Podivný způsob účtování sólo tramvaje vs. soupravy

Vypravit dvě sólo tramvaje a nebo soupravu dvou vozů vyjde nastejno. A to i přesto, že v prvním případě je potřeba zaplatit dva řidiče a druhém případě stačí jeden řidič. Tuto ekonomickou podivnost potvrdil ROPID pro dopravní magazín MHD86.cz.

Na dotaz, jak vychází provoz sólo tramvaje vs. tramvajové soupravy odpověděl Filip Drápal mluvčí Ropidu: „DPP takovou cenu účtuje jako dvojnásobek.“ Ohledně ceny, jakou si DPP účtuje odkazuje ROPID na prohlášení dopravního podniku o riziku konkurence v tramvajové dopravě.

Samotný ROPID si je vědom nevhodného účtování tramvají ze strany DPP. I proto organizátor dopravy zrušil několik linek se sólo vozy. „Jelikož jsme si však vědomi, že přílišné nasazování sólovozů může mít negativní dopad do nákladové složky na straně dopravce, v posledních letech jsme se rozsah nasazení sólovozů snažili v síti maximálně snížit. Zejména šlo o náhradu dvou sólo vozů se dvěma řidiči soupravou s jedním řidičem na linkách 6, 7, 11 a 14 o víkendech (linka 24 byla o víkendu ve většině trasy nahrazena linkou 6),“ říká Filip Drápal pro MHD86.cz.

Pražský dopravní podnik se bojí konkurence v tramvajové dopravě

I přesto je systém účtování zvláštní a nadále pokračuje. Logikou účtování dvojnásobku u soupravy oproti sólu by mělo smysl zkrátit interval na všech linkách na polovinu a vypravovat sólo vozy. Zkrátily by se intervaly mezi spoji, což by cestující zvlášť v době omezeného provozu ocenili a finančně by to vyšlo stejně, ač by bylo potřeba dvojnásobek řidičů.

Současnou realitu potvrdil ROPID u linky 15, ač ekonomové musí nesouhlasně kroutit hlavou. Při provozu sólo vozů na lince 15 (před letními prázdninami), namísto obvyklých souprav, stál provoz jen polovinu. „Na lince 15 bylo účtováno městu 50 % obvyklých nákladů na provoz linky, protože byl zajišťován provoz v rozsahu ½ objednaných vozokilometrů,“ sdělil Filip Drápal.

V době, kdy chybí finance na provoz MHD by bylo vhodné se zaměřit i na ekonomiku provozu. Není přeci možné, aby vypravení dvou sólo tramvají s dvěma řidiči bylo stejně drahé, jako vypravení soupravy s jedním řidičem. A je dost možné, že ekonomové by narazili i na další podivnosti v účtování a provozu městské dopravy.

Citybusy se rozloučily po 24 letech s Prahou

Tento článek pochází z webu MHD86.cz.
Dnes, 12:45
Boj proti pandemii koronaviru vidí jako jednu z priorit letošního roku starosta první městské části...
Dnes, 11:54
V únoru měla mít v Dejvickém divadle premiéru nová inscenace hry Vina? od Daniela Majlinga....
Včera, 13:25
Komerční článek
SMART REGION CHCETE SE ZVIDITELNIT NEBO PROPAGOVAT SVÉ PRODUKTY V REGIONECH ČR​? Nabízíme Vám Reklamní...
Včera, 13:25
Zahušťování našeho hlavního města novou výstavbou je protiváhou jeho rozšiřování do okolní krajiny. Možnosti se...
Včera, 11:51
Pražští policisté pátrají po útočníkovi, který napadl seniora ve stanici metra Střížkov. Útoku předcházel slovní...
Včera, 11:07
Podobný shon jako kolem Průmyslového paláce panoval i na ostatních stavbách budoucího výstaviště. Největší pozornost...
Včera, 04:00
Během dvou let přibude v hlavním městě několik set stožárů veřejného osvětlení, ze kterých si...
Jedna z vítězných sněhových soch v Radotíně „Unavený sněhulák čekající na jaro“ autorů Edy a Natálky.
2.3.2021
Děti i rodiče z pražského Radotína soutěžili o nejhezčího sněhuláka či jakéhokoli pajduláka, který je...
2.3.2021
Magistrát představil podobu nové lávky, která přes Bělehradskou ulici spojí ulice Wenzigovu a U Zvonařky....
1.3.2021
Pražští policisté se dnes zatím nesetkali se závažným prohřeškem proti novým protiepidemickým opatřením. Nikomu nedali...
1.3.2021
Práce na opravě a odbahnění rybníka Rozpakov vyšly město Říčany na 8,5 milionu korun. Rybník...
Reklama