16℃
Dnes je 25. červen , svátek má Ivan

Nové výstavba u Nákladového nádraží Žižkov může pojmout až 15 tisíc lidí

Další fotky

Až 15 tisíc obyvatel by mohlo najít domov v areálu Nákladového nádraží Žižkov. Změna pražského územního plánu pro tuto lokalitu by mohla být hotová už příští rok. Začátkem dubna to na veřejné diskusi potvrdil IPR.

Reklama

Institut plánování a rozvoje (IPR) ve své studii zobrazil, že centrem areálu bude funkcionalistický objekt nádraží, který je od roku 2013 památkově chráněný. Obklopen má být rezidenční výstavbou o výšce čtyř až šesti nadzemních podlaží. Středem areálu má vést nová tramvajová trať z Jana Želivského, opustí ho u ulice K Červenému dvoru. Návrh počítá i s dvouproudou silnicí, která by měla areál nádraží propojit s Českobrodskou ulicí u předpokládané budoucí křižovatky s novým úsekem městského okruhu pod Jarovem.

FOTO: Žižkovské nákladové nádraží

Žižkovské nákladové nádraží - Žižkovské nákladové nádraží 4,19Žižkovské nákladové nádraží - Žižkovské nákladové nádraží 4,19Žižkovské nákladové nádraží - Žižkovské nákladové nádraží 4,19Žižkovské nákladové nádraží - Žižkovské nákladové nádraží 4,19Žižkovské nákladové nádraží - Žižkovské nákladové nádraží 4,19
Další fotky
Žižkovské nákladové nádraží - Žižkovské nákladové nádraží 4,19Žižkovské nákladové nádraží - Žižkovské nákladové nádraží 4,19

Rozpory mezi obyvateli Prahy 3 i politiky v minulosti způsobila otázka počtu obyvatel možné nové čtvrti. Architekt Jan Sedlák, který je spoluautorem dřívější verze studie areálu, na diskusi podotkl, že původně při návrhu počítali se zhruba 8000 až 10 tisíci obyvateli. A to i přesto, že vycházeli z Vinohrad, které jsou jednou z nejhustěji obydlených čtvrtí v metropoli. Navrhovaných 15 tisíc obyvatel by znamenalo opravdu vysokou hustotu, dodal.

Celý areál kolem bývalého nákladového nádraží má zhruba 33 hektarů. Už roky se řeší osud prvorepublikové funkcionalistické budovy nádraží, které přestalo fungovat v roce 2002. Původně měla ustoupit výstavbě, po tlaku aktivistů však z demolice sešlo. Minulé vedení Prahy schválilo nákup nemovitosti od ČD za 662 milionů korun, náklady na rekonstrukce se odhadují na 1,5 až 2,5 miliardy korun. Stávající vedení magistrátu se chce domluvit se soukromníky či ministerstvem kultury na společném využití tak, aby město nemuselo samo platit rekonstrukci.

SŽDC chce zrychlit dopravu mezi Prahou a Libercem

Před 3 hodinami
Mezi mihotajícími se záclonami probleskují napětí, vůně růží a záře neonů. Skutečnost, na níž ulpívají...
Před 3 hodinami
Na lince metra C nepojede od této do následující soboty metro mezi stanicemi Pražského povstání...
Dnes, 12:14
Vyšetřovatelé z Národní centrály proti organizovanému zločinu (NCOZ) dnes ráno obsadili budovu Krajského úřadu Středočeského...
Dnes, 11:01
Při tropických teplotách posledních týdnů se nelze ubránit otázce, kde vzít dostatek vody na zalévání...
Dnes, 10:30
Kulturní mapa Prahy se od poloviny června rozrostla o novou divadelní scénu, letní amfiteátr pod...
Dnes, 09:33
Jednou z největších investičních akcí v Lysolajích je jednoznačně výstavba v lokalitě Dolina-Štěpnice. Kolik zeleně...
Dnes, 09:03
Pražského náměstka pro dopravu Adama Scheinherra interpelovala při jednání zastupitelstva hlavního města ve věci rušení...
Dnes, 08:32
Minulý týden začala obnovou trávníku v okolí dětského hřiště Vozovna ve Stromovce.
Včera, 16:45
Pražské zastupitelstvo vyhlásilo klimatický závazek, tedy cíl snížit emise CO2 v hlavním městě o minimálně...
Včera, 14:34
Včera se na pražské Letenské pláni uskutečnila demonstrace za nezávislost justice a proti premiérovi Andreji...
Reklama