20℃
Dnes je 22. září , svátek má Darina

Praha letos vloží do cyklodopravy přes 100 milionů korun

Praha letos vloží do rozvoje cyklodopravy přes 100 milionů korun, což je o něco více než v loňském roce. Peníze půjdou na vybudování nových cest pro cyklisty či instalaci stojanů na kola. Město bude také jednat o rozšíření možnosti převážet kola v tramvajích. Informovali o tom primátorův náměstek Adam Scheinherr (Praha Sobě) a pražský cyklokoordinátor Pavel Polák. V Praze je asi 50 kilometrů vyhrazených cyklopruhů a 9,9 kilometru chráněných cest.

Reklama

Město chce vydat peníze například na výstavbu stezky Na Prostřední cestě v Kolodějích, kde vznikne nový 1360 metrů dlouhý úsek. Dokončena bude 1400 metrů dlouhá cyklostezka z Cholupic do Dolních Břežan nebo chybějící úsek mezi Zbraslaví a Jarovem. Mezi významné stavby patří vybudování prostupu u Rokytky v Libni, kde musí nyní cyklisté buď projíždět labyrintem podchodů, nebo přes čtyřproudou komunikaci.
Město do cyklistiky investuje letos z rozpočtu 94,5 milionu, ke kterým přibude 10,5 milionu korun, které nestihlo město utratit loni. Na dalších 26 milionů korun vyjdou cyklostezky v souvislosti s plánovaným úsekem Pražského okruhu mezi D1 a D11.
Peníze bude chtít vedení města získat také ze Státního fondu dopravní infrastruktury. Podle Scheinherra v uplynulých deseti letech nepodalo jedinou žádost o dotaci z tohoto fondu. Letos to město už nestihne, neboť by o ně muselo zažádat již loni. „Od příštího roku bychom z něj chtěli čerpat peníze,“ řekl Scheinherr.
Rozšiřovat se bude letos počet cyklostojanů. „Městské části jsem informoval, aby vybraly místa, která budou určena pro jejich výstavbu. Ty posléze namontuje Technická správa komunikací,“ řekl Scheinherr. V Praze je nyní 3594 stojanů na bicykly.
Vedení metropole jedná s radnicemi a firmami na sdílení kol, takzvaný bikesharing, o pravidlech, za jakých je možné kola sdílet. „Aby nedocházelo ke konfliktům,“ řekl Scheinherr. Vlastní městský systém Praha zatím nechystá. Jedná ale o možném rozšíření převozu kol v tramvajích i přes den. V autobusech to naopak nebude ani nadále možné.
Pro uskladnění kol by mohly vznikat v Praze kolárny. Cykloboxy, které jsou například v Praze 10 nebo Klánovicích, přibývat nebudou. „Jsou neefektivní a stojí dost peněz na to, kolik kol se tam vejde,“ řekla magistrátní specialistka rozvoje dopravy Sylva Švihelová. Jeden box slouží pro jedno, maximálně dvě kola.
V loňském roce investovala Praha do cyklistiky 73,4 milionu korun.
Zdroj: čtk

Někdo se vám líbí a chcete ho pozvat na kafe. Nedělejte to, varují experti. Je to špatné místo

 

Staroměstské náměstí
Před 1 hodinou
V centru Prahy už nebudou moci vystupovat lidé v obřích kostýmech pand a dalších zvířat....
Včera, 18:33
Před budovou Národního technického muzea (NTM) na pražské Letné probíhá Recyklační víkend. Výměnou za své...
Včera, 15:13
Budoucí podobu historických budov v centru Prahy, které jsou spojené s palácem Savarin a tvoří...
Včera, 15:03
Bohemka na domácím stadionu zůstává neporažena. Po posledním dramatickém utkání se Zlínem, ale nebyl trenér...
Včera, 11:30
Sochař Jan Hána se narodil 28. října 1927 v Dobronicích u Bechyně, kde začal pracovat...
Včera, 10:44
Heřmaňák pravidelně každou sobotu navštěvuje na Řezáčově náměstí v Praze 7 zhruba tisícovka zákazníků. Do...
20.9.2019
Od pátku 20. září auta už neprojedou ani nezaparkují na Mariánském náměstí, ze kterého se...
20.9.2019
Chlap bídná - Nádoba hříšná. Pod tímto názvem se "skrývá" asi tři hodiny zábavy, kdy...
20.9.2019
V sobotu 21. září 2019 pořádá Dopravní podnik hl. m. Prahy tradiční Den otevřených dveří,...
20.9.2019
Rocková skupina Support Lesbiens bude hvězdou letošního Vinobraní na Grébovce. To se koná v pátek...
Reklama