Na pražské vodovodní síti bylo v loňském roce odstraněno přes tři tisíce osm set havárií. Je to o 257 událostí méně než v roce 2021. Naopak vrostl počet havárií na kanalizační síti z 2 805 na 3 544. Nejvíce havárií na vodovodní síti bylo v obvodech Prahy 4 a Prahy 5.
Havárií I. kategorie, kdy je bez vody více než tisíc odběratelů či strategické, zdravotnické a sociální objekty, bylo čtyřicet, což je o 31 méně než předloni. Nejčastější příčinou havárií byla koroze materiálu a pohyb půdy. „Průměrná doba přerušení dodávky jednou havárií poklesla na 10 hodin a 27 minut,“ podotkl tiskový mluvčí Pražských vodovodů a kanalizací Tomáš Mrázek.
Tradičně nejvíce havárii na vodovodní síti bylo v obvodech Prahy 4 a Prahy 5. „Je to dáno velkými sídlišti, která se stavěla v sedmdesátých a osmdesátých letech minulého století, a tehdejší vodohospodáři museli povinně používat nekvalitní polskou litinu,“ vysvětlil Mrázek.
Z celkového počtu 3 544 havárií na kanalizační síti bylo 50 procent na přípojkách, 29 procent na stokách a necelých 16 procent na vstupních šachtách. Podle druhu poškození byla v 77 procentech případů příčinou havárie kanalizační sítě ucpávka a sedimenty. Dále bylo řešeno 348 chybějících či poškozených poklopů na stokové síti, což bylo o 112 víc než v roce 2021.
Pražané mohou sledovat webové stránky www.pvk.cz, kde jsou informace o výlukách ve speciální sekci. Informace o haváriích běží v režimu on-line včetně upřesnění, zda mají vliv na dodávky pitné vody, a lokality, kde jsou případně umístěny cisterny s náhradním zásobováním. Vše je dostupné na Google mapách.
Odběratelé si také mohou aktivovat službu SMS INFO, prostřednictvím které dostávají bezplatně do svého mobilního telefonu zprávy o haváriích v jimi zvolené lokalitě. Zákazníci si službu mohou objednat přes webové stránky pvk.cz a zákaznickou linku 840 111 112 nebo 601 274 274.
Zdroj: TZ PVK