19℃
Dnes je 23. září , svátek má Berta

Plastové sedačky v metru. Dva roky testování bez žádného vyhodnocení

Když před dvěma roky Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) oznámil cestujícím, že začne v pražském metru testovat plastová sedadla, vyvolalo to poměrně velkou nevoli u cestujících. K plastovým sedačkám se chce podnik přiklonil z důvodu šetření nákladů na úklid a čistotu vozidel metra.

Reklama

Čisté lze udržovat i současné čalouněné sedačky ve vozech M1 na trase C, jenže jejich údržba je nákladnější a vyžaduje pravidelnou kontrolu čistoty sedadel. Oproti tomu plastové sedačky vyžadují minimální údržbu z pohledu čistoty. Co nezachytí hadr uklízečky v depu, to “vytřou” svým ošacením cestující při sezení na sedadlech. Logicky je tento způsob pro podnik jednodušší a levnější. Proto vážně uvažuje o jejich instalaci do všech souprav M1 na trase C.

DPP testuje na lince metra C nové plastové sedačky

11. července 2019 oznámil dopravní podnik, že bude testovat další typ plastových sedadel v metru. “Nové plastové sedačky si mohou vyzkoušet cestující na lince C pražského metra. Společnost Siemens ve spolupráci s Dopravním podnikem hl. m. Prahy (DPP) je osadila do soupravy 4147-4148, ve které je už od předloňska ve zkušebním provozu nainstalovaný jiný typ laminátových sedaček. Cestující si tak mohou v jedné soupravě užít jízdu na všech třech typech sedaček. Po vyhodnocení cca ročního zkušebního provozu bude konkrétní typ a verze sedáků, který pražskému provozu vyhoví nejvíce, nasazen trvale do všech souprav typu M1,” uvádí DPP v tiskové zprávě.

Nabízela se proto otázka, jak dopadl testovací provoz už dva roky testovaných platových sedadel. Proto byl dopravní podnik 23. července osloven s žádostí o poskytnutí dokumentu, který vyhodnotil první typ testovacích sedaček. Po několika urgencích přišla z dopravního podniku po téměř měsíci (20. srpna) překvapivá odpověď. “Zkušební provoz sedaček MSV Interiéry zatím vyhodnocen nebyl,” sdělil z tiskového oddělení DPP Daniel Šabík.

FOTO: Plastové sedačky v metru

Plastové sedačky v metru - davPlastové sedačky v metru - davPlastové sedačky v metru - dav

Dopravní podnik, který má 10 930 zaměstnanců (z toho 4 265 tvoří řidiči), nedokázal zadat žádnému z svých pracovníků úkol vyhodnotit testovací provoz plastových sedaček.

Dále Daniel Šabík z tiskového oddělení DPP dodává: “Všechny testované druhy sedaček budeme vyhodnocovat najednou, po ukončení zkušebního provozu nejnovějších, nedávno nasazených sedaček Revo od společnosti Ruspa. Vzhledem k požadované délce testování očekáváme, že výsledky budou k dispozici nejdříve o letních prázdninách příští rok.”

A co teprve velkokapacitní autobusy na letiště…

Případ plastových sedaček dobře ilustruje situaci v celém dopravním podniku. Pokud ani po dvou letech nedokáže vyhodnotit test plastových sedaček v jediném voze metra, nemůžeme se divit, že tento obrovský podnik nedokáže pružně rozhodovat v podstatnějších věcech. Například ve věci nákupu velkokapacitních autobusů pro letištní linku 119. První takový autobus testoval DPP už v únoru 2016. Další typ testoval na podzim roku 2016.

Spojení autobusy na ruzyňské letiště se o víkendech zlepší

Nemluvě o linkách 107, 112 a 136, na které by bylo také vhodné vypravovat velkokapacitní autobusy. Přesto, že má dopravní podnik v posledních letech nedostatek řidičů, nákup velkokapacitních autobusů se stále odkládá. Přitom zmíněné autobusy by na vytížených linkách nejen odvezly více cestujících, ale také by bylo potřeba méně řidičů a autobusů oproti současnému stavu.

Dokonce v červnu 2017 přijala Rada hl. m. Prahy (RHMP) následující usnesení“Rada hlavního města Prahy žádá předsedu představenstva DP Praha, a.s. o součinnost s organizací ROPID při řešení kapacitních problémů na lince 119 pořízením velkokapacitních autobusů nejpozději do zahájení letní sezóny 2018.” Ani toto usnesení RHMP nepomohlo k realizace.

Bylo proto naivní se ptát dopravního podniku, jestli vyhodnotil plastová sedadla v metru, když několik let váznou důležitější úkoly.

Tento článek pochází z webu MHD86.cz.
Před 3 hodinami
Dominantou dětského hřiště v Centrálním parku Prahy 13 bude obří herní sova o výšce 3,6...
Včera, 16:44
V hlavním městě se při oslavách 30. výročí 17. listopadu 1989 uskuteční například koncerty, výstava...
Včera, 12:11
Komerční článek
Momentálně nabízíme: BYTY Nabízíme byty v moderních bytových domech, vysokého standardu a urbanistickou funkcí. Projekty...
Včera, 12:11
Městská doprava na ruzyňské letiště se potýká v posledních letech s kapacitními problémy. Nejezdí tam...
Staroměstské náměstí
Včera, 09:01
V centru Prahy už nebudou moci vystupovat lidé v obřích kostýmech pand a dalších zvířat....
21.9.2019
Před budovou Národního technického muzea (NTM) na pražské Letné probíhá Recyklační víkend. Výměnou za své...
21.9.2019
Budoucí podobu historických budov v centru Prahy, které jsou spojené s palácem Savarin a tvoří...
21.9.2019
Bohemka na domácím stadionu zůstává neporažena. Po posledním dramatickém utkání se Zlínem, ale nebyl trenér...
21.9.2019
Sochař Jan Hána se narodil 28. října 1927 v Dobronicích u Bechyně, kde začal pracovat...
21.9.2019
Heřmaňák pravidelně každou sobotu navštěvuje na Řezáčově náměstí v Praze 7 zhruba tisícovka zákazníků. Do...
20.9.2019
Od pátku 20. září auta už neprojedou ani nezaparkují na Mariánském náměstí, ze kterého se...
Reklama