Oprava historického nádraží v Teplicích se zřejmě opozdí. Investice za zhruba miliardu korun se nedostala do letošního státního rozpočtu. Primátor Hynek Hanza kvůli tomu chce příští týden jednat s ministrem dopravy Martinem Kupkou.
„V rámci sestavování rozpočtu státu nám to takzvaně sklouzlo ve finančním krytí pod čáru,“ řekl v pondělí novinářům primátor. Podle něj však Správa železnic nadále pracuje například na získání stavebního povolení na první etapu, tedy rekonstrukci opláštění, střechy a nástupiště. „Alokace peněz je někde pod 300 milionů korun, takže moc nerozumím tomu, proč se to dostalo pod čáru,“ podotkl Hanza.
Město chce pokračovat v opravě lokality okolo nádraží. Letos přijde na řadu projektová dokumentace na část před budovou. V plánu má radnice upravit chodníky, komunikace, záliv pro MHD a také přizpůsobit oblast cyklistům. „Ve všech investicích se budeme snažit zachovat takzvanou modrozelenou infrastrukturu,“ doplnil primátor s tím, že jde o to, zachovat v oblasti vodu a použít ji například jako zálivku.
Před nádražím by se dále měla zklidnit doprava, letos tak má být vyhotovena i studie k této problematice. Dopravní inženýři poté navrhnou úpravu. Dvě parkoviště, která se nacházejí před nádražím, zřejmě město zruší. Na místě vznikne alej, jenž se tam nacházela už v minulosti. Další parkoviště si pak převezme soukromník.
Secesní výpravní budova, jejíž historie sahá až do roku 1856, byla v minulosti sídlem soukromé Ústecko-teplické dráhy. Nádraží se postupně rozšiřovalo o další budovy a na přelomu 19. a 20. století už nesloužilo jen dopravě, ale v jednom ze sálů se například konaly plesy.
Zdroj: ČTK