Nesmí tramvaje Škoda 15T na rychlodrážní trať do Modřan? Proč je DPP stáhl z linek 3 a 17?

Mají tramvaje Škoda 15T další problémy, o kterých nechce Dopravní podnik hl. m. Prahy mluvit? Z jakého důvodu přestal tyto tramvaje vypravovat na rychlodrážní trať do Modřan? Hrozí nebezpečí?

Na konci listopadu jsme psali o dalších závadách na nízkopodlažních tramvajích Škoda 15T. Naplnily se informace od zdrojů redakce, kdy dopravní podnik desítky těchto tramvají v tichosti přesunul z pankrácké vozovny do Strašnic. Neoficiální zdroje hovořily o nutnosti omezit tramvajím maximální povolenou rychlost na 40 km/h. Jenže pomalu jedoucí tramvaje Škoda 15T by omezovaly a zdržovaly provoz na rychlodrážní trati do Modřan, kde je povolena rychlost 60 km/h. A právě na modřanské linky 3 a 17 vypravuje tramvaje vozovna Pankrác.

Opravy tramvají Škoda 15T budou trvat několik týdnů

To měl být jeden z důvodu přesunu tramvají do Strašnic. Výměnou získala vozovna Pankrác vozy řady T3. Od víkendu je patrné, podle webu mobilnitabla.cz, že dopravní podnik přestal až na výjimky vypravovat nízkopodlažní tramvaje Škoda 15T na linky 3 a 17. Místo nich jsou z pankrácké vozovny vypravovány dvojice T3, ve které je první vůz sice částečně nízkopodlažní, ale nelze se vyrovnat komfortu 100 % nízkopodlažních tramvají 15T. Ovšem pořad je to lepší řešení, než kdyby na trati jezdily pomalé a možná nebezpečné tramvaje.

Ač před týdnem Daniel Šabík, “neoficiální” mluvčí DPP, sdělil pro MHD86.cz: “Snížení rychlosti u tramvají 15T neplánujeme,” není jasné, proč tramvaje byly z rychlodráhy staženy a jsou provozovány na linkách, kde mohou jezdit pomalu. Dále na otázku z 23. listopadu: “Je pravda, že budou částečně tramvaje Škoda 15T přesunuty do jiných vozoven, aby nebrzdily provoz například na trati do Modřan, kde je povolena max. rychlost 60 km/h? Jaké přesuny mají nastat?” dopravní podnik neodpověděl.

DPP vybaví klimatizací všechny tramvaje Škoda 15T ForCity

Přitom realita potvrdila informace ze zdrojů redakce. Skrývá něco dopravní podnik před veřejností? Je provoz tramvají Škoda 15T v rychlostech 50-60 km/h bezpečný?

Jak se k dlouhodobému problému staví technický ředitel Jan Šurovský a vedoucí jednotky Správa vozidel Tramvaje Milan Slunéčko?

Tento článek pochází z webu MHD86.cz.
Dnes, 07:37
Ve Valdštejnské zahradě v Praze začala výstava, která připomene 130 let do narození spisovatele a...
Včera, 18:46
Vlastně nemají volno, je léto, písničkáři jsou na festivalech, obrážejí hrady a zámky a jiné...
10.8.2020
Komerční článek
Momentálně nabízíme: BYTY Nabízíme byty v moderních bytových domech, vysokého standardu a urbanistickou funkcí. Projekty...
10.8.2020
Neznámý vandal poničil v noci z neděle na pondělí výstavu připomínající justiční vraždu Milady Horákové...
8.8.2020
Novorenesanční restaurace Bohemia, původně Petzoldův plzeňský restaurant z roku 1891, která léta chátrala, se rekonstruuje....
7.8.2020
Uvidíte nejmodernější a největší technickou knihovnu v České republice. Prohlídky se konají od poloviny července...
Zdeněk Hořánek
6.8.2020
Společnost SNEO, kterou vlastní městská část a která má na starost správu městského majetku, má...
6.8.2020
Radní hlavní města Prahy a někteří pracovníci ROPIDu a DPP se snaží prezentovat, jak mají...
6.8.2020
No v Troji, pochopitelně! Nikoli však v zoologické, nejde o opičky ani jiné zástupce říše...
5.8.2020
Po jedenácté letos odstartovaly na Kulaťáku oblíbené trhy. Letošní sezónu, tak jako život nás všech,...
5.8.2020
Lodní dopravě na území Prahy 5 slouží plavební komora mezi Janáčkovým nábřežím a Dětským ostrovem....
Reklama