Podklady ke stavbě Dvoreckého mostu vyjdou na 132,7 milionu korun

Projektovou dokumentaci plánovaného Dvoreckého mostu mezi Prahou 4 a Prahou 5 zpracují Tubes/Atelier6 za 132,72 milionu korun. Smlouvu se společností uzavře město do konce letošního dubna. Vyplývá to z materiálu, který schválili pražští radní. Schválili také výběr dodavatele dokumentace pro stavbu lávky Holešovice-Karlín. Stavba Dvoreckého mostu by podle odhadů měla vyjít zhruba na miliardu korun a hotov by mohl být za čtyři roky.

Vybraná společnost městu dodá všechny potřebné dokumenty. Mezi nimi budou podklady pro vydání územního rozhodnutí a stavebního povolení a zároveň připraví dokumenty nutné pro tendr na zhotovitele mostu.
Dvorecký most by měl zlepšit dopravní propojení zlíchovského a podolského břehu Vltavy. Sloužit bude pouze vozům MHD, chodcům a cyklistům, s auty se na něm nepočítá. Východní vyústění mostu bude u Žlutých lázní severně od Jeremenkovy ulice. Západní povede poblíž tramvajové zastávky Lihovar. Součástí projektu je návrh nové tramvajové zastávky Dvorecký most. Náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě) řekl, že stavba mostu by mohla být zahájena v roce 2022.
Město vybralo autory návrhu mostu v architektonické soutěži, do které se přihlásilo 45 návrhů. Vítězný návrh odkazuje na kubismus a nemá konstrukci nad mostovkou, takže podle členů výběrové komise nenásilně zapadne do vltavského údolí.
Dokumentaci pro výstavbu lávky z Holešovic do Karlína zhotoví Marek Blank, který zvítězil ve výběrovém řízení. Městu dodá mimo jiné dokumenty nutné pro vydání územního rozhodnutí a stavebního povolení. Praha za ně zaplatí téměř 30 milionů korun. Lávka spojí obě čtvrti přes ostrov Štvanice. Na holešovickém břehu Vltavy bude nástup na lávku na Bubenském nábřeží před branou do Pražské tržnice. V Karlíně na Rohanském nábřeží vyústí na cyklostezku vedoucí po protipovodňové bariéře. Břehy nyní spojuje přívoz. „Je třetí nejúspěšnější z přívozů a je vidět, že tam to spojení chybí,“ řekl Scheinherr. Stava by mohla začít v letech 2021 či 2022 a vyjde na maximálně 200 milionů korun.
Praha rovněž zvažuje, že by Prahu 7 a 8 spojil nový Rohanský most. Podle Scheinherra nyní vzniknou dvě studie na jeho polohu, tvar a řešení předmostí. V Karlíně má ústit do Urxovy ulice, kde přesně bude v Holešovicích, zatím není rozhodnuto.
Zdroj: čtk

Vodárenská věž na Letné má další prim, zvítězila v soutěži Interiér roku

Dnes, 08:04
Původně provizorní nádraží sloužilo cestujícím od 7. července 1947 a přečkalo veliký rozvoj autobusové dopravy...
3.7.2020
Provoz na trati č. 120 z pražského Hlavního nádraží přes Bubny, Dejvice, Veleslavín, Ruzyni a...
3.7.2020
Kino na Pohořelci se chce svým letošním programem vyhnout prosté rekapitulaci nejlepších snímků daného roku.
3.7.2020
Od soboty 4. července do neděle 12. července 2020 bude z důvodu opravy trati obousměrně...
3.7.2020
Od jara 2020 probíhá rekonstrukce MUK 16 Slivenec na dálnici D0 (silniční okruh kolem Prahy)...
2.7.2020
Do zrekonstruovaného zookoutku u hájovny v lesoparku Kamýku v Praze 12 se koncem června opět...
2.7.2020
Pietní artefakt je věnovan generálmajorovi Josefu Dudovi (1905 – 1977). Duda působil jako velitel českých...
2.7.2020
Čtyřicet let na profesionální hudební scéně letos slaví zpěvák Dalibor Janda. Své turné musel kvůli...
výstava JUDr. Milada Horáková a největší politický proces
2.7.2020
Do 24. srpna bude instalována plenérová výstava "Nezapomeňte na mne. JUDr. Milada Horáková a největší...
2.7.2020
Fungoval roku 1620 na Bílé hoře lyžařský vlek? Jak dopadla play off pro české stavy?...
Reklama