1℃
Dnes je 7. prosinec , svátek má Benjamín

Na Zličíně mají vzniknou dvě parkoviště P+R. Menší, než se dříve plánovalo.

Praha vypíše zakázky na vypracování projektů dvou parkovacích domů na Zličíně. V budoucnu mají sloužit pro účely P+R. První podzemní parkoviště má vzniknout přímo u stanice metra a autobusového nádraží. Druhý parkovací dům by pak měl vyrůst u zličínského depa vozidel metra, kde vedení města zároveň počítá s vybudováním nové stanice. Novinářům to dnes po jednání radních řekl náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě).

Náklady na podzemní parkoviště, kde by mohlo stát zhruba 500 aut s možností dalšího rozšíření, magistrát odhaduje na téměř miliardu korun. Projekt má podle schváleného tisku přijít na 19 milionů. Nadzemní parkovací dům u stávajícího depa by pak měl pojmout více než 700 vozů, celkové náklady jsou podle odhadu zhruba 600 milionů korun a cenu projektu město odhaduje na 14 milionů. „Pokud by byl harmonogram optimální bez odvolání a průtahů, tak by to mohlo být realizováno do pěti, šesti let,“ uvedl Scheinherr.

Předchozí vedení Prahy plánovalo v oblasti postavit velký terminál s kapacitou mezi 1500 a 3500 parkovacími místy. Měl vyrůst přímo nad křižovatkou Rozvadovské spojky a Řevnické ulice. Stávající koalice však považuje plány na záchytné parkoviště pro tisíce aut za zbytečné. Stačí je pár stovek míst. Ústup od velkokapacitního parkoviště kritizovalo opoziční hnutí ANO.

Nyní plánovaný nadzemní parkovací dům počítá s vybudováním nové stanice metra, která zajistí dobrou návaznost P+R parkoviště na MHD. S ohledem na to, že do zličínského depa již vedou koleje, by vybudování stanice mělo být relativně jednoduché. Ve srovnatelném případě stanice Depo Hostivař zabrala stavba zhruba dva roky a samotná stanice stála téměř 900 milionů korun.

Právě u Depa Hostivař by podle plánů magistrátu měl vzniknout další parkovací dům, město chce také například začít vykupovat pozemky pro P+R parkoviště v lokalitě Dlouhá míle nedaleko ruzyňského letiště. V letošním rozpočtu je podle informací koalice na P+R parkoviště vyčleněno 297 milionů korun.

Nedostatek P+R parkovišť je často připomínaným problémem pražské dopravy. Jsou určena primárně pro mimopražské řidiče, kteří dojíždějí do metropole za prací, magistrát je chce motivovat k tomu, aby auto nechali na kraji města a dále pokračovali MHD. P+R parkoviště jsou na více než desítce míst především v blízkosti nádraží a stanic metra. Jejich kapacita je 3000 míst.

ČTK/OMH

Před 1 hodinou
Babybox, který dosud fungoval v pražském Hloubětíně, se přesunul do Fakultní nemocnice Královské Vinohrady (FNKV)....
Včera, 21:40
Hidžáb se smí ve škole nosit. S takovým verdiktem přišel Nejvyšší soud, kam se odvolala...
Včera, 17:44
Komerční článek
Při přechodu na DVB-T2 je vhodné zohlednit několik kritérií, která mají pro každého jinou prioritu....
Včera, 17:44
Klášter svatého Gabriela v Praze na Smíchově pošta prodala za 353 milionů korun. V elektronické...
Včera, 14:27
Kriminalisté vyšetřují případ dvacetiletého mladíka, který zemřel v červnu poté, co se v klubu v...
Včera, 13:11
Zaparkují auto, nasednou na tramvaj, metro, příměstský či dálkový autobus nebo vlak a pojedou dál....
Včera, 08:26
Až 600 prostitutek se z noci na noc rozprchne po metropoli. Skončí na privátech, což...
Včera, 08:01
Zašlá zeď na břehu Vltavy dostane na jaře 2020 novou podobu od světově proslulého výtvarníka...
5.12.2019
Investiční mince, šperky, peníze a další cennosti v hodnotě dvou milionů ukradl neznámý zloděj v...
5.12.2019
V koridoru plánované tramvajové tratě z pražské Písnice do Jesenice bude platit stavební uzávěra. O...
5.12.2019
Pražský magistrát připravuje scelení pozemků, které je nutné pro plánované vybudování parku vodních sportů v...
Reklama