Podivný způsob účtování sólo tramvaje vs. soupravy

Vypravit dvě sólo tramvaje a nebo soupravu dvou vozů vyjde nastejno. A to i přesto, že v prvním případě je potřeba zaplatit dva řidiče a druhém případě stačí jeden řidič. Tuto ekonomickou podivnost potvrdil ROPID pro dopravní magazín MHD86.cz.

Na dotaz, jak vychází provoz sólo tramvaje vs. tramvajové soupravy odpověděl Filip Drápal mluvčí Ropidu: „DPP takovou cenu účtuje jako dvojnásobek.“ Ohledně ceny, jakou si DPP účtuje odkazuje ROPID na prohlášení dopravního podniku o riziku konkurence v tramvajové dopravě.

Samotný ROPID si je vědom nevhodného účtování tramvají ze strany DPP. I proto organizátor dopravy zrušil několik linek se sólo vozy. „Jelikož jsme si však vědomi, že přílišné nasazování sólovozů může mít negativní dopad do nákladové složky na straně dopravce, v posledních letech jsme se rozsah nasazení sólovozů snažili v síti maximálně snížit. Zejména šlo o náhradu dvou sólo vozů se dvěma řidiči soupravou s jedním řidičem na linkách 6, 7, 11 a 14 o víkendech (linka 24 byla o víkendu ve většině trasy nahrazena linkou 6),“ říká Filip Drápal pro MHD86.cz.

Pražský dopravní podnik se bojí konkurence v tramvajové dopravě

I přesto je systém účtování zvláštní a nadále pokračuje. Logikou účtování dvojnásobku u soupravy oproti sólu by mělo smysl zkrátit interval na všech linkách na polovinu a vypravovat sólo vozy. Zkrátily by se intervaly mezi spoji, což by cestující zvlášť v době omezeného provozu ocenili a finančně by to vyšlo stejně, ač by bylo potřeba dvojnásobek řidičů.

Současnou realitu potvrdil ROPID u linky 15, ač ekonomové musí nesouhlasně kroutit hlavou. Při provozu sólo vozů na lince 15 (před letními prázdninami), namísto obvyklých souprav, stál provoz jen polovinu. „Na lince 15 bylo účtováno městu 50 % obvyklých nákladů na provoz linky, protože byl zajišťován provoz v rozsahu ½ objednaných vozokilometrů,“ sdělil Filip Drápal.

V době, kdy chybí finance na provoz MHD by bylo vhodné se zaměřit i na ekonomiku provozu. Není přeci možné, aby vypravení dvou sólo tramvají s dvěma řidiči bylo stejně drahé, jako vypravení soupravy s jedním řidičem. A je dost možné, že ekonomové by narazili i na další podivnosti v účtování a provozu městské dopravy.

Citybusy se rozloučily po 24 letech s Prahou

Tento článek pochází z webu MHD86.cz.
Dnes, 12:20
V hlavním městě by měla přibýt další odběrová místa pro testování na nový koronavirus, a...
Dnes, 11:00
Pražský Institut plánování a rozvoje (IPR) nechá zpracovat studii přeměny autobusového terminálu na Černém Mostě.
Dnes, 09:40
Komerční článek
Momentálně nabízíme: BYTY Nabízíme byty v moderních bytových domech, vysokého standardu a urbanistickou funkcí. Projekty...
Dnes, 09:40
Od 4. ledna příštího roku budou zóny placeného stání platit na celém území Prahy 9....
Dnes, 07:35
Až do listopadu je třeba počítat s dopravními komplikacemi na páteřní pětkové komunikace. Na Plzeňské totiž...
Včera, 18:20
Původní plán, že se tramvajová trať protáhne až přímo na Budějovické náměstí, jak tomu bylo...
Včera, 17:00
Nejpozději do konce měsíce mohou podnikatelé, kteří si pronajímají nebytový prostor od šesté městské části,...
Včera, 16:13
Záměrem této aktivity je do praxe pražského školství přinést ty nejmodernější technologie. Postupně je budováno...
Včera, 15:00
Radní Filip Vácha (TOP 09) prý pochybil při správě majetku městské části. Proto opoziční politik...
Včera, 13:00
Praha měla jediný požadavek, a to přítomnost primátora Zdeňka Hřiba v Ústředním krizovém štábu. Šéf...
Včera, 11:00
Za první necelé čtyři týdny si výstavu s poklady z egyptských archeologických nalezišť přišlo do...
Reklama