22℃
Dnes je 16. červenec , svátek má Luboš

Alternativní trasou Pražského okruhu se už Praha nebude zabývat, vybudování obchvatu by to oddálilo o roky

Vedení hlavního města se nebude zabývat alternativní trasou Pražského okruhu na severu města, která by vedla směrem do Středočeského kraje. Pokračovat bude v přípravě stavby v původní, dlouho plánované trase vedoucí přes některé městské části, uvedl mluvčí magistrátu Vít Hofman.

Reklama

Analýza Institutu plánování a rozvoje (IPR) ukázala, že nová varianta by zabrala dvakrát více cenné půdy a zároveň vyžadovala změnu územních plánů několika obcí. Pražský okruh má podle dosavadních plánů měřit přes 80 kilometrů, v provozu je asi polovina.

„Byl jsem otevřený posoudit alternativní trasu okruhu, ale ta je jednoznačně nereálná. Další posuzování, které by stálo stovky tisíc korun, nemá smysl. Je třeba se řídit fakty,“ uvedl náměstek primátora Petr Hlaváček (za TOP 09).

Alternativní varianta, jejímiž zastánci jsou některé městské části či občanská sdružení, by zabrala více než desetinásobek plochy nebo více zemědělské půdy. Základní varianta by zabrala z půdního fondu 924 hektarů. Alternativní trasa by však vyžadovala 1389 hektarů, z nichž by až 1050 hektarů spadalo do prvních dvou kategorií té nejkvalitnější půdy. Tzv. středočeská varianta okruhu ani není zanesena v územních plánech asi čtyř desítek obcí ani do zásad územního rozvoje Středočeského kraje.

Nová varianta by znamenala také oddálení výstavby. Základní varianta okruhu se začala připravovat v roce 1995. Teprve letos je podle magistrátu vypořádána většina stížnosti. V případě regionální varianty by celý proces začal od začátku. „Nyní je zcela klíčové vyjednávat s dotčenými pražskými městskými částmi, obcemi a Ředitelstvím silnic a dálnic o konkrétní podobě projektu okruhu, která bude vycházet ze stávající stopy tak, aby dopad na životní prostředí a začlenění do urbanismu města byly co nejcitlivější,“ uvedl Hlaváček.

Vnější Pražský okruh by měl po dokončení měřit podle dosavadních plánů asi 83 kilometrů, v provozu je nyní zhruba polovina. Chybí úsek od brněnské dálnice D1 do Běchovic a také celá severní část z Ruzyně přes Suchdol, Březiněves až k Černému Mostu. Dokončeny nejsou ani radiály, což jsou silnice, které mají oba okruhy propojit. Proti výstavbě dlouhodobě bojují radnice na severu hlavního města.

Zdroj: čtk

Fotografie Ami Vitale představují, co zbylo z přírody

Před 2 hodinami
V Tursku u Prahy hoří bývalé zemědělské haly, které nyní slouží jako sklady různých firem....
Před 2 hodinami
Policie zadržela dva cizince ve věku 23 a 30 let, kteří podle oznámení v pondělí...
Před 3 hodinami
Dům fotografie (Revoluční 5, Praha 1) hostí snímky jubilujícího Jiřího Hankeho. Kurátorem výstavy je Josef...
Dnes, 16:24
Příznivci díla Vladimíra Holana usilují o rozšíření expozice věnované tomuto básníku a překladateli ve Werichově...
Dnes, 14:32
Po adaptaci nové budovy Polikliniky Prahy 7 v ul. Františka Křížka se městská část pouští...
Dnes, 13:31
Jak jsme již informovali, na Pankráci začal avizovaný geologický průzkum, který má odhalit případné stavební...
švestky, ovoce
Dnes, 10:00
Tisíce ovocných keřů a stromů rostou asi v šedesátce sadů po celé Praze. A úroda švestek,...
Dnes, 08:26
Pražské městské části zvyšují kapacitu základních škol. Většina jich nové třídy otevře v září. Školy...
Včera, 18:33
S pěstováním dvouzrnky či lnu, které bylo na českém území k vidění v dřívější době...
Včera, 16:26
Budovy od architekta Karla Pragera ve Vyšehradské ulici v Praze 2 by měly být opraveny...
Reklama