10℃
Dnes je 21. květen , svátek má Monika

Alternativní trasou Pražského okruhu se už Praha nebude zabývat, vybudování obchvatu by to oddálilo o roky

Vedení hlavního města se nebude zabývat alternativní trasou Pražského okruhu na severu města, která by vedla směrem do Středočeského kraje. Pokračovat bude v přípravě stavby v původní, dlouho plánované trase vedoucí přes některé městské části, uvedl mluvčí magistrátu Vít Hofman.

Reklama

Analýza Institutu plánování a rozvoje (IPR) ukázala, že nová varianta by zabrala dvakrát více cenné půdy a zároveň vyžadovala změnu územních plánů několika obcí. Pražský okruh má podle dosavadních plánů měřit přes 80 kilometrů, v provozu je asi polovina.

„Byl jsem otevřený posoudit alternativní trasu okruhu, ale ta je jednoznačně nereálná. Další posuzování, které by stálo stovky tisíc korun, nemá smysl. Je třeba se řídit fakty,“ uvedl náměstek primátora Petr Hlaváček (za TOP 09).

Alternativní varianta, jejímiž zastánci jsou některé městské části či občanská sdružení, by zabrala více než desetinásobek plochy nebo více zemědělské půdy. Základní varianta by zabrala z půdního fondu 924 hektarů. Alternativní trasa by však vyžadovala 1389 hektarů, z nichž by až 1050 hektarů spadalo do prvních dvou kategorií té nejkvalitnější půdy. Tzv. středočeská varianta okruhu ani není zanesena v územních plánech asi čtyř desítek obcí ani do zásad územního rozvoje Středočeského kraje.

Nová varianta by znamenala také oddálení výstavby. Základní varianta okruhu se začala připravovat v roce 1995. Teprve letos je podle magistrátu vypořádána většina stížnosti. V případě regionální varianty by celý proces začal od začátku. „Nyní je zcela klíčové vyjednávat s dotčenými pražskými městskými částmi, obcemi a Ředitelstvím silnic a dálnic o konkrétní podobě projektu okruhu, která bude vycházet ze stávající stopy tak, aby dopad na životní prostředí a začlenění do urbanismu města byly co nejcitlivější,“ uvedl Hlaváček.

Vnější Pražský okruh by měl po dokončení měřit podle dosavadních plánů asi 83 kilometrů, v provozu je nyní zhruba polovina. Chybí úsek od brněnské dálnice D1 do Běchovic a také celá severní část z Ruzyně přes Suchdol, Březiněves až k Černému Mostu. Dokončeny nejsou ani radiály, což jsou silnice, které mají oba okruhy propojit. Proti výstavbě dlouhodobě bojují radnice na severu hlavního města.

Zdroj: čtk

Fotografie Ami Vitale představují, co zbylo z přírody

Včera, 18:00
Vedení Prahy 10 připraví návrh zavedení parkovacích zón na svém území. Studie bude hotova letos...
Včera, 16:27
V pražské zoo se začátkem května narodila dvě selata vzácného pekari Wagnerova, které bylo až...
Včera, 12:27
Léto se blíží, folkaři vystrkují růžky a pronikají do rockových klubů. Ale ještě je dost...
Včera, 11:03
Tramvajová zastávka ve Vysočanech má nový označník. Někteří jej nazývají padající obludou podle vzhledu a...
Včera, 11:00
V Tuchoměřicích u Prahy vznikne příští rok logistické centrum pro zásilkovou a nákladní přepravu americké...
Včera, 10:25
Koryto Botiče bylo v zastavěné části města již od 19. století postupně zregulováno až do...
Včera, 09:30
V Akademickém parku poblíž stanice metra Ládví má být v červnu odhalen pomník českého fyzika...
19.5.2019
Pokud hygienici nebudou proti, v pondělí ve tři bude pro veřejnost otevřen nový plavecký bazén...
19.5.2019
Pražská Slavia byla v neděli jen krůček od zajištění titulu v české nejvyšší fotbalové soutěži....
19.5.2019
Letos by se 150 let dožil profesor Rudolf Jedlička, lékař a mecenáš, zakladatel české rentgenologie,...
Reklama