Praha 5 plánuje podporu Radlické radiále, změny chce vypořádat postupně

Radnice Prahy 5 chce vyjádřit podporu projektu stavby Radlické radiály, má k tomu připravené usnesení, které budou schvalovat radní. Podle něj Praha 5 podporuje, aby bylo dokončeno schválení nynější podoby stavby. Připomínky městské části a občanských spolků mají být doplněny až v navazující dokumentaci tak, aby se stavba nezdržela.

Projekt radiály propojující vnější a vnitřní okruh na jihozápadě metropole je nyní v územním řízení, které je přerušené, protože se čeká se na vypořádání námitky ministerstvem pro místní rozvoj.

V Praze 5 od listopadu loňského roku vládne koalice Pirátů a nezávislých, ANO a ODS. V otázce projektu Radlické radiály zatím od koalice zaznívala rozporuplná stanoviska – zatímco zbytek koalice se vyjadřoval pro pokračování územního řízení, pirátský starosta Daniel Mazur uvedl, že by nebylo od věci projekt částečně přepracovat. Nyní se koalice domluvila na kompromisu, kdy plánuje podpořit dokončení stávajícího územního řízení, ale zároveň by chtěla prosadit úpravy pomocí navazující dokumentace, která rozpracovává již schválený projekt.

„Prioritou městské části Praha 5 a zájmem jejich občanů je dokončení probíhajícího územního řízení na stavbu,“ píše se v důvodové zprávě návrhu usnesení pro radní. Zároveň se v ní mluví o tom, že by se radnice měla snažit prosadit doplnění stavby po jejím schválení. Konkrétně má jít o propojení Butovického a Jinonického tunelu, zakrytí komunikace v úseku mezi Novými Butovicemi a bytovým projektem Botanica a o doplnění cyklostezek a pěších propojení. Dokument nicméně explicitně říká, že „je nutné postupovat krok za krokem a nezpůsobit další přerušení přípravy,“ a že je žádoucí, aby politická reprezentace Prahy 5 dala jednoznačně najevo podporu projektu, protože magistrát by jinak mohl upřednostnit jiné investice.

Zhruba 5,5 kilometru dlouhá radiála má navazovat na Rozvadovskou spojku a napojovat se na vnitřní okruh v oblasti Barrandovského mostu. Jejím cílem je zejména svést dopravu z menších komunikací v rezidenčních oblastech. Investorem je hlavní město, náklady jsou odhadovány na 14 miliard korun. Projekt počítá s pěti mimoúrovňovými křižovatkami a třemi tunely, polovina trasy má vést pod zemí.

Proti stavbě se dlouhodobě vyjadřuje část místních obyvatel, podle kterých svůj cíl nesplní a naopak způsobí dopravní komplikace. Částečně za pravdu jim dala studie ČVUT, podle které by za nynější situace nová silnice způsobila další ucpání komunikací kolem Barrandovského mostu. Studie proto navrhla další opatření, například rozšířit napojení radiály na městský okruh z jednoho pruhu na dva, stavebně upravit Barrandovský most či postavit nový most přes řeku. Podle dřívějších vyjádření zástupců sdružení projektantských firem Pudis a Satra, které stavbu připravuje, se projekt drží všech limitů pro danou oblast.

Zdroj: čtk

Pivní kola by již od léta neměla jezdit do centra Prahy

Dnes, 14:07
Od soboty 4. července do neděle 12. července 2020 bude z důvodu opravy trati obousměrně...
Dnes, 11:44
Od jara 2020 probíhá rekonstrukce MUK 16 Slivenec na dálnici D0 (silniční okruh kolem Prahy)...
Včera, 17:30
Do zrekonstruovaného zookoutku u hájovny v lesoparku Kamýku v Praze 12 se koncem června opět...
Včera, 15:21
Pietní artefakt je věnovan generálmajorovi Josefu Dudovi (1905 – 1977). Duda působil jako velitel českých...
Včera, 14:40
Čtyřicet let na profesionální hudební scéně letos slaví zpěvák Dalibor Janda. Své turné musel kvůli...
výstava JUDr. Milada Horáková a největší politický proces
Včera, 12:47
Do 24. srpna bude instalována plenérová výstava "Nezapomeňte na mne. JUDr. Milada Horáková a největší...
Včera, 10:53
Fungoval roku 1620 na Bílé hoře lyžařský vlek? Jak dopadla play off pro české stavy?...
1.7.2020
Ve středu ráno hořelo ve dvou domech ve Strojnické ulici v pražských Holešovicích.
1.7.2020
Tak tenhle týden nám pšenka moc nepokvete. Koncertů je jak šafránu.
1.7.2020
V rámci podpory kulturních institucí v době po koronavirové krizi se hlavní město rozhodlo umožnit...
Reklama