Montáž klimatizace do pražských tramvají by měla začít letos

Pražský dopravní podnik (DPP) by měl letos začít montovat klimatizace do 124 tramvají Škoda 15T ForCity. Ve všech tramvajích tohoto typu by měly být klimatizace zabudované v příštím roce. Předpokládané náklady jsou 396 milionů korun. Dopravní podnik nyní čeká na posudek od ČVUT ohledně výběru dodavatele. Ten by měl mít k dispozici v řádu týdnů. Informovali o tom generální ředitel DPP Petr Witowski a náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě). Celkem bude v hlavním městě v budoucnu jezdit 250 nových tramvají vybavených klimatizací.

Doplnění klimatizace do tramvaje je podle Witowského zásadním zásahem do konstrukce celého vozu. Klimatizační jednotka by měla umět komunikovat s řídící jednotkou tramvaje. „Posudek ČVUT by měl potvrdit nebo vyvrátit, že Škodovka je tím jediným dodavatelem, který takové doklimatizování tramvají může dělat,“ řekl Witowski. Posudek by měl řešit i výši ceny. Původně byla cena za doplnění 124 tramvají o klimatizaci stanovena na 434 milionů korun. „My jsme ještě se Škodovkou jednali a myslím, že v současné chvíli jsme na 396 milionech korun,“ řekl Witowski.

DPP také připravuje materiál do rady hlavního města, která bude investici schvalovat. Poté dopravní podnik vyzve vhodného dodavatele, aby začal s pracemi, které by měly začít letos a budou pokračovat i v příštím roce. Každý týden je dle Scheinherra možné doplnit klimatizaci do dvou tramvají. V současné době jezdí v hlavním městě jedna tramvaj, ve které se namontovaná klimatizace testuje.

Při vybavení souprav klimatizací je nutné vyměnit podstropní kanál, nové kabely a klimatizace. Záruka na vozy je 24 měsíců. Garance dodávek náhradních dílů je podle mluvčí deset let od uvedení tramvaje do provozu. Klimatizace funguje automaticky a její chod nemůže řidič nijak ovlivnit. Všechna okna tramvaje lze při zapnuté klimatizaci otevírat, avšak cestující tak snižují její účinnost.

Tramvaje typu 15T ForCity začal podnik pořizovat přibližně před deseti lety. V uplynulých letech prošla tramvaj několika změnami. Upravena byla například přední maska vozu, začala do nich být montována klimatizace a změněn byl typ sedaček, kdy ty původní dřevěné, z nichž cestující za jízdy sklouzávali, začaly být nahrazovány plastovými.

Zdroj: čtk

Šejch Músa ar Rueili aneb vynikající český orientalista Alois Musil. Díky komunistům jsme na něj málem zapomněli

Včera, 16:30
Dva případy nákazy koronavirem potvrdili lékaři v alzheimer centru v pražských Malešicích. Nemoc covid-19 se...
29.5.2020
Návštěvníci historických objektů či výstav na Pražském hradu nemusí od dneška do pondělí platit vstupné....
29.5.2020
Komerční článek
Náš REGION představuje top produkty tohoto boxu, které lze zakoupit a testovat na www.brandnooz.cz. KINDER...
29.5.2020
Harmonogram stavby trojské lávky koronavirová krize nenarušila. Stavebníci už dokončili pilíře a pracují na mostních...
28.5.2020
Městská společnost Technologie hlavního města Prahy (THMP) otevřela nové výjezdové středisko v Praze Michli. Středisko...
28.5.2020
Týden starý incident mezi pražským primátorem Zdeňkem Hřibem a předsedkyní zastupitelského klubu ODS Alexandrou Udženijou...
28.5.2020
Život v Česku se pomalu vrací do běžných kolejí. Otevřena je většina obchodů, lidé mohou...
Invalidovna
28.5.2020
Výpůjčku západního křídla Invalidovny v pražském Karlíně získalo do konce letošního roku Multikulturní centrum Studia...
28.5.2020
Vlaky se na opravený Negrelliho viadukt v Praze vrátí hned v první den jeho otevření,...
27.5.2020
Na trať mezi pražskými Hlubočepy a Sídlištěm Barrandovem se vrátí od pondělí 1. června tramvaje....
27.5.2020
Komerční článek
Náš REGION představuje top produkty tohoto boxu, které lze zakoupit a testovat na www.brandnooz.cz. KINDER...
Reklama