7℃
Dnes je 21. březen , svátek má Radek

Praha 1 dále jedná o omezení cyklistů, chce zakázat pivní kola

Nové vedení Prahy 1 pokračuje v jednání o omezení cyklistiky v centru metropole, které zahájila předchozí rada městské části. Zatím to vypadá tak, že kola by mohla mít zákaz na Královské cestě mezi Staroměstským náměstím a Karlovým mostem, řekl v rozhovoru starosta Prahy 1 Pavel Čižinský (Praha 1 Sobě). Dodal, že o průjezdu přes Staroměstské náměstí se stále jedná a on osobně preferuje zachování průjezdnosti. Elektrokoloběžky městská část omezovat neplánuje, naopak chce zakázat tzv. pivní kola.

Reklama

Minulé vedení městské části v čele s Oldřichem Lomeckým (dříve TOP 09) plánovalo zakázat pohyb na kole mezi 10:00 a 17:00 ve velké části pěších zón v centru metropole, kde mají nyní cyklisté výjimku a jezdit mohou. Návrh sklidil kritiku a následně ho zrušil soud jako neadekvátní.

Městská část poté zahájila jednání s magistrátem a také cyklistickým spolkem AutoMat ohledně kompromisního řešení, které by zachovalo průjezdnost městem a zároveň zajistilo ochranu chodců. V jednáních nyní pokračuje nové vedení. „Centrum musí být průjezdné, kolo je v moderní době dopravní prostředek, který je potřebný. Na druhou stranu i bezpečnost chodců je zásadní,“ uvedl Čižinský. Dodal, že v politické rovině by měl být návrh hotov brzy. Jeho zavedení by rád stihl do léta.

V centru města se v poslední době v souvislosti s bezpečností chodců řeší také otázka elektrokoloběžek, které k zapůjčení nabízí americká firma Lime. Řada lidí službu kritizuje pro častý pohyb jejích uživatelů na chodníku a fakt, že koloběžky často nechávají na místech, kde překážejí. Praha 2 v této souvislosti s firmou vyjednala, že koloběžky nelze nechávat na jejím území.

Rozčilují vás zelené koloběžky poházené po chodnících? Přišla doba sdílená

Praha 1 podle Čižinského nic podobného neplánuje a chce se zaměřit spíše na lepší kontrolu dodržování předpisů. „Je to typ dopravy, který je ekologický a námi v zásadě preferovaný. Ale je samozřejmě potřeba ošetřit a vynutit dodržování pravidel,“ uvedl s tím, že jednají s poskytovatelem služby a s magistrátem. Dodal, že řešení by mohlo zahrnovat sankce pro firmy či jednotlivé uživatele v případě porušení předpisů.

Ostře se starosta naopak staví k fenoménu tzv. pivních kol, tedy pojízdných barů využívaných zejména turisty. „Chceme je zakázat. Zatímco kola a elektrokoloběžky jsou pozitivní, ekologická, moderní součást dopravy, tak pivní kola šíří image Prahy jakožto města alkoholu. A to je prostě negativní,“ řekl. Dodal, že jde vlastně o velké vozy, které blokují dopravu. Jak konkrétně měl zákaz vypadat zatím není jasné. „Nelze vyloučit, že budeme potřebovat i nějakou úpravu legislativy,“ řekl Čižinský.

Zdroj: čtk

Včera, 17:00
V pražské MHD by mohly být všechny autobusové zastávky na znamení. Změna by přinesla finanční...
Včera, 13:33
V ulicích Prahy 8 funguje od roku 2013 terénní sociální služba pro děti a mládež...
19.3.2019
Policisté u obviněných objevili kokain a extázi, u jednoho z mužů i pěstírnu marihuany se...
19.3.2019
Když se řekne Apolinář, napadne většinu z nás bývalá záchytka. My se ale chceme věnovat...
19.3.2019
Dvojice kradla v obchodním centru ve Vinohradské ulici na Žižkově. Vyhlédli si obchod s mobilními...
19.3.2019
Vedení Prahy 12 se postavilo proti stavbě bytového domu Zelený Kamýk. Rada schválila odvolání proti...
19.3.2019
V pražské Zbraslavi mají nové kulturně-komunitní centrum. Za rekonstrukci dvou chátrajících pavilonů v Žabovřeské ulici...
19.3.2019
Takzvaná kontejnerová kavárna s veřejnými toaletami vznikne na Ortenově náměstí v Praze 7. Radnice nyní...
19.3.2019
Tak tohle je poměrně vtipná situace. Chlápek na Žižkově v Praze 3 vešel do prodejny...
19.3.2019
Ve středu 20. března se pěší zóna na Andělu od 8 do 19 hodin promění...
Reklama