V Plzni budou jezdit XXL tramvaje. Moderní vozy ve znamení komfortu

Plzeňské městské dopravní podniky (PMDP) vypisují výběrové řízení na dodávku velkokapacitních tramvají velikosti XXL. Až 42 metrů dlouhé tramvaje by měly být na linku 4 nasazovány od poloviny roku 2024. Zakázka je vypsána na celkem 24 tramvají v jednosměrné i obousměrné variantě.

Počínaje rokem 2019 zahájily PMDP rozsáhlou obnovu vozového parku. „Do roku 2019 jsme provozovali především tramvaje koncepce T3 a její modernizované varianty. Většina tramvají této koncepce je na konci své životnosti a v dlouhodobém horizontu jsou u těchto tramvají vyšší provozní náklady než u nových vozů,“ říká Miroslav Macháň, dopravně provozní ředitel PMDP, a dodává: „Prvním milníkem bylo v roce 2019 zahájení dodávky 16 ks tramvají EVO2 a tato dodávka bude v letošním roce dokončena. Dále ještě v letošním roce zařadíme do našeho vozového parku první dvě obousměrné tramvaje 40T. Případné opční dodávky typu 40T zajišťují obnovu vozového parku ve výhledu jen do roku 2023, proto je nezbytné v obnově kontinuálně pokračovat.“

„V současné době vypisujeme výběrové řízení na obnovu tramvajového vozového parku od roku 2024 do roku 2030. Celkem počítáme s až 24 velkokapacitními vozy v odhadované ceně 77 až 80 mil. Kč za vůz, přičemž počítáme s využitím dotačních titulů na obnovu vozového parku,“ popisuje Roman Zarzycký, 1. náměstek primátora a předseda představenstva PMDP, a doplňuje: „Až 12 vozů bude dodáno v obousměrné variantě pro operativní zajištění výluk na lince 4.“

Chybí vám cyklostezka či chodník? Plzeň vyzývá občany k vyplnění Názorové mapy dopravy

Tramvaje o délce až 42 metrů a kapacitě minimálně 240 cestujících se mají vyznačovat vysokým komfortem pro cestující. Proto se v technické specifikaci počítá se 100% nízkopodlažností, klimatizací, moderním informačním a odbavovacím systémem, otočnými podvozky, nadstandardní šířkou uličky mezi sedačkami nebo multifunkčními prostory pro osoby na vozíku či dětské kočárky. PMDP vyžadují kromě jiného také protikolizní systém zabraňující srážce s jinou tramvají, bezpečnostního asistenta hlídajícího nepřekročení rychlosti v obloucích či automatické počítání cestujících.

První tramvaje by měly dorazit do tří let od podpisu smlouvy.

Dnes, 13:38
V původním režimu opět funguje Domažlická nemocnice, která se v únoru specializovala výhradně na péči...
Včera, 10:46
V Plzni se 17. května otevře první část východního městského okruhu, nazvaná Plaská - Na...
21.4.2021
Komerční článek
SMART REGION CHCETE SE ZVIDITELNIT NEBO PROPAGOVAT SVÉ PRODUKTY V REGIONECH ČR​? Nabízíme Vám Reklamní...
21.4.2021
Podporu filmové tvorby schválili zastupitelé na svém dubnovém jednání. Už v březnu pak Rada Plzeňského...
19.4.2021
Ruční granát našel o víkendu na půdě jednoho bytového domu v Plzni starší muž. Dal...
15.4.2021
Odborníci katedry germanistiky a slavistiky Fakulty filozofické Západočeské univerzity v Plzni se podíleli na vzniku...
13.4.2021
Stěny panelových i jiných domů, garáží, průmyslových objektů, stěny mostů či ohradní zdi a další...
13.4.2021
Letní školy Západočeské univerzity v Plzni se připravují na letošní sezónu. Přihlášky už přijímá největší...
12.4.2021
V Plzni se dnes po šesti týdnech znovu otevřely prodejny dětského oblečení. Umožnilo to rozvolnění...
9.4.2021
Zlepšení veřejného prostoru pro cestující v kombinaci se sjednocením designu mobiliáře městské hromadné dopravy jsou témata...
8.4.2021
První půlrok vlády nového vedení Plzeňského kraje zásadně ovlivnila pandemie. Těžká situace regionu podpořila spolupráci...
Reklama