Nový starosta Prahy 5 chce změnit projekt Radlické radiály

Daniel Mazur (Piráti), starosta Prahy 5, by chtěl předělat projekt Radlické radiály, který je nyní v územním řízení. Neshodne se však na tom se svými koaličními partnery ve vedení městské části, kterými jsou ODS a ANO. Starosta dále uvedl, že s ohledem na nutnost vyřešit výkupy pozemků a další problémy by podle něj předělání projektu tak, aby lépe vyhovoval místním obyvatelům, nevedlo k velkému zdržení stavby.

Připravovaná radiála by měla propojit Smíchov a Radlice. Projekt už je hotový, nyní je v územním řízení a vypořádávají se došlé připomínky. Pokud by se měl projekt změnit, musel by s tím souhlasit magistrát jakožto investor.
Primátorův náměstek Adam Scheinherr (Praha Sobě) sice nedávno v rozhovoru s ČTK uvedl, že stavbu v kontextu potřebnějších investic nepovažuje za prioritní, následně to však na jednání zastupitelstva popřel. V každém případě podle něj město bude v projektové přípravě stavby pokračovat.
Podle Mazura Piráti a zástupci občanských spolků z Prahy 5, kteří kandidovali a ve volbách uspěli spolu s nimi, nemají problém se současným trasováním radiály, protože lepší v zásadě vymyslet nejde. Projekt by se nicméně podle starosty měl stáhnout z územního řízení a v některých aspektech přepracovat. „Nešťastné je zejména řešení křižovatek, které mají ústit do stávající zástavby,“ řekl starosta. Změna projektu by znamenala nové posouzení vlivu na životní prostředí (EIA) a nové územní řízení.
Nelíbí se to zástupcům prakticky všech ostatních stran, podle kterých by to znamenalo faktické zastavení projektu s velkým rizikem, že se neuskuteční nikdy. Starosta nicméně míní, že jde o přehnané reakce. Může podle něj ještě hodně dlouho trvat, než se podaří dokončit výkupy pozemků a další majetkové otázky, nutné pro zahájení stavby. Mezitím by se podle něj dalo stihnout přepracování projektu.
Zhruba 5,5 kilometru dlouhá radiála má navazovat na Rozvadovskou spojku a propojovat vnější a vnitřní okruh. V plánu je pět mimoúrovňových křižovatek a tři tunely, polovina trasy má vést pod zemí. Proti stavbě, která má podle odhadů vyjít na 14 miliard korun, dlouhodobě protestuje řada místních obyvatel a spolků. Bojí se zvýšení dopravy a zhoršení životního prostředí. Podle dřívějších vyjádření zástupců sdružení projektantských firem Pudis a Satra, která stavbu připravuje, se však projekt drží všech limitů pro danou oblast.
Zdroj: čtk

Severovýchodní okraj Prahy s širším centrem spojí cyklomagistrála

Dnes, 14:07
Od soboty 4. července do neděle 12. července 2020 bude z důvodu opravy trati obousměrně...
Dnes, 11:44
Od jara 2020 probíhá rekonstrukce MUK 16 Slivenec na dálnici D0 (silniční okruh kolem Prahy)...
Včera, 17:30
Do zrekonstruovaného zookoutku u hájovny v lesoparku Kamýku v Praze 12 se koncem června opět...
Včera, 15:21
Pietní artefakt je věnovan generálmajorovi Josefu Dudovi (1905 – 1977). Duda působil jako velitel českých...
Včera, 14:40
Čtyřicet let na profesionální hudební scéně letos slaví zpěvák Dalibor Janda. Své turné musel kvůli...
výstava JUDr. Milada Horáková a největší politický proces
Včera, 12:47
Do 24. srpna bude instalována plenérová výstava "Nezapomeňte na mne. JUDr. Milada Horáková a největší...
Včera, 10:53
Fungoval roku 1620 na Bílé hoře lyžařský vlek? Jak dopadla play off pro české stavy?...
1.7.2020
Ve středu ráno hořelo ve dvou domech ve Strojnické ulici v pražských Holešovicích.
1.7.2020
Tak tenhle týden nám pšenka moc nepokvete. Koncertů je jak šafránu.
1.7.2020
V rámci podpory kulturních institucí v době po koronavirové krizi se hlavní město rozhodlo umožnit...
Reklama