Student vytvořil první únikovou hru pro MS Teams. Svoje znalosti a nápady sdílí s tisíci učiteli

Student pedagogické fakulty Patrik Vaněk se v době online výuky začal více věnovat tvorbě únikových her. O své znalosti a zkušenosti se podělil prostřednictvím webináře pro společnost Microsoft, kde mimo jiné představil pravděpodobně zcela první únikovou hru určenou pro platformu MS Teams.

Patrik Vaněk sice ještě studuje, ale v současně působí také jako učitel informatiky a fyziky na 16. ZŠ a MŠ Plzeň. Tvořit únikové hry začal, aby žákům oživil online výuku. Virtuální únikovka je soubor úkolů, které vedou žáka nebo skupinu žáků herním prostředím. Cílem je za pomoci znalostí, logického myšlení, nejrůznějších stop, hádanek a indicií získat klíč k opuštění prostředí. Splnění stanovených úkolů je tedy cestou ven.

Tvořit únikové hry začal Patrik Vaněk vloni na podzim. Prvotní nápad přišel 18. října a už o čtyři dny později ho kontaktovala společnost Microsoft s tím, aby na téma, jak tvořit únikovky v prostředí MS Teams připravil webinář. Patrik tak představil pravděpodobně první únikovou hru pro platformu MS Teams a jeho webinář od té doby nasbíral už 4800 zhlédnutí. Následoval webinář pro UčímeOnline, který má přes 2400 zhlédnutí, videonávod na vytvoření únikové hry v PowerPointu, jenž získal téměř 4100 zhlédnutí, a celá řada dalších webinářů pro různé organizace a školy. Hotové únikové hry, nápady a inspiraci zveřejňuje Patrik Vaněk také na sociálních sítích. Jeho facebooková skupina Únikovky ve škole má v současné době úctyhodných 5 tisíc členů. Tématu únikovek se Patrik Vaněk věnuje i ve své diplomové práci, jejíž název zní Únikové hry v distanční výuce.

Koncert Karla Gotta nebo dovolená u moře? Lidé s Alzheimerem mohou na chvíli utéct z reality

Využívání únikových her je jedním ze způsobů takzvaného problémového vyučování, tedy velmi efektivní didaktické metody, která v žácích podporuje rozvoj myšlení, schopnost řešit problémy a překonávat překážky. Zároveň jde o prvek gamifikace ve výuce, tedy využití herních prvků v mimoherním prostředí. Podobně jako u her, kde se postupně zvyšuje obtížnost, může i ve virtuálních únikových hrách plnit žák stále obtížnější úkoly. Hry se dají využívat i jako podpora kooperativního učení.

Dnes, 13:38
V původním režimu opět funguje Domažlická nemocnice, která se v únoru specializovala výhradně na péči...
Včera, 10:46
V Plzni se 17. května otevře první část východního městského okruhu, nazvaná Plaská - Na...
21.4.2021
Komerční článek
SMART REGION CHCETE SE ZVIDITELNIT NEBO PROPAGOVAT SVÉ PRODUKTY V REGIONECH ČR​? Nabízíme Vám Reklamní...
21.4.2021
Podporu filmové tvorby schválili zastupitelé na svém dubnovém jednání. Už v březnu pak Rada Plzeňského...
19.4.2021
Ruční granát našel o víkendu na půdě jednoho bytového domu v Plzni starší muž. Dal...
15.4.2021
Odborníci katedry germanistiky a slavistiky Fakulty filozofické Západočeské univerzity v Plzni se podíleli na vzniku...
13.4.2021
Stěny panelových i jiných domů, garáží, průmyslových objektů, stěny mostů či ohradní zdi a další...
13.4.2021
Letní školy Západočeské univerzity v Plzni se připravují na letošní sezónu. Přihlášky už přijímá největší...
12.4.2021
V Plzni se dnes po šesti týdnech znovu otevřely prodejny dětského oblečení. Umožnilo to rozvolnění...
9.4.2021
Zlepšení veřejného prostoru pro cestující v kombinaci se sjednocením designu mobiliáře městské hromadné dopravy jsou témata...
8.4.2021
První půlrok vlády nového vedení Plzeňského kraje zásadně ovlivnila pandemie. Těžká situace regionu podpořila spolupráci...
Reklama