9℃
Dnes je 16. únor , svátek má Ljuba

Podpírání mostu na Vltavské začalo. Zvýší se bezpečnost nosné konstrukce

Technická správa komunikací zahájila práce k definitivnímu podepření mostní konstrukce u stanice metra Vltavská.

Reklama

V druhém mostním poli využije systému prostorových konstrukcí, ve čtvrtém pak podpěrné věže. Tyto práce umožní zprovoznit aktuálně uzavřené tramvajové větve směr Hlávkův most (tzn. kompletní provoz tramvají pod mostní konstrukcí) a zvýší bezpečnost nosné konstrukce po obnovení omezeného provozu automobilů do 3,5 tuny.

Pro druhé pole TSK navrhla podpěrný systém pěti prostorových konstrukcí, které budou most podpírat v nejslabších místech – tedy tam, kde se spojují spodní desky a stěny komůrky. Tyto prostorové konstrukce budou uloženy v základech, které tvoří silniční panely.
„Aby prostorové konstrukce byly aktivní, musíme na některé jejich části zatlačit pomocí hydraulických lisů velkou silou, až 50 kilonewtonů (kN). Tím se podpěry aktivují a budou schopny převzít část zatížení samotného mostu. Tento systém byl použit i na podepření Libeňského mostu,“ vysvětluje generální ředitel TSK Petr Smolka.

Síla 50 kN představuje asi cca 20 procent celkového zatížení mostní konstrukce.

Na Hlávkově mostě probíhají dynamické zkoušky. Jak problémář obstojí?

Ve čtvrtém poli je konstrukce odlišná, aby umožnila průjezd tramvajím.
Tvoří ji šest samostatných podpěrných věží, které budou uloženy buď do silničních panelů, nebo do monolitického železobetonu.
Jednotlivé věže budou zakončeny hlavicemi s ocelovými nosníky, na které bude opět nutné vyvinout velký tlak hydraulickým lisem, aby se zasunuly do své definitivní polohy a přilehly k nosné konstrukci. Dojde tak k aktivaci těchto podpěrných věží, které odlehčí zatížení původní mostní konstrukce.

Pro podepření v obou polích se použije systém stojek a věží TRECOL.
Po podepření obou polí bude následovat jejich oplocení, které zamezí přístupu nepovolaných osob. Pravidelně pak bude dodavatel provádět kontrolu a údržbu podpěrných konstrukcí a jejich správné funkce.
V případě poklesu sil v podpěrných konstrukcích se provede jejich dotlakování na předepsané síly.
Zhotovitelem stavebních prací je společnost Hochtief CZ.

výstavba magistrály
Výstavba magistrály na Vltavské, 70. léta
(Fefík)
Včera, 12:25
Sedlec byl maličkou osadou při levém břehu Vltavy, jehož obyvatelé se živili rybářstvím, pak sadařstvím...
Vila Bertramka
Včera, 10:00
Klasicistní vila z 18. století se nachází na Smíchově a dnes již slouží jen jako...
Včera, 08:30
Nehoda, při niž došlo k zničení památkové stavby, se odehrála v úterý dopoledne v Sobíně.
14.2.2019
Praha 2 si ve čtvrtek 14. února připomněla oběti spojeneckého náletu a bombardování hlavního města...
14.2.2019
Lednovou premiérou inscenace Milana Tesaře Výjimečný stav odstartovalo Divadlo Na Fidlovačce svou proměnu. Proměnu v...
14.2.2019
Praha 6 chce zlepšit služby pro seniory a navýšit kapacitu škol, za zásadní pro rozvoj...
14.2.2019
Během výstavby obchodního centra Atrium Flora zmizelo po roce 2000 bronzové sousoší Rodiny, které dlouhá...
14.2.2019
Mysteriózní hra mladého českého autora o generaci, která si vykopala vlastní budoucnost. Právě s tímto...
14.2.2019
První Centrum porodní asistence (CPA) u nás vzniklo na Gynekologicko-porodnické klinice 1. LF UK Nemocnice...
14.2.2019
V dubnu by se po opravách měl otevřít most pro pěší přes železniční trať na...
Reklama