Podpírání mostu na Vltavské začalo. Zvýší se bezpečnost nosné konstrukce

Technická správa komunikací zahájila práce k definitivnímu podepření mostní konstrukce u stanice metra Vltavská.

V druhém mostním poli využije systému prostorových konstrukcí, ve čtvrtém pak podpěrné věže. Tyto práce umožní zprovoznit aktuálně uzavřené tramvajové větve směr Hlávkův most (tzn. kompletní provoz tramvají pod mostní konstrukcí) a zvýší bezpečnost nosné konstrukce po obnovení omezeného provozu automobilů do 3,5 tuny.

Pro druhé pole TSK navrhla podpěrný systém pěti prostorových konstrukcí, které budou most podpírat v nejslabších místech – tedy tam, kde se spojují spodní desky a stěny komůrky. Tyto prostorové konstrukce budou uloženy v základech, které tvoří silniční panely.
„Aby prostorové konstrukce byly aktivní, musíme na některé jejich části zatlačit pomocí hydraulických lisů velkou silou, až 50 kilonewtonů (kN). Tím se podpěry aktivují a budou schopny převzít část zatížení samotného mostu. Tento systém byl použit i na podepření Libeňského mostu,“ vysvětluje generální ředitel TSK Petr Smolka.

Síla 50 kN představuje asi cca 20 procent celkového zatížení mostní konstrukce.

Na Hlávkově mostě probíhají dynamické zkoušky. Jak problémář obstojí?

Ve čtvrtém poli je konstrukce odlišná, aby umožnila průjezd tramvajím.
Tvoří ji šest samostatných podpěrných věží, které budou uloženy buď do silničních panelů, nebo do monolitického železobetonu.
Jednotlivé věže budou zakončeny hlavicemi s ocelovými nosníky, na které bude opět nutné vyvinout velký tlak hydraulickým lisem, aby se zasunuly do své definitivní polohy a přilehly k nosné konstrukci. Dojde tak k aktivaci těchto podpěrných věží, které odlehčí zatížení původní mostní konstrukce.

Pro podepření v obou polích se použije systém stojek a věží TRECOL.
Po podepření obou polí bude následovat jejich oplocení, které zamezí přístupu nepovolaných osob. Pravidelně pak bude dodavatel provádět kontrolu a údržbu podpěrných konstrukcí a jejich správné funkce.
V případě poklesu sil v podpěrných konstrukcích se provede jejich dotlakování na předepsané síly.
Zhotovitelem stavebních prací je společnost Hochtief CZ.

výstavba magistrály
Výstavba magistrály na Vltavské, 70. léta
(Fefík)
lék_ilustrační obrázek
Včera, 13:50
Stav pacienta s COVID-19, kterému lékaři ve Všeobecné fakultní nemocnici v Praze (VFN) tři dny...
bezdomovectví_ilustrační obrázek
Včera, 11:29
Vzhledem k vyhlášení stavu nouze, které zahrnuje mimo jiné i omezení volného pohybu osob, se...
Včera, 10:48
Komerční článek
„Aktuálně je zásadní prioritou ochránit nejzranitelnější část populace, v tomto případě seniory. Proto pro ně...
koronavirus
Včera, 10:48
Včerejší dva případy úmrtí na koronavirus v Česku jsou dvě ženy z domova pro seniory...
Registr řidičů a vozidel na Vyšehradě
26.3.2020
Registr vozidel i řidičů praskal ve švech. Pražský magistrát žádá občany, aby služby využívali jen...
Kávou proti koronaviru
26.3.2020
Soukromé firmy mohou pomáhat nemocnicím například darováním potravin. Prvním pracovištěm, kam ode dneška společnosti, jež...
26.3.2020
Pražský magistrát vyzval Středočeský kraj, aby omezil provoz příměstské dopravy. Důvodem je na některých spojích...
26.3.2020
Muzeum hlavního města pro zájemce nově připravilo online verzi výstav, které by za normálních okolností...
25.3.2020
Od soboty začne oprava kolejí na železniční trati mezi pražským Smíchovem a Rudnou u Prahy....
25.3.2020
„Máme jeden respirátor na stanovišti. Zatímco civilisté jsou vyzýváni k nošení roušek i v MHD,...
25.3.2020
Řidiči na Evropské ulici v Praze 6 musí počítat od úterý 31. března s dopravním...
Reklama