Alternativní trasou Pražského okruhu se už Praha nebude zabývat, vybudování obchvatu by to oddálilo o roky

Vedení hlavního města se nebude zabývat alternativní trasou Pražského okruhu na severu města, která by vedla směrem do Středočeského kraje. Pokračovat bude v přípravě stavby v původní, dlouho plánované trase vedoucí přes některé městské části, uvedl mluvčí magistrátu Vít Hofman.

Analýza Institutu plánování a rozvoje (IPR) ukázala, že nová varianta by zabrala dvakrát více cenné půdy a zároveň vyžadovala změnu územních plánů několika obcí. Pražský okruh má podle dosavadních plánů měřit přes 80 kilometrů, v provozu je asi polovina.

„Byl jsem otevřený posoudit alternativní trasu okruhu, ale ta je jednoznačně nereálná. Další posuzování, které by stálo stovky tisíc korun, nemá smysl. Je třeba se řídit fakty,“ uvedl náměstek primátora Petr Hlaváček (za TOP 09).

Alternativní varianta, jejímiž zastánci jsou některé městské části či občanská sdružení, by zabrala více než desetinásobek plochy nebo více zemědělské půdy. Základní varianta by zabrala z půdního fondu 924 hektarů. Alternativní trasa by však vyžadovala 1389 hektarů, z nichž by až 1050 hektarů spadalo do prvních dvou kategorií té nejkvalitnější půdy. Tzv. středočeská varianta okruhu ani není zanesena v územních plánech asi čtyř desítek obcí ani do zásad územního rozvoje Středočeského kraje.

Nová varianta by znamenala také oddálení výstavby. Základní varianta okruhu se začala připravovat v roce 1995. Teprve letos je podle magistrátu vypořádána většina stížnosti. V případě regionální varianty by celý proces začal od začátku. „Nyní je zcela klíčové vyjednávat s dotčenými pražskými městskými částmi, obcemi a Ředitelstvím silnic a dálnic o konkrétní podobě projektu okruhu, která bude vycházet ze stávající stopy tak, aby dopad na životní prostředí a začlenění do urbanismu města byly co nejcitlivější,“ uvedl Hlaváček.

Vnější Pražský okruh by měl po dokončení měřit podle dosavadních plánů asi 83 kilometrů, v provozu je nyní zhruba polovina. Chybí úsek od brněnské dálnice D1 do Běchovic a také celá severní část z Ruzyně přes Suchdol, Březiněves až k Černému Mostu. Dokončeny nejsou ani radiály, což jsou silnice, které mají oba okruhy propojit. Proti výstavbě dlouhodobě bojují radnice na severu hlavního města.

Zdroj: čtk

Fotografie Ami Vitale představují, co zbylo z přírody

Včera, 13:55
Skleník Fata Morgana v botanické zahradě v Praze se otevře pro návštěvníky v úterý 26....
Včera, 08:00
V pondělí 25. května se brány Pražského hradu otevřou pro veřejnost. Zároveň se dočasně zruší...
23.5.2020
Komerční článek
Kvůli šíření nového typu koronaviru zakázal ministr zdravotnictví vývoz dezinfekčních přípravků na ruce do zahraničí...
koronavirus
23.5.2020
V Praze přibylo za posledních 24 hodin deset nových případů nákazy koronavirem, o den dříve...
22.5.2020
V pondělí 25. května se návštěvám pacientů otevřou jen některé pražské nemocnice. I v nich...
22.5.2020
Provoz muzea v Praze na Letné je přizpůsoben současným podmínkám a NTM zve návštěvníky do...
22.5.2020
Pražský dopravní podnik (DPP) zahájil předběžné tržní konzultace s potenciálními dodavateli automatických řídicích systémů metra...
22.5.2020
Byla prodloužena, protože pořádně ani nezačala. Výstava v tzv. Bílém domě (U Meteoru 6, Praha...
22.5.2020
V přírodní rezervaci Šance v Praze 12 se připravuje nová naučná stezka o keltském osídlení...
21.5.2020
Starosta Prahy 1 Petr Hejma představil záměr zpřístupnění čapadla nedaleko Karlových lázní a popsal i...
21.5.2020
V době koronakrize vytvořilo Multikulturní centrum Praha ve spolupráci s žáky Gymnázia Přípotoční aktualizovanou mapu...
Reklama