DPP zprovoznil kolejiště v ústředních dílnách v Hostivaři

Pražský dopravní podnik (DPP) zprovoznil velkokapacitní kolejiště v Ústředních dílnách v Hostivaři. Na více než tři kilometry kolejí se vejdou desítky tramvají. Náklady na vybudování byly 150 milionů korun a práce trvaly pět měsíců, sdělila mluvčí DPP Aneta Řehková. Kolejiště podnik vybudoval kvůli chystané demolici a výstavbě nové vozovny v Hloubětíně.

„Infrastruktura tramvajového zázemí je v Praze dlouhodobě poddimenzována. Zápasíme s deficitem odstavných kapacit nejen pro ústřední dílny, ale také obecně pro správu vozového parku,“ uvedl generální ředitel DPP Petr Witowski. Použitím kolejiště ušetří podnik asi milion korun ročně.
V Hostivaři vzniklo 20 kolejí a každá z nich měří 101 metrů. Vejde se na ně buď 60 vozů 15T ForCity, nebo 120 modernizovaných vozů vycházejících z typu T3. Nejprve bude sloužit k odstavování tramvají, které jsou dosud rozmístěny po celém areálu ústředních dílen, kam byly přemístěny z vozoven v Hloubětíně a na Žižkově. Následně se sem přesunou další vozy z Hloubětína.
Dnešní kolaudací a zprovozněním kolejiště práce v areálu neskončí. Vznikne u něj ještě opravárenská hala. „Bude mít dvoupodlažní vestavbu tak, aby v ní bylo možné provádět údržbu všech typů tramvají a byl k nim zajištěn odpovídající přístup jak od podvozku, tak od střechy. V hale budou dvě koleje a počítáme se čtyřmi stanovišti pro opravu,“ uvedl technický ředitel DPP Jan Šurovský. Stavět začne podnik v druhé polovině letošního roku.
Demolice haly vozovny v Hloubětíně bude zahájena ještě letos. Střechu budovy z roku 1951 tvoří železobetonové monolitické skořepiny, u kterých hrozí, že se zřítí. Po demolici začne stavba nové vozovny, která by měla být hotova v roce 2022. Do jejího dokončení budou tramvaje umístěny právě na nově vybudovaných odstavných kolejích v Hostivaři. Provoz hloubětínské vozovny byl přerušen loni v lednu.
DPP využívá sedm vozoven, a to Hloubětín, Kobylisy, Motol, Pankrác, Strašnice, Vokovice a Žižkov. Podnik má ve vozovém parku přes 900 tramvají, část z nich tvoří modifikace typu T3. V uplynulých letech firma kupovala nízkopodlažní vozy 15T Forcity. Náklady na provoz tramvají se v Praze ročně pohybují přes tři miliardy korun.
Zdroj: čtk

Celníci našli v berounském skladu padělky lega

Dnes, 13:58
Policie dopadla čtyřiadvacetiletého muže, který údajně vyhrožováním donutil svou přítelkyni k tomu, aby přepsala byt...
Včera, 14:16
Pražští strážníci se při kontrole zakrytí dýchacích cest zaměří primárně na to, zda má dotyčný...
Včera, 12:00
Komerční článek
1. Jaké jsou v současnosti hlavní přednosti virtuálních strojů a jaké další formy virtualizace se...
Včera, 12:00
Fotbalový trenér klubu Bohemians vloni Klokany z vršovického Ďolíčku zachránil a dokonce s nimi atakoval...
Včera, 09:25
Jak ovlivnil covid-19 dění na Praze 10 a její rozpočet? Jaké má teď starostka Desítky...
Včera, 04:00
Národní technická knihovna se spolu s Prahu 6 rozhodla obdarovat literaturou seniory v domech s...
23.2.2021
Soud přikázal pražskému Gymnáziu Na Zatlance obnovit denní formu vzdělávání. Distanční formu výuky mu zakázal...
23.2.2021
Díky spolupráci společnosti Czech Photo a České tiskové kanceláře zakončí svou tour venkovní výstava Nežádoucí...
23.2.2021
Opoziční zastupitel Tomáš Pek (TOP 09) kritizuje magistrát za přidělení dotace Praze 10 na téměř...
22.2.2021
Kunratický les rozkládající se na území městské části Praha–Kunratice nabízí úžasnou příležitost k rekreaci. Je...
22.2.2021
Spousty koček, čtrnáct psů, tři kozy, dvě slepice a prase. A také patnáct lidských bytostí,...
Reklama