26℃
Dnes je 18. červen , svátek má Milan

Montáž klimatizace do pražských tramvají by měla začít letos

Pražský dopravní podnik (DPP) by měl letos začít montovat klimatizace do 124 tramvají Škoda 15T ForCity. Ve všech tramvajích tohoto typu by měly být klimatizace zabudované v příštím roce. Předpokládané náklady jsou 396 milionů korun. Dopravní podnik nyní čeká na posudek od ČVUT ohledně výběru dodavatele. Ten by měl mít k dispozici v řádu týdnů. Informovali o tom generální ředitel DPP Petr Witowski a náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě). Celkem bude v hlavním městě v budoucnu jezdit 250 nových tramvají vybavených klimatizací.

Reklama

Doplnění klimatizace do tramvaje je podle Witowského zásadním zásahem do konstrukce celého vozu. Klimatizační jednotka by měla umět komunikovat s řídící jednotkou tramvaje. „Posudek ČVUT by měl potvrdit nebo vyvrátit, že Škodovka je tím jediným dodavatelem, který takové doklimatizování tramvají může dělat,“ řekl Witowski. Posudek by měl řešit i výši ceny. Původně byla cena za doplnění 124 tramvají o klimatizaci stanovena na 434 milionů korun. „My jsme ještě se Škodovkou jednali a myslím, že v současné chvíli jsme na 396 milionech korun,“ řekl Witowski.

DPP také připravuje materiál do rady hlavního města, která bude investici schvalovat. Poté dopravní podnik vyzve vhodného dodavatele, aby začal s pracemi, které by měly začít letos a budou pokračovat i v příštím roce. Každý týden je dle Scheinherra možné doplnit klimatizaci do dvou tramvají. V současné době jezdí v hlavním městě jedna tramvaj, ve které se namontovaná klimatizace testuje.

Při vybavení souprav klimatizací je nutné vyměnit podstropní kanál, nové kabely a klimatizace. Záruka na vozy je 24 měsíců. Garance dodávek náhradních dílů je podle mluvčí deset let od uvedení tramvaje do provozu. Klimatizace funguje automaticky a její chod nemůže řidič nijak ovlivnit. Všechna okna tramvaje lze při zapnuté klimatizaci otevírat, avšak cestující tak snižují její účinnost.

Tramvaje typu 15T ForCity začal podnik pořizovat přibližně před deseti lety. V uplynulých letech prošla tramvaj několika změnami. Upravena byla například přední maska vozu, začala do nich být montována klimatizace a změněn byl typ sedaček, kdy ty původní dřevěné, z nichž cestující za jízdy sklouzávali, začaly být nahrazovány plastovými.

Zdroj: čtk

Šejch Músa ar Rueili aneb vynikající český orientalista Alois Musil. Díky komunistům jsme na něj málem zapomněli

Před 7 minutami
Pražští radní projednali spolufinancování vybudování čtvrtého nástupiště v železniční stanici Praha – Vršovice. Nástupiště se...
Před 38 minutami
Pražská Slavia odšpuntovala letní přípravu hned několika zajímavými novinkami. Kromě Júsufa představil klub nové posily...
Před 52 minutami
Od začátku letošního roku bylo v Praze vysazeno 160 tisíc nových stromů. V naprosté většině...
Včera, 18:27
Malešická spalovna za 700 milionů korun vyměnila první ze čtyř kotlů, ve kterých se spaluje...
Včera, 18:01
Vedení Prahy chce jednat s vlastníky nemovitostí a provozoven o vnější podobě obchodů či restaurací...
Včera, 15:46
Tento týden učiníme výjimku a fotografický doprovod této pozvánky nebudeme věnovat akcím, které se nabízejí,...
Včera, 15:29
Hlavní město v návaznosti na žádosti některých městských částí připravuje úpravy systému parkovacích zón. Primátorův...
Včera, 13:25
Všechny autobusové zastávky budou v Praze na znamení nejdřív v létě příštího roku. Vedení metropole...
Včera, 12:31
Půl hodiny po půlnoci 18. června bude zahájeno největší taktické cvičení, pořádané Krajským ředitelstvím policie...
Včera, 11:30
Na konci března bylo v Ječné ulici v Praze 2 pokáceno sedm akátů, které byly...
Reklama