Kde jsou slíbené „doklimatizované“ tramvaje Škoda 15T? Měly vyjet letos

„První doklimatizované tramvaje by měly být zařazeny do provozu o letních prázdninách příštího roku,“ znělo v tiskové zprávě Dopravního podniku hl. m. Prahy, kterou vydal v listopadu 2019. Teď máme červenec 2020, teploty přes 30 stupňů a zatím nevyjela žádná tramvaj, ve které by byla od té doby nově doinstalovaná slíbená klimatizace.

Přitom to vypadalo na podzim minulého roku nadějně. „Doklimatizace by se měla provádět ve vozovnách DPP na Pankráci a ve Vokovicích, které jsou pro to technicky vybaveny. Přestavba jedné tramvaje zabere zhruba jeden týden, vzhledem k provozním možnostem DPP jich lze doklimatizovat maximálně osm měsíčně,“ uvádí tisková zpráva DPP. Cena za doklimatizování jednoho vozu měla být lehce přes 3 mil. korun.

Realita je však taková, že Pražané se musí v těchto dnech nepříjemně potit v prostředcích MHD a to především v tramvajích. Klimatizaci má totiž jen 126 vozů Škoda 15T. Dalších 124 vozů stejného typu je bez klimatizace stejně, jako většinový zbytek vozového parku. V těchto dnech si s radostí propocený cestují čte zprávy o tom, jak se bude navíc zdražovat jízdné a předplatní kupóny. Jenže zvýšení kvality cestování se nekoná a ani není předpokládáno. Kdyby alespoň bylo důvodem pro zdražení například dovybavení všech tramvají Škoda 14T a 15T klimatizací, dalo by se k návrhu na zdražení jízdného přistupovat s větším pochopením.

Pražský dopravní podnik se bojí konkurence v tramvajové dopravě

Paradoxem se může brzy stát, že cestování autobusy bude komfortnější, než jízda tramvají. Proč? Počet klimatizovaných autobusů v Praze každým rokem roste. Dokonce i řidiči autobusů už se učí jí zapínat, i když to vždy pár měsíců z jara trvá. Navíc nákup nových autobusů probíhá pravidelněji a častěji, než nákup tramvají. Tedy se může za nedlouho stát, že zatímco každý autobus bude mít klimatizaci pro cestující, tramvaje nikoliv.

V tomto ohledu se nelze divit například některým obyvatelům Bohnic, Libuše, či Dědiny, že raději chtějí zachovat autobusy, místo zavedení tramvají.

S tramvajemi Škoda 15T se počítá minimálně do roku 2050. To je ještě minimálně 30 let provozu. (Nehledě na nesmrtelné vozy řady T3, které budou jezdit minimálně stejně dlouho). Představa, že v jinak moderních tramvajích Škoda 15T nebude doinstalovaná klimatizace je šílená a zapáchající. Zapáchající potem cestujících.

Ale snad má celý projekt „pouze“ skluz. Uvidíme, co na zaslaný dotaz sdělí pražský dopravní podnik.

Přebarvit pražskou MHD? Teď, když nejsou peníze na provoz?

Tento článek pochází z webu MHD86.cz.
Dnes, 17:00
Začalo to Prahou, nyní se přidalo například i Brno. Univerzity přecházejí na distanční výuku a...
Dnes, 15:00
Za loňské pobodání muže v obchodním domě na pražské Floře půjde třiadvacetiletý student práv Josef...
Dnes, 14:20
Komerční článek
Momentálně nabízíme: BYTY Nabízíme byty v moderních bytových domech, vysokého standardu a urbanistickou funkcí. Projekty...
Dnes, 14:20
Úřady práce v Praze omezují ode dneška kvůli riziku šíření koronavirové nákazy úřední hodiny.
Dnes, 12:20
Plánované podzimní opravy silnic dramatizují pražskou dopravu nad únosnou mez. Lidé kvůli tomu tráví při...
Dnes, 11:00
Pražský magistrát a jeho Institut plánování a rozvoje (IPR) připravily výstavu, která návštěvníkům představí 25...
Dnes, 09:40
Nedoslýchavý penzista Vladimír Švec ze Sušice byl v roce 2018 odsouzen k 27 letům v...
Dnes, 08:59
Zdravotnická záchranná služba hlavního města (ZZS HMP) hledá nové zaměstnance zvláště na nelékařské profese. Spustila...
Dnes, 07:35
Pražská zoo láká návštěvníky na novou pandu červenou nebo na slůňata, která už umějí plavat....
Včera, 18:20
Bez záruky! To je druhé jméno tohohle článku. V jedné ruce kulturní program, v druhé...
Včera, 16:20
Úřady v Praze s ohledem na špatnou epidemiologickou situaci upravují provoz stejně, jako tomu bylo na jaře....
Reklama