Dva severní úseky Pražského okruhu budou mít jeden proces EIA

Plánované úseky Pražského okruhu mezi Suchdolem a Březiněvsí a mezi Suchdolem a Ruzyní budou mít společný posudek vlivů na životní prostředí (EIA). Vyplývá to z databáze EIA. Jako první by se měl začít stavět prvně zmíněný úsek, označovaný 519, a to v roce 2024.

O rok později by měla začít stavba části 518. Nejblíže zahájení je jihovýchodní část okruhu mezi Běchovicemi a dálnicí D1, kde chce Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) začít stavět v příštím roce.

Více než osmikilometrový úsek 519 má mít šest pruhů, tři mimoúrovňové křižovatky a 18 mostů včetně mostu přes Vltavu. Kromě Suchdola a Březiněvsi stavba zasáhne do městských částí Praha 8, Dolní Chabry, Ďáblice a do středočeské obce Zdiby. Úsek 518 do Ruzyně má být podobně dlouhý a oba úseky by měly být podle dokumentace uvedeny do provozu společně.

Ministerstvo životního prostředí v návaznosti na provázanost obou záměrů rozhodlo, že ŘSD má připravit jednu společnou dokumentaci pro EIA. Požadují také zpracování hlukové a rozptylové studie a návrh opatření, která by měla omezit negativní hlukové a imisní dopady na okolí. Mezi další požadavky patří zpracování studie vlivu stavby na klimatický systém a její odolnosti vůči klimatickým změnám nebo návrh opatření pro ochranu nadzemních a spodních vod.

V rámci připomínek se proti záměru už vyjádřila obec Horoměřice, které se nelíbí zvýšení hluku a množství zplodin. Kriticky se k záměru vyjádřily také Zdiby, městské části Nebušice, Lysolaje, Suchdol, Ďáblice, Dolní Chabry a několik místních spolků. Naopak hlavní město, Praha 6 a Středočeský kraj se vyjádřily kladně.

Starostové malých městských částí na severu města dlouhodobě požadují posunutí trasy okruhu mimo území metropole. Proti plánovanému trasování padlo i několik žalob. Magistrát před časem nechal možnost posunutí trasy více na sever prověřit. Analýza Institutu plánování a rozvoje (IPR) ukázala, že nová varianta by zabrala dvakrát více cenné půdy a zároveň vyžadovala změnu územních plánů několika obcí. Vedení města na základě toho změnu trasy označilo za nereálnou a odmítlo ji.

Vnější Pražský okruh by měl po dokončení měřit podle dosavadních plánů asi 83 kilometrů, v provozu je nyní zhruba polovina. Nejblíže zahájení je stavba úseku 511 na jihovýchodě Prahy, u kterého nyní ŘSD ve spolupráci s magistrátem řeší výkupy pozemků.

ČTK

Dnes, 18:10
Jelikož z požářiště vycházel hustý černý dým, který směřoval na obce Hřebeč a Buštěhrad, povolal...
Dnes, 17:11
V Mladé Boleslavi má vzniknout sociální a integrační centrum pro cizince. Pomůže jim orientovat se...
Dnes, 14:59
Výtvarně originální pojetí učebnice Jana Amose Komenského, od jehož úmrtí letos uplyne 350 let, představuje...
Dnes, 13:20
Obyvatele Kladna nejvíce zajímá doprava, město letos chystá sérii setkání, na kterých sbírá v jednotlivých...
Dnes, 11:11
S žádostí o poskytnutí finanční pomoci formou neinvestiční dotace se na Středočeský kraj obrátila předsedkyně...
Včera, 19:10
V provizorním operačním a informačním středisku si všichni návštěvníci mohli vyzkoušet, jak správně událost nahlašovat.
Včera, 17:50
Dalším případem pytláctví, kdy padli dva jeleni, se zabývají rakovničtí kriminalisté.
Včera, 17:11
Blížící se jaro začíná lákat k vycházkám a výletům. Jednou zajímavou předjarní vycházkou může být...
Včera, 15:59
Výzkumníci z Technoparku Kralupy nad Vltatovou, který je součástí Vysoké školy chemicko-technochnologické v Praze, ve spolupráci...
Včera, 11:01
Příbram chce v ještě v tomto volebním období postavit parkovací dům na autobusovém nádraží. Měl...
Reklama