6℃
Dnes je 8. prosinec , svátek má Květoslava

Podpírání mostu na Vltavské začalo. Zvýší se bezpečnost nosné konstrukce

Technická správa komunikací zahájila práce k definitivnímu podepření mostní konstrukce u stanice metra Vltavská.

V druhém mostním poli využije systému prostorových konstrukcí, ve čtvrtém pak podpěrné věže. Tyto práce umožní zprovoznit aktuálně uzavřené tramvajové větve směr Hlávkův most (tzn. kompletní provoz tramvají pod mostní konstrukcí) a zvýší bezpečnost nosné konstrukce po obnovení omezeného provozu automobilů do 3,5 tuny.

Pro druhé pole TSK navrhla podpěrný systém pěti prostorových konstrukcí, které budou most podpírat v nejslabších místech – tedy tam, kde se spojují spodní desky a stěny komůrky. Tyto prostorové konstrukce budou uloženy v základech, které tvoří silniční panely.
„Aby prostorové konstrukce byly aktivní, musíme na některé jejich části zatlačit pomocí hydraulických lisů velkou silou, až 50 kilonewtonů (kN). Tím se podpěry aktivují a budou schopny převzít část zatížení samotného mostu. Tento systém byl použit i na podepření Libeňského mostu,“ vysvětluje generální ředitel TSK Petr Smolka.

Síla 50 kN představuje asi cca 20 procent celkového zatížení mostní konstrukce.

Na Hlávkově mostě probíhají dynamické zkoušky. Jak problémář obstojí?

Ve čtvrtém poli je konstrukce odlišná, aby umožnila průjezd tramvajím.
Tvoří ji šest samostatných podpěrných věží, které budou uloženy buď do silničních panelů, nebo do monolitického železobetonu.
Jednotlivé věže budou zakončeny hlavicemi s ocelovými nosníky, na které bude opět nutné vyvinout velký tlak hydraulickým lisem, aby se zasunuly do své definitivní polohy a přilehly k nosné konstrukci. Dojde tak k aktivaci těchto podpěrných věží, které odlehčí zatížení původní mostní konstrukce.

Pro podepření v obou polích se použije systém stojek a věží TRECOL.
Po podepření obou polí bude následovat jejich oplocení, které zamezí přístupu nepovolaných osob. Pravidelně pak bude dodavatel provádět kontrolu a údržbu podpěrných konstrukcí a jejich správné funkce.
V případě poklesu sil v podpěrných konstrukcích se provede jejich dotlakování na předepsané síly.
Zhotovitelem stavebních prací je společnost Hochtief CZ.

výstavba magistrály
Výstavba magistrály na Vltavské, 70. léta
(Fefík)
Dnes, 10:01
Radní Prahy 8 nesouhlasí se stavbou regulačního semaforu z Bohnic do Troji. Obávají se nárůstu...
Včera, 19:33
Spor o postup výstavby družstevního bydlení v pražské koalici Pirátů, Prahy Sobě a Spojených sil...
Včera, 16:09
Komerční článek
Při přechodu na DVB-T2 je vhodné zohlednit několik kritérií, která mají pro každého jinou prioritu....
Včera, 16:09
Po 41 letech se Pražané a turisté dočkali chodníku procházejícího Vinohradskou třídu od Národního muzea...
Včera, 14:27
V době výročí 50 let od jeho náhlé smrti, 95 let od narození, ale také...
Včera, 11:44
Vášnivá diskuse se v Jazzové sekci při další z řady Valdštejnských besed, organizovaných spolkem Šance...
Včera, 08:33
Babybox, který dosud fungoval v pražském Hloubětíně, se přesunul do Fakultní nemocnice Královské Vinohrady (FNKV)....
6.12.2019
Hidžáb se smí ve škole nosit. S takovým verdiktem přišel Nejvyšší soud, kam se odvolala...
6.12.2019
Klášter svatého Gabriela v Praze na Smíchově pošta prodala za 353 milionů korun. V elektronické...
6.12.2019
Kriminalisté vyšetřují případ dvacetiletého mladíka, který zemřel v červnu poté, co se v klubu v...
6.12.2019
Zaparkují auto, nasednou na tramvaj, metro, příměstský či dálkový autobus nebo vlak a pojedou dál....
Reklama