se na tom už dřív Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) a město.

Bílina leží na hlavní silnici I/13, která propojuje aglomerace pod Krušnými horami. Nyní vede městem dvoupruhový průtah s několika kruhovými objezdy. Bílinou denně projede okolo 22.000 aut. V roce 2040 by to podle projektanta Milana Kolouška mohlo být až 26.000 vozů. Jde o jeden z nejkritičtějších úseků trasy. Možnosti řešení dopravní situace v Bílině a okolí odborníci studovali v minulosti už několikrát. Navržený tunel by vedl přibližně od železniční stanice v Bílině před areál lázní Kyselka.

„Domníváme se, že uspořádání ve čtyř pruzích je z hlediska bezpečnosti ideální,“ řekl dnes Ušák. Podle něj by měli lidé v případě nehody lepší přístup k únikové cestě a záchranné jednotky by se k nehodám dostaly bez větších potíží. Dodal, že letos na silnici I/13 v centru Bíliny zemřeli tři lidé.

Miroslav Patrik ze spolku Děti Země si naopak myslí, že zatím by stačilo postavit jednotubusový tunel. „Klidně se může udělat jeden dvoupruhový tubus a třeba za 20 až 30 let se může udělat další dvoupruhový tubus, pokud ta kapacita toho tunelu nebude stačit,“ řekl dnes ČTK. Podle něj záleží na intenzitě dopravy na začátku a na konci bílinského úseku.

Město se ale přiklání k názoru policie. „Jak už bylo řečeno, je to mnohem lepší z hlediska bezpečnosti, ale samozřejmě i další údržby,“ uvedla starostka města Zuzana Schwarz Bařtipánová (ANO).

Podle starostky bude mít stavba na místní obrovský dopad. „My se ve spolupráci s krajským úřadem i s policií budeme snažit o to, aby například pro nákladní automobily byla zajištěna objízdná trasa,“ řekla starostka. Doplnila, že stavět se bude zhruba dva až tři roky.

Dalšími možnostmi řešení dopravní situace byly úpravy průtahu i přeložky jak západním, tak východním směrem. Všechna navrhovaná řešení však byla podle ŘSD enormně nákladná a zároveň málo efektivní.

ŘSD ve spolupráci s městem nakonec upravilo variantu nazvanou X, tj. částečné přemostění estakádou s návazným menším tunelem, na variantu s pracovním názvem Z. Takto navržené technické řešení má podle ŘSD šanci, aby ho schválila centrální komise ministerstva dopravy, která bude zasedat na jaře.

ČTK

20.11.2020
V Ústeckém kraji přibylo za poslední týden 2835 potvrzených nákaz koronavirem, o 1508 případů méně...
20.11.2020
Majitel Autodromu Most Josef Zajíček se pozastavil nad požadavkem na státní dotaci na obnovu asfaltového...
13.11.2020
Komerční článek
Za aktivitu v aplikaci získáváte WCR body, které je následně možné zpeněžit, nakoupit za ně v...
13.11.2020
Nový styl komunitní práce vzniká v litvínovském Janově, a to v rámci sociokulturního centra Libuše....
6.11.2020
Most v souvislosti s vyhlášením nouzového stavu dočasně sníží nájemné za říjen až prosinec v...
23.10.2020
V Ústeckém kraji šíření nového typu koronaviru prudce zrychlilo. Za týden přibylo přes 3300 pozitivně...
21.10.2020
Stavaři opravují opěrné zdi mezi vstupní branou a hvězdárnou na hradě Hněvín v Mostě. Hrozil...
8.10.2020
V chemickém areálu Unipetrolu v Záluží u Litvínova na Mostecku se v pátek uskuteční havarijní...
4.10.2020
Lídr hnutí STAN v Ústeckém kraji Filip Ušák považuje výsledek voleb za obrovský úspěch. Hnutí...
3.10.2020
Nejvíce hlasů v krajských volbách zatím dostala v Ústeckém kraji ANO. Těsně před ukončením sčítání...
25.9.2020
Před budovou mostecké knihovny se v úterý 22. září večer konala demonstrace za záchranu mostecké...
Reklama