0℃
Dnes je 14. listopad , svátek má Sáva

Plastové sedačky v metru. Dva roky testování bez žádného vyhodnocení

Když před dvěma roky Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) oznámil cestujícím, že začne v pražském metru testovat plastová sedadla, vyvolalo to poměrně velkou nevoli u cestujících. K plastovým sedačkám se chce podnik přiklonil z důvodu šetření nákladů na úklid a čistotu vozidel metra.

Čisté lze udržovat i současné čalouněné sedačky ve vozech M1 na trase C, jenže jejich údržba je nákladnější a vyžaduje pravidelnou kontrolu čistoty sedadel. Oproti tomu plastové sedačky vyžadují minimální údržbu z pohledu čistoty. Co nezachytí hadr uklízečky v depu, to “vytřou” svým ošacením cestující při sezení na sedadlech. Logicky je tento způsob pro podnik jednodušší a levnější. Proto vážně uvažuje o jejich instalaci do všech souprav M1 na trase C.

DPP testuje na lince metra C nové plastové sedačky

11. července 2019 oznámil dopravní podnik, že bude testovat další typ plastových sedadel v metru. “Nové plastové sedačky si mohou vyzkoušet cestující na lince C pražského metra. Společnost Siemens ve spolupráci s Dopravním podnikem hl. m. Prahy (DPP) je osadila do soupravy 4147-4148, ve které je už od předloňska ve zkušebním provozu nainstalovaný jiný typ laminátových sedaček. Cestující si tak mohou v jedné soupravě užít jízdu na všech třech typech sedaček. Po vyhodnocení cca ročního zkušebního provozu bude konkrétní typ a verze sedáků, který pražskému provozu vyhoví nejvíce, nasazen trvale do všech souprav typu M1,” uvádí DPP v tiskové zprávě.

Nabízela se proto otázka, jak dopadl testovací provoz už dva roky testovaných platových sedadel. Proto byl dopravní podnik 23. července osloven s žádostí o poskytnutí dokumentu, který vyhodnotil první typ testovacích sedaček. Po několika urgencích přišla z dopravního podniku po téměř měsíci (20. srpna) překvapivá odpověď. “Zkušební provoz sedaček MSV Interiéry zatím vyhodnocen nebyl,” sdělil z tiskového oddělení DPP Daniel Šabík.

FOTO: Plastové sedačky v metru

Plastové sedačky v metru - davPlastové sedačky v metru - davPlastové sedačky v metru - dav

Dopravní podnik, který má 10 930 zaměstnanců (z toho 4 265 tvoří řidiči), nedokázal zadat žádnému z svých pracovníků úkol vyhodnotit testovací provoz plastových sedaček.

Dále Daniel Šabík z tiskového oddělení DPP dodává: “Všechny testované druhy sedaček budeme vyhodnocovat najednou, po ukončení zkušebního provozu nejnovějších, nedávno nasazených sedaček Revo od společnosti Ruspa. Vzhledem k požadované délce testování očekáváme, že výsledky budou k dispozici nejdříve o letních prázdninách příští rok.”

A co teprve velkokapacitní autobusy na letiště…

Případ plastových sedaček dobře ilustruje situaci v celém dopravním podniku. Pokud ani po dvou letech nedokáže vyhodnotit test plastových sedaček v jediném voze metra, nemůžeme se divit, že tento obrovský podnik nedokáže pružně rozhodovat v podstatnějších věcech. Například ve věci nákupu velkokapacitních autobusů pro letištní linku 119. První takový autobus testoval DPP už v únoru 2016. Další typ testoval na podzim roku 2016.

Spojení autobusy na ruzyňské letiště se o víkendech zlepší

Nemluvě o linkách 107, 112 a 136, na které by bylo také vhodné vypravovat velkokapacitní autobusy. Přesto, že má dopravní podnik v posledních letech nedostatek řidičů, nákup velkokapacitních autobusů se stále odkládá. Přitom zmíněné autobusy by na vytížených linkách nejen odvezly více cestujících, ale také by bylo potřeba méně řidičů a autobusů oproti současnému stavu.

Dokonce v červnu 2017 přijala Rada hl. m. Prahy (RHMP) následující usnesení“Rada hlavního města Prahy žádá předsedu představenstva DP Praha, a.s. o součinnost s organizací ROPID při řešení kapacitních problémů na lince 119 pořízením velkokapacitních autobusů nejpozději do zahájení letní sezóny 2018.” Ani toto usnesení RHMP nepomohlo k realizace.

Bylo proto naivní se ptát dopravního podniku, jestli vyhodnotil plastová sedadla v metru, když několik let váznou důležitější úkoly.

Tento článek pochází z webu MHD86.cz.
Včera, 18:33
Odbor životního prostředí a dopravy Úřadu městské části Praha-Libuš nepovolil kácení břečťanu, o který požádala...
Včera, 15:33
Padělky značkových hraček za téměř milion korun našli v pondělí celníci v pražské tržnici Sapa....
Včera, 15:21
Komerční článek
Při přechodu na DVB-T2 je vhodné zohlednit několik kritérií, která mají pro každého jinou prioritu....
Včera, 15:21
Sovy nejsou tím, čím se zdají být - pod tímto názvem, který nikoli náhodou odkazuje...
Včera, 10:11
Post předsedy pražské ODS v pondělí obhájil místostarosta Prahy 9 Tomáš Portlík. Na regionálním sněmu...
Včera, 09:17
Provozovateli bývalého bubenečského nádraží budou Richard Preisler, Martin Kontra a Martin Krb. Jejich projekt s...
12.11.2019
Nechte si ve středu 13. listopadu na pěší zóně Anděl hýčkat své chuťové pohárky záplavou...
12.11.2019
Přestože ekonomika roste, na nejpotřebnější a nejkřehčí se nedostává. Pro Náš REGION to uvedl předseda...
12.11.2019
Od zítřka mohou diváci zhlédnout v hlavním městě nejlepší snímky současné ukrajinské kinematografie. Filmy, které...
11.11.2019
Radnice Prahy 10 nesouhlasí s plánem společnosti Rail Cargo Group vybudovat železniční překladiště pro kontejnery...
11.11.2019
Od úterý 12. do pátku 15. listopadu se Národní technické muzeum a Národní zemědělské muzeum...
Reklama