Do Zenklovy a Vinohradské ulice se od 1.září vrátí tramvaje, rozjedou se i eskalátory na náměstí Republiky

V Zenklově ulici byly opraveny tramvajové koleje, vozovka i inženýrské sítě. Práce, které začaly v lednu, vyšly na více než 150 milionů korun. Auta budou moci zatím jezdit pouze ve směru do centra. „Rekonstrukce Zenklovy ulice je jednou z nejzásadnějších akcí obdobného charakteru, které se v Praze realizovaly. Bylo nutné koordinovat postup několika investorů. Uzavírka byla pochopitelně vzhledem k dopravnímu vytížení velmi nepříjemná,“ řekl náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD)

Ulice byla opravena v délce 1,6 kilometru mezi Elsnicovým náměstím a Bulovkou. Vedle kolejí a vozovky byl obnoven také most přes Rokytku, vodovodní potrubí a kanalizace a zrekonstruováno bylo i veřejné osvětlení. Tramvajová trať pak byla na řadě míst nově oddělena od jízdních pruhů pro auta. Chodníky by měly být opraveny v příštím roce.

Změněny byly rovněž zastávky, kdy byla stanice Stejskalova vysunuta před Libeňský zámeček a přejmenována na Libeňský zámek. Zastávka U Kříže pak přestala být ostrůvkem, ale cestující zde budou nastupovat z vysunutého chodníku a ve směru do centra byla přesunuta pod Podlipného ulici. Všechny zastávky jsou bezbariérové.

Ve stejném termínu jako do Zenklovy se tramvaje vrátí také do Vinohradské ulice, kde se v posledních dvou měsících opravoval úsek mezi ulicemi Hradecká a Želivského dlouhý 0,7 kilometru. Zrekonstruovány byly zastávky Olšanské hřbitovy a Želivského, úpravy vyšly na 65 milionů korun. V příštím roce by rekonstrukce tramvajových kolejí ve Vinohradské měla pokračovat v úseku mezi Škrétovou a Sudoměřickou.

Ve stanici metra Náměstí Republiky opravil DPP kromě samotných schodů také osvětlení či obložení a podhledy ve stanici. Oprava stála 241 milionů korun. „Postupujeme systematicky, krok po kroku pokračujeme ve výměně zastaralých pohyblivých schodů, které se ještě nacházejí v některých stanicích metra. Konkrétně ve stanici Náměstí Republiky byly technologie již skutečně zastaralé, po více než třiceti letech se tak jedna z nejvytíženějších stanic v centru Prahy dočkala modernizace,“ uvedl generální ředitel DPP Martin Gillar.

Ve stanici podnik opravil tři eskalátory, kabely, rozvaděče, systém automatizovaného řízení a modernizace se dočkala elektrická požární signalizace. Opraveny byly průsaky v eskalátorovém tunelu, repasovány a vyměněny poškozené obklady a dlažby. Ve vestibulu i podchodu stanice DPP vyměnil podhledy s osvětlením.

Rekonstrukce nyní čeká schody ve stanici metra B Karlovo náměstí, začne 9. října a trvat by měly asi deset měsíců. V provozu zůstane vstup a výstup z Palackého náměstí. V příštím roce chce DPP opravit eskalátory ve stanici trasy B Anděl směrem na Knížecí.

Zdroj: čtk

Vinohradskou třídu opraví Praha 2 na podzim. Bojí se, aby se neopakoval dopravní kolaps jako u Husitské

Dnes, 08:01
V pátek 17. ledna převzalo Pečovatelské centrum Prahy 7 nový elektromobil. Vůz nahrazuje dosluhující, patnáct...
Včera, 13:01
Nová expozice, kterou Kooperativa pro návštěvníky ve své galerii v karlínské centrále připravila, dostala název...
Včera, 09:53
V Muzeu hl. m. Prahy probíhá výstava fotografa – reportéra Jovana Dezorta k jeho 85....
Včera, 09:01
Sloupová zvonička na betonovém soklu v Hrdlořezské ulici u čp. 35 v Praze 9 -...
24.1.2020
Dobřichovický sochař a restaurátor Petr Váňa má důvod k radosti. Pražské zastupitelstvo totiž schválilo revokaci...
24.1.2020
Účastníci hackathonu budou v úterý 10. března pomocí umělé inteligence vyvíjet řešení, která by mohla...
24.1.2020
Led je dokonalý sochařský materiál. Přijďte se o víkendu pokochat průsvitnou nádherou, než roztaje.
24.1.2020
Mezi Pražany se objevují stížnosti na autobusy, které vypravuje v Praze dopravní podnik na noční...
24.1.2020
Krajští kriminalisté zadrželi na třech místech v republice – ve Středočeském, Ústeckém kraji a v...
24.1.2020
Hlavní město Praha zahájilo koncem roku 2019 další etapu rekonstrukce Letenských sadů, od ulice Milady...
Reklama