Praha letos vloží do cyklodopravy přes 100 milionů korun

Praha letos vloží do rozvoje cyklodopravy přes 100 milionů korun, což je o něco více než v loňském roce. Peníze půjdou na vybudování nových cest pro cyklisty či instalaci stojanů na kola. Město bude také jednat o rozšíření možnosti převážet kola v tramvajích. Informovali o tom primátorův náměstek Adam Scheinherr (Praha Sobě) a pražský cyklokoordinátor Pavel Polák. V Praze je asi 50 kilometrů vyhrazených cyklopruhů a 9,9 kilometru chráněných cest.

Město chce vydat peníze například na výstavbu stezky Na Prostřední cestě v Kolodějích, kde vznikne nový 1360 metrů dlouhý úsek. Dokončena bude 1400 metrů dlouhá cyklostezka z Cholupic do Dolních Břežan nebo chybějící úsek mezi Zbraslaví a Jarovem. Mezi významné stavby patří vybudování prostupu u Rokytky v Libni, kde musí nyní cyklisté buď projíždět labyrintem podchodů, nebo přes čtyřproudou komunikaci.
Město do cyklistiky investuje letos z rozpočtu 94,5 milionu, ke kterým přibude 10,5 milionu korun, které nestihlo město utratit loni. Na dalších 26 milionů korun vyjdou cyklostezky v souvislosti s plánovaným úsekem Pražského okruhu mezi D1 a D11.
Peníze bude chtít vedení města získat také ze Státního fondu dopravní infrastruktury. Podle Scheinherra v uplynulých deseti letech nepodalo jedinou žádost o dotaci z tohoto fondu. Letos to město už nestihne, neboť by o ně muselo zažádat již loni. „Od příštího roku bychom z něj chtěli čerpat peníze,“ řekl Scheinherr.
Rozšiřovat se bude letos počet cyklostojanů. „Městské části jsem informoval, aby vybraly místa, která budou určena pro jejich výstavbu. Ty posléze namontuje Technická správa komunikací,“ řekl Scheinherr. V Praze je nyní 3594 stojanů na bicykly.
Vedení metropole jedná s radnicemi a firmami na sdílení kol, takzvaný bikesharing, o pravidlech, za jakých je možné kola sdílet. „Aby nedocházelo ke konfliktům,“ řekl Scheinherr. Vlastní městský systém Praha zatím nechystá. Jedná ale o možném rozšíření převozu kol v tramvajích i přes den. V autobusech to naopak nebude ani nadále možné.
Pro uskladnění kol by mohly vznikat v Praze kolárny. Cykloboxy, které jsou například v Praze 10 nebo Klánovicích, přibývat nebudou. „Jsou neefektivní a stojí dost peněz na to, kolik kol se tam vejde,“ řekla magistrátní specialistka rozvoje dopravy Sylva Švihelová. Jeden box slouží pro jedno, maximálně dvě kola.
V loňském roce investovala Praha do cyklistiky 73,4 milionu korun.
Zdroj: čtk

Někdo se vám líbí a chcete ho pozvat na kafe. Nedělejte to, varují experti. Je to špatné místo

 

Dnes, 16:06
Jedním z dlouhodobých cílů koalice je zvyšování dostupnosti bydlení. Rostoucí ceny nájemného nejvíce zatěžují nájemce...
Dnes, 13:15
Tento týden začaly přípravy ke stavbě nového P+R parkovacího domu Černý Most III. Ten vznikne...
Dnes, 09:05
Paměť města. Takový název nese fotografická série dokumentaristů Apoleny Rychlíkové a Vladimíra Turnera. Podle slov...
Dnes, 08:22
V severní části Přezletic u Prahy se nachází prehistorické sídliště člověka vzpřímeného Zlatý kopec. Archeologové...
Dnes, 07:49
Unikátní skalničková zahrada v Prokopském údolí je znovu otevřená veřejnosti. K vidění tu je přes...
Včera, 17:00
Plastové trdelníky na barokních fasádách, výlohy polepené fotkami potravin, historické okenice ověšené policemi s matrjoškami....
Včera, 14:42
Rada Prahy 2 schválila výpůjčku části nemovitosti parku Karlovo náměstí společnosti Rehwaldt Till pro průzkum...
Včera, 13:25
Městská knihovna v Praze otevírá sousedskou dílnu DOK16, kterou najdete v kobce č. 16 na...
Včera, 12:18
S možným rozšířením parkovacích zón navrženým některými městskými částmi dnes souhlasila Rada hlavního města Prahy....
Včera, 11:44
Soudních znalců ubývá, důvodem jsou podle Ilji Žukova z Psychiatrické společnosti České lékařské společnosti Jana...
Reklama