DPP opraví dvůr tramvajové vozovny ve Střešovicích

Pražský dopravní podnik (DPP) si nechá vypracovat projekt opravy haly a dvora tramvajové vozovny ve Střešovicích. Rekonstruovány budou například koleje a výhybky, řekl technický ředitel DPP Jan Šurovský. Kdy bude vozovna opravena a na kolik práce vyjdou, zatím není jasné.

Pražský dopravní podnik (DPP) si nechá vypracovat projekt opravy haly a dvora tramvajové vozovny ve Střešovicích. Rekonstruovány budou například koleje a výhybky, řekl technický ředitel DPP Jan Šurovský. Kdy bude vozovna opravena a na kolik práce vyjdou, zatím není jasné. DPP letos nechal zbourat starou vozovnu v Hloubětíně, na jejím místě vyroste nová hala. Opravy čekají také další vozovny. DPP je největší městskou firmou a kromě tramvají provozuje metro, autobusy nebo lanovku.

Ve špatném stavu jsou ve střešovické vozovně koleje na takzvaném dolním dvoře, horní využívá muzeum MHD. Na řadě míst jsou podle Šurovského shnilé kolejnice a chybí pražce. Ve špatném stavu jsou rovněž sloupy. Vyměnit musí podnik také výhybky. Nově budou odvodněny, aby se neucpávaly, a budou vytápěny. „Dvůr ve Střešovicích je jediný z našich vozoven, který nemá vytápění výhybek,“ řekl Šurovský.

DPP má nedostatek řidičů. Na leden a únor se chystají “letní” prázdninové jízdní řády

Kdy bude dvůr vozovny opraven, není jasné. Nejdříve si musí podnik nechat vypracovat projekt, který pak projedná mimo jiné s památkáři. Kdy přesně bude vydáno stavební povolení, nelze podle Šurovského předpovědět.

Opravy čekají i další vozovny. Ve Strašnicích je nutné vyměnit výhybky na dvoře a opravit konstrukci v hale. V Motole má podnik zase problém s tím, že se na koleje do haly nevejde dostatečný počet dlouhých tramvají a některé stojí částečně venku. Ve vozovně Pankrác je nutné opravit mimo jiné trať, po které do areálu jezdí tramvaje.

SŽDC vybrala pro střešovické tunely novou jižní variantu

Podnik nyní rekonstruuje areál vozovny v Hloubětíně. Vedle stavby nové haly zmodernizuje další objekty, vznikne tu parkoviště a vysazena bude zeleň.

DPP využívá sedm vozoven, a to Hloubětín, Kobylisy, Motol, Pankrác, Strašnice, Vokovice a Žižkov. Podnik má ve vozovém parku přes 900 tramvají. Náklady na provoz tramvají se v Praze ročně pohybují přes tři miliardy korun.

OMH, ČTK

Dnes, 06:25
Ačkoliv bylo muzeum založeno už v roce 1818 jako Vlastenecké muzeum, jeho pozdější symbol, budova...
Včera, 15:24
Letecké muzeum Kbely otevřelo své brány pro veřejnost v sobotu 15. května, Vojenské technické muzeum...
Včera, 14:52
Komerční článek
SMART REGION CHCETE SE ZVIDITELNIT NEBO PROPAGOVAT SVÉ PRODUKTY V REGIONECH ČR​? Nabízíme Vám Reklamní...
Včera, 14:52
Policisté pátrají po neznámém muži, který rozbil skleněnou výplň předních dveří linkového autobusu. Neznáte ho? 
Včera, 10:42
Výstava u Generálního štábu v Praze 6 přibližuje kritický rok 1941 na válečných frontách i...
Včera, 07:00
Novorenesanční budovu někdejšího benediktského kláštera nedaleko zahrady Kinských čeká velkolepá budoucnost. Ze zanedbaného bývalého poštovního...
Včera, 06:30
Slavný chirurg Jan Pirk koncem června letošního roku odchází z funkce přednosty kardiocentra pražského IKEM....
16.5.2021
Velkou atrakcí jubilejní výstavy se stala Česká chalupa. Odpovídala dobovému zájmu o „lidové umění“, i...
16.5.2021
S Václavem Štětinou, šéfem firemního bankovnictví Raiffeisenbank, jsme mluvili o tom, jak se změnilo fungování...
rozvodněný Botič
15.5.2021
Dobrodruh na kánoii se ve večerních hodinách plavil na pražské říčce Botič.
přívoz
15.5.2021
V Praze je do odvolání přerušen provoz všech sedmi vltavských přívozů. Důvodem je zvýšená hladina...
Reklama