Negrelliho viadukt bude skoro po 3 letech otevřen. Vlaky se na něj vrátí hned 1. června

Vlaky se na opravený Negrelliho viadukt v Praze vrátí hned v první den jeho otevření, tedy 1. června. Jezdit po něm budou linky z Prahy do Kladna a Kralup nad Vltavou. Spolu s tím se změní i jízdní řády těchto spojů. Cesta do centra Prahy se tím zkrátí asi o 7 minut. Dnes o tom informovaly České dráhy. Oprava památkově chráněného viaduktu trvala téměř tři roky.

Na své původní trasy se vrátí linky S4 z Prahy do Kralup nad Vltavou a Ústí nad Labem a také osobní a spěšné linky S5 a R45 z Prahy do Kladna. „Cestující z Kralup tak dojedou osobním vlakem díky kratší trase do centra Prahy na Masarykovo nádraží až o 7 minut dříve, ale především se tyto spoje vyhnou silně vytížené křižovatce tratí v oblasti Balabenky. Doprava by tak měla být plynulejší a spolehlivější. Bez přesedání přímo do centra zamíří i osobní a spěšné vlaky linky S5 a R45 z Kladna,“ uvedl obchodní ředitel Regionálního obchodního centra ČD pro Prahu a Středočeský kraj Jakub Goliáš.

Vlaky na trase do Kralup nad Vltavou tak stejně jako v minulosti pojedou z Podbaby do původní zastávky Praha-Holešovice zastávka a vyhnou se novému holešovickému nádraží. Tam i nadále zamíří rychlíky z Děčína a Ústí nad Labem (linka R20), které pojedou nadále na pražské hlavní nádraží.

U linek na Kladno se pak zruší zastávka Praha-Bubny Vltavská. Vlaky budou znovu zastavovat o několik set metrů dál na původním nádraží Praha-Bubny a budou pokračovat přímo do centra přes Negrelliho viadukt na Masarykovo nádraží.

České ženy za volantem. Eliška Junková, rychlejší než muži

Rekonstrukce historického Negrelliho viaduktu začala před třemi lety. Celkové investiční náklady na opravu se nakonec vyšplhaly na 1,9 miliardy korun. Podle Správy železnic oprava přispěje ke zvýšení plynulosti provozu a umožní zvýšit počet vypravovaných vlaků. Po otevření bude viadukt prvním dokončeným úsekem trati na letiště.

Negrelliho viadukt je prvním pražským železničním mostem přes Vltavu a druhým nejstarším stojícím mostem v Praze. Spojuje Masarykovo nádraží přes ostrov Štvanice s Bubny. Stavba dlouhá 1100 metrů, která byla uvedena do provozu na začátku června 1850, je památkově chráněná. Jméno má po staviteli Aloisi Negrellim.

vera/čtk

Včera, 16:58
České muzeum stříbra v Kutné Hoře připravilo pro návštěvníky výstavu Stavitelé katedrál, která přibližuje práci...
Klaudiánova nemocnice v Mladé Boleslavi
Včera, 15:01
V republice i v jednotlivých krajích se zase víc a víc mluví o koronavirové infekci...
Budovy na železniční stanici Hostivice
Včera, 11:15
Lidé, kteří by rádi zachovali nejen budovu bývalého depa v železniční stanici Hostivice, aby v...
Včera, 07:36
V sobotu 8. srpna 2020 dojde ve spolupráci organizátorů dopravy IDSK (Integrovaná doprava Středočeského kraje)...
6.8.2020
Charita Beroun byla po dobu koronavirové pandemie hlavním partnerem berounského krizového štábu. Díky více než...
6.8.2020
Nejlepší výčepní severních, středních a východních Čech se sešli v prostorách PUOR Plaudit Restaurant v...
6.8.2020
Mladou Boleslav dlouhou dobu trápil velký problém. Odchycení pejskové museli putovat až do Lysé nad...
6.8.2020
No v Troji, pochopitelně! Nikoli však v zoologické, nejde o opičky ani jiné zástupce říše...
6.8.2020
Sdílená elektrokola, jejichž provoz byl před týdnem zahájen v Berouně a okolí, se podle berounské...
5.8.2020
Všichni víme, že – ač je k nám v tomto ohledu letošní léto milostivo –...
Reklama