12℃
Dnes je 21. srpen , svátek má Johana

Nová Trojská lávka v nových časech. Všechno možná půjde snadněji, rychleji a snad to i dobře dopadne

Další fotky

Po roce od pádu betonové lávky v prosinci 2017 byl předložen projekt lávky nové. Investorem je Odbor strategických investic MHMP, projekt vypracoval autorský tým Libor Kábrt, Lukáš Vráblík, Gabriela Elichová a Martin Elich.

Reklama

Nová lávka bude dlouhá čtvrt kilometru – 256,5 metru, šířka bude 4,5 metru, průchozí profil čtyři metry. Bude mít šest nestejně dlouhých polí, největší rozpon bude 55 metrů. Dva z pěti pilířů budou stát v korytě řeky, na krajích bude lávka částečně využívat původní opěry, neboť je situována přesně v místě dřívějšího propojení. Celá lávka je umístěna nad hladinou dvacetileté vody. Pro lepší odolnost vůči povodním bude v krajních polích sklopné zábradlí.

Mostovka je navržena dřevěná, z fošen tlustých 40 mm, kovové zábradlí bude mít výšku 1,3 metru, v madle zábradlí bude umístěno LED osvětlení. Pilíře budou ve spodní části betonové, výše ocelové, eliptického průřezu, v hydraulicky výhodném tvaru pro obtékání vodou. Nosnost lávky odpovídá zatížení chodci a cyklisty a umožňuje průjezd vozidla záchranného systému do hmotnosti 3,5 tuny. Výstavba se předpokládá ve stavební sezoně 2019, náklady do 80 milionů korun, vše za předpokladu hladkého průběhu stavebního a výběrového řízení.

Mosty v Horních Počernicích jsou ve špatném stavu. Jeden půjde k zemi na jaře, druhý ho bude nejspíš následovat

„Záhadou stále zůstává údajná, pražskými politiky avizovaná provizornost lávky, v projektu se předpokládá životnost všech konstrukcí minimálně 30 let a o provizornosti se nikde nepíše. Stejně tak záhadnou je v průběhu roku proklamovaná potřebnost změny územního plánu a sliby urychlení projednání této změny. Nyní již o takové změně nikdo nemluví ani k ní nedojde, a projekt jde rovnou do stavebního řízení a do výstavby. Nikdo z těch, kdo takové informace šířili do médií a veřejného prostoru a vzbuzovali beznaděj z byrokracie, k tomu již nic neříká,“ pozastavuje se nad novým stavem věcí Ing. arch. Václav Valtr, člen České komory architektů, na stránkách lokálního měsíčníku Troja.
A zároveň dodává: „Budeme tedy mít v Troji dvě oblouková přemostění Vltavy, i na prvním velkém oblouku nového Trojského mostu se podílel autor navrhované lávky, pan Libor Kábrt. To vzbuzuje slibná očekávání a přínos pro trojské prostředí.“

FOTO: Lávka do Troji v proměnách času

Lávka do Troji v proměnách času - 1 vltava v troji za první republiky Zdroj Jan ZavřelLávka do Troji v proměnách času - 2 trojský přívoz MČLávka do Troji v proměnách času - 3 lávka do trojeLávka do Troji v proměnách času - 4 povodí vltavyLávka do Troji v proměnách času - 5 dp kontakt
Další fotky
Lávka do Troji v proměnách času - 6 HZS PrahaLávka do Troji v proměnách času - 7 troja..

 

Dnes, 13:37
Ryby z Cukrovarského rybníka a Velké Obůrky na Vinořském potoce byly vybity, nakazili se nebezpečným...
Dnes, 10:44
Cílem výstavy je připomenout osobnost panovníka a jeho dvůr na Pražském hradě v zrcadle gotického...
Včera, 18:37
Na začátku srpna bylo na Řezáčově náměstí nainstalováno nové pítko P, které ocení nejen návštěvníci...
Včera, 15:17
Ve středu 21. srpna mezi osmou a osmou vás na smíchovské pěší zóně čeká „Latino...
Včera, 13:33
Doprava na Slánsku, městská i meziměstská, se příští týden propojí s pražskou dopravou. Změní se...
Včera, 10:39
Hlavní město už má jasnou představu o budoucnosti Šlechtovy restaurace. Ve výběru provozovatele zvítězil Vinohradský...
19.8.2019
Zoo Praha vybrala zhotovitele pavilonu goril. Zvítězila společnost Strabag, která pavilon postaví za 209 milionů...
19.8.2019
Prázdniny nám tu naší metropolitní hudební zábavu trochu zkrouhly, ale nešť!
19.8.2019
Od 1. září dojde – na základě požadavku Prahy 6 na zlepšení dopravní obslužnosti Bubenče...
18.8.2019
Tradičně vypjatý souboj mezi Spartou a Baníkem se tentokrát obešel bez větších rvaček. Domácí výběr...
Reklama