Metro D má nepravomocné stavební povolení. Lidé z Pankráce se už odvolali

Projekt pražského metra D získal nepravomocné stavební povolení pro hlavní stavbu a zařízení staveniště. Proti povolení se již odvolala část obyvatel Pankráce. Zahájení stavby se tak může zpozdit.

Podle plánů hlavního města by stavba měla začít na jaře příštího roku. Odvolání podal spolek Pankrácká společnost, který proti stavbě metra vystupuje dlouhodobě, nesouhlasí mimo jiné s vybudováním stanice Olbrachtova. Město podle náměstka primátora pro dopravu Adama Scheinherra (Praha Sobě) připravilo několik ústupků, o kterých s obyvateli jedná. „Možnosti jsou dvě. Buď se se spolkem Pankrácká společnost a SVJ Kovářovicova dohodneme, nebo ne, a pak to bude řešit ministerstvo dopravy. Než by ale k rozhodnutí došlo, zahájení stavby se samozřejmě může zpozdit,“ řekl Scheinherr.

Místním dlouhodobě vadí v projektu několik věcí. Jednou z nich je stavba tzv. pilotové stěny v blízkosti budoucí stanice Olbrachtova, velikost staveniště nebo kácení vzrostlé zeleně. Scheinherr řekl, že ve všech námitkách se město snaží vyjít obyvatelům vstříc. „Staveniště bude třetinové oproti původnímu plánu a nebude před domem. Z původního plánu vykácet asi stovku ze 109 stromů jsme ustoupili na nejnezbytnější kácení 33 stromů,“ prohlásil Scheinherr.

Podle informací zveřejněných na stránkách Pankrácké společnosti ale lidé postupu města nevěří a upozorňují, že v projektové dokumentaci všechny kontroverzní body zůstávají. „Takže nepravomocné stavební povolení získala stará, pro obyvatele a spolek nepřijatelná varianta,“ píše se v prohlášení. Lidé nevěří ani argumentu, že město potřebuje nyní co nejdříve získat stavební povolení, a pak slíbené změny projektu provede. Změny podle Scheinherra vyjdou asi na 100 milionů korun. „To je ale pořád lepší než odložení stavby, čímž by se prodražila o několik miliard,“ dodal.

V první fázi vznikne metro mezi Pankráci a Novými Dvory a pokračovat pak bude do Depa Písnice. V budoucnu má být postavený úsek z Pankráce na náměstí Míru. Kam povede případně metro z náměstí Míru, zatím nebylo rozhodnuto. Jednou z variant bylo náměstí Republiky, podle druhé by měla trasa zamířit na Žižkov a dále do Vysočan. Celková předpokládaná cena je podle letošní aktualizace 97,79 miliardy korun a investorem je DPP.

ČTK/jik

Dnes, 12:17
Spolek Občané Prahy 1 protestuje proti výstavbě čtyřpatrového proskleného obchodního domu na náměstí Miloše Formana...
Dnes, 08:18
V Praze bylo ke konci loňského roku hlášeno 90 183 psů, tedy o 4150 více...
Včera, 14:22
Komerční článek
SMART REGION CHCETE SE ZVIDITELNIT NEBO PROPAGOVAT SVÉ PRODUKTY V REGIONECH ČR​? Nabízíme Vám Reklamní...
Včera, 14:22
Život v metropoli se neustále zdražuje. Ceny potravin, služeb nebo nájmů jsou nad republikovým průměrem...
3.8.2021
Pražská zoo plánuje investovat zhruba 81 milionů korun do ubikací a výběhů pro velbloudy, voliéry...
3.8.2021
Na hlavních komunikacích v Praze v rámci letošní stavební sezóny probíhá a bude ještě probíhat...
2.8.2021
Transfuzní oddělení Zbraslav (Všeobecné fakultní nemocnice Praha 2) hledá dobrovolné dárce krve, mimo jiné kvůli...
2.8.2021
Po devíti letech se v pražské zoologické zahradě narodilo další mládě velblouda dvouhrbého domácího. Pražské...
2.8.2021
Celý týden zaměstnávala pražské hasiče likvidace následků požáru skladu drogistického zboží v pražské Uhříněvsi minulou neděli....
2.8.2021
Od neděle 1. srpna jezdí řidiči po D1 v úseku Mirošovice – Hvězdonice bez omezení...
30.7.2021
Na dlouhodobě chátrající budovu nádraží Vyšehrad v Praze byla uvalena exekuce a patrně půjde do...
Reklama