13℃
Dnes je 19. září , svátek má Zita

Nové výstavba u Nákladového nádraží Žižkov může pojmout až 15 tisíc lidí

Další fotky

Až 15 tisíc obyvatel by mohlo najít domov v areálu Nákladového nádraží Žižkov. Změna pražského územního plánu pro tuto lokalitu by mohla být hotová už příští rok. Začátkem dubna to na veřejné diskusi potvrdil IPR.

Reklama

Institut plánování a rozvoje (IPR) ve své studii zobrazil, že centrem areálu bude funkcionalistický objekt nádraží, který je od roku 2013 památkově chráněný. Obklopen má být rezidenční výstavbou o výšce čtyř až šesti nadzemních podlaží. Středem areálu má vést nová tramvajová trať z Jana Želivského, opustí ho u ulice K Červenému dvoru. Návrh počítá i s dvouproudou silnicí, která by měla areál nádraží propojit s Českobrodskou ulicí u předpokládané budoucí křižovatky s novým úsekem městského okruhu pod Jarovem.

FOTO: Žižkovské nákladové nádraží

Žižkovské nákladové nádraží - Žižkovské nákladové nádraží 4,19Žižkovské nákladové nádraží - Žižkovské nákladové nádraží 4,19Žižkovské nákladové nádraží - Žižkovské nákladové nádraží 4,19Žižkovské nákladové nádraží - Žižkovské nákladové nádraží 4,19Žižkovské nákladové nádraží - Žižkovské nákladové nádraží 4,19
Další fotky
Žižkovské nákladové nádraží - Žižkovské nákladové nádraží 4,19Žižkovské nákladové nádraží - Žižkovské nákladové nádraží 4,19

Rozpory mezi obyvateli Prahy 3 i politiky v minulosti způsobila otázka počtu obyvatel možné nové čtvrti. Architekt Jan Sedlák, který je spoluautorem dřívější verze studie areálu, na diskusi podotkl, že původně při návrhu počítali se zhruba 8000 až 10 tisíci obyvateli. A to i přesto, že vycházeli z Vinohrad, které jsou jednou z nejhustěji obydlených čtvrtí v metropoli. Navrhovaných 15 tisíc obyvatel by znamenalo opravdu vysokou hustotu, dodal.

Celý areál kolem bývalého nákladového nádraží má zhruba 33 hektarů. Už roky se řeší osud prvorepublikové funkcionalistické budovy nádraží, které přestalo fungovat v roce 2002. Původně měla ustoupit výstavbě, po tlaku aktivistů však z demolice sešlo. Minulé vedení Prahy schválilo nákup nemovitosti od ČD za 662 milionů korun, náklady na rekonstrukce se odhadují na 1,5 až 2,5 miliardy korun. Stávající vedení magistrátu se chce domluvit se soukromníky či ministerstvem kultury na společném využití tak, aby město nemuselo samo platit rekonstrukci.

SŽDC chce zrychlit dopravu mezi Prahou a Libercem

Před 1 hodinou
Vodní nádrž o rozloze takřka 29 000 m2, která je v majetku hlavního města Prahy...
Před 2 hodinami
Dnes od 16 hodin proběhne na rohu ulic na Příkopě a Havířská slavnostní zakončení celostátní...
Před 2 hodinami
Komerční článek
Momentálně nabízíme: BYTY Nabízíme byty v moderních bytových domech, vysokého standardu a urbanistickou funkcí. Projekty...
Před 2 hodinami
Pražský primátor Zdeněk Hřib (Piráti) se podle opozičních ODS a ANO při jednání s premiérem...
Před 3 hodinami
Začátkem října přiletí jako první do Evropy, a to do Centrálního parku, obří herní sova...
Dnes, 06:54
Parkovací zóny v Praze 4 se ještě letos rozšíří do Braníku, Podolí, Krče a Michle....
Včera, 18:35
Marie Čermínová (1902 v Praze – 1980 v Paříži), kterou zná celý svět pod pseudonymem...
Včera, 17:01
Premiér Andrej Babiš (ANO) sdělil pražskému primátorovi Zdeňku Hřibovi (Piráti), že Praha kvůli plánované úřednické...
Včera, 16:44
Veris/Paris. Pod tímto názvem se v aukčním domě Arthouse Hejtmánek v Bubenči otevírá v pátek...
Včera, 15:01
Z důvodu rekonstrukce tramvajové trati je od pondělí 23. září (přibližně od 4.30 hodin) do...
Včera, 10:44
V sobotu 21. září se ulice po celé Praze promění v divadelní jeviště, pódia pro...
Reklama