Práce na obnově trojské lávky pokračují. Stavebníci dokončují mostní opěry

Harmonogram stavby trojské lávky koronavirová krize nenarušila. Stavebníci už dokončili pilíře a pracují na mostních opěrách. Montáž středního segmentu lávky se plánuje na začátek června. Dnes to uvedl mluvčí pražského magistrátu Vít Hofman. Lávka by měla být hotová do konce letošního roku a vyjde na 128 milionů korun. Staví ji firma SMP CZ.

„Práce na obnově trojské lávky pokračují bez přerušení, výjimečná situace spojená s koronavirem měla pouze částečné dopady na plnění některých dílčích termínů, nicméně neohrozila celkový harmonogram stavby,“ uvedl Hofman.

V současné době jsou podle mluvčího magistrátu hotové železobetonové i ocelové části mostních pilířů a dokončují se železobetonové mostní opěry na obou březích. Pokračují také práce na výrobě ocelové konstrukce lávky. Segmenty lávky, tvořící střední mostní pole, budou stavebníci začátkem června usazovat na mostní pilíře. „Montáž středního segmentu předpokládáme začátkem června – patrně 9. Termín však není možné stanovit s jistotou,“ uvedl Hofman s tím, že termín prací bude záviset na počasí a na stavu vody ve Vltavě. Některé segmenty mostu se totiž budou při montáži stěhovat pontonem po řece. Montážní práce tak budou daný den trvat několik hodin.

Lávka bude 256 metrů dlouhá, čtyři metry široká a snese zatížení až 500 kilogramů na metr čtvereční, tudíž po ní může přejet vozidlo o hmotnosti až 3,5 tuny. Most bude mít obloukový spojitý nosník z ocelového profilu s potrubím o průměru 913 milimetrů. Některé části mostovky budou z nerezové oceli, povrch pro pěší bude z velmi tvrdého dřeva azobe. Již dříve to uvedl vedoucí projektu Tomáš Záruba. Celá trojská lávka by měla být osazena do půlky července, následně budou pokračovat kompletační práce.

Praha zprovoznila další výjezdové středisko pro správu městských technologií

Původní lávka se zřítila 2. prosince 2017 a zraněni byli čtyři lidé, z toho dva vážně. Případ stále vyšetřuje policie. Původní lávka byla postavena tzv. předpjatou konstrukcí, kdy jsou například lana v betonu.

Na konci prosince 2017 vyplul mezi Císařským ostrovem a Trojou přívoz, který nahradil zřícenou lávku. V provozu bude až do dokončení nové lávky, poté bude zrušen.

vera/čtk

Včera, 18:35
Vladimír Holan (16. září 1905 v Praze – 31. března 1980 tamtéž) byl jeden z...
Včera, 16:40
Pankrácké náměstí je jedno ze tří hlavních kandidátů, kam by chtěl pražský magistrát umístit slavnou...
Včera, 12:20
Komerční článek
Participativní rozpočet zakořenil v desítkách obcí, občané navrhují projekty, hlasují o nich, komentují je a společně...
Včera, 12:20
V pilotním provozu testuje šestá městská část službu pro osoby se sluchovým handicapem. Využít ke komunikaci...
19.9.2020
Do veřejného prostoru se znovu vrací nápad na zpoplatnění vjezdu do centra Prahy. Týkat by...
Khamoro 2018
19.9.2020
Ačkoli kvůli šíření infekce covid-19 má letošní, již dvaadvacátý, ročník Světového romského festivalu Khamoro komornější...
19.9.2020
Podle mimořádné otevírací doby fungují pražské pobočky městské knihovny, kterých je v metropoli více než čtyři...
19.9.2020
Nestává se často, abychom informovali o jedněch zamčených vratech. Ale – co kdyby jste si...
18.9.2020
Mistrovství Evropy ve vodním slalomu. To je událost, jež obvykle zaplní tribuny, letos však bude...
18.9.2020
Vinobraní na Máchalce na Proseku dvě desítky let drželo tradici souběhu se Svatováclavskou poutí, která...
18.9.2020
K požáru v bytě v ulici Na Květnici došlo poslední srpnový večer v pražských Nuslích.
Reklama