24℃
Dnes je 17. srpen , svátek má Petra

Montáž klimatizace do pražských tramvají by měla začít letos

Pražský dopravní podnik (DPP) by měl letos začít montovat klimatizace do 124 tramvají Škoda 15T ForCity. Ve všech tramvajích tohoto typu by měly být klimatizace zabudované v příštím roce. Předpokládané náklady jsou 396 milionů korun. Dopravní podnik nyní čeká na posudek od ČVUT ohledně výběru dodavatele. Ten by měl mít k dispozici v řádu týdnů. Informovali o tom generální ředitel DPP Petr Witowski a náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě). Celkem bude v hlavním městě v budoucnu jezdit 250 nových tramvají vybavených klimatizací.

Reklama

Doplnění klimatizace do tramvaje je podle Witowského zásadním zásahem do konstrukce celého vozu. Klimatizační jednotka by měla umět komunikovat s řídící jednotkou tramvaje. „Posudek ČVUT by měl potvrdit nebo vyvrátit, že Škodovka je tím jediným dodavatelem, který takové doklimatizování tramvají může dělat,“ řekl Witowski. Posudek by měl řešit i výši ceny. Původně byla cena za doplnění 124 tramvají o klimatizaci stanovena na 434 milionů korun. „My jsme ještě se Škodovkou jednali a myslím, že v současné chvíli jsme na 396 milionech korun,“ řekl Witowski.

DPP také připravuje materiál do rady hlavního města, která bude investici schvalovat. Poté dopravní podnik vyzve vhodného dodavatele, aby začal s pracemi, které by měly začít letos a budou pokračovat i v příštím roce. Každý týden je dle Scheinherra možné doplnit klimatizaci do dvou tramvají. V současné době jezdí v hlavním městě jedna tramvaj, ve které se namontovaná klimatizace testuje.

Při vybavení souprav klimatizací je nutné vyměnit podstropní kanál, nové kabely a klimatizace. Záruka na vozy je 24 měsíců. Garance dodávek náhradních dílů je podle mluvčí deset let od uvedení tramvaje do provozu. Klimatizace funguje automaticky a její chod nemůže řidič nijak ovlivnit. Všechna okna tramvaje lze při zapnuté klimatizaci otevírat, avšak cestující tak snižují její účinnost.

Tramvaje typu 15T ForCity začal podnik pořizovat přibližně před deseti lety. V uplynulých letech prošla tramvaj několika změnami. Upravena byla například přední maska vozu, začala do nich být montována klimatizace a změněn byl typ sedaček, kdy ty původní dřevěné, z nichž cestující za jízdy sklouzávali, začaly být nahrazovány plastovými.

Zdroj: čtk

Šejch Músa ar Rueili aneb vynikající český orientalista Alois Musil. Díky komunistům jsme na něj málem zapomněli

Před 33 minutami
Vánoční strom na Staroměstské náměstí se zatím nenašel. Společnost Taiko na začátku prázdnin vyhlásila soutěž,...
Před 1 hodinou
Pražský dopravní podnik (DPP) opraví autobusový terminál u stanice metra B Zličín. Rekonstruován bude povrch...
Včera, 13:33
Hlavní město chce v příštím roce dát více peněz na obnovu a modernizaci systému veřejného...
Včera, 13:03
16. srpna 1874 byl slavnostně vysvěcen chrám sv. Mikuláše na Starém Městě pražském. Stal se...
Včera, 12:15
Městská část Praha 14 zrekonstruuje svou radnici v ulici Bratří Venclíků nedaleko stanice metra B...
Včera, 07:00
Radnice Prahy 9 rekonstruuje hostinec U Brabců na Starém Proseku. Za opravy zaplatí 63 milionů...
15.8.2019
Končí tak první etapa modernizace prostoru stanice metra Karlovo náměstí.
15.8.2019
Praha 3 se rozhodla propojit lidi dvou generací. Studentům dá šanci dostupného bydlení, a tím...
15.8.2019
Radnice Prahy 1 má několik připomínek k návrhu změny městské vyhlášky o pouličním umění, tzv....
15.8.2019
Lichtenštejnský palác se nachází poblíž Karlova mostu, na nároží ulic Na Kampě a U Sovových...
Reklama