9℃
Dnes je 16. únor , svátek má Ljuba

Praha plánuje tramvajovou trať z Kobylis do Zdib

Hlavní město plánuje prodloužit tramvajovou trať z Kobylis do Zdib. Součástí projektu by měly být dva P+R terminály s parkovacími místy pro celkem 1260 aut. Vyplývá to z dokumentace dostupné v databázi EIA. Stavba úseku o délce necelých 5,5 kilometru by podle podkladů měla začít v roce 2022 a skončit o rok později. Podle dřívějších informací by stavba měla vyjít na zhruba 2,36 miliardy korun, Praha má platit zhruba polovinu a zbytek Středočeský kraj.

Reklama

„Projekt je prioritní, má už i souhlasné stanovisko městské části Praha 8, takže to je určitě jedna z tratí, které plánujeme realizovat,“ uvedl náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr (Praha Sobě). Potvrdil také spolufinancování ze strany Středočeského kraje, se jehož zástupci už nové vedení Prahy jednalo.
Součástí trati má být vybudování dvou záchytných parkovišť. První bude na okraji Zdib a mělo by pojmout 420 aut. Druhé parkoviště s 840 místy bude na konci trati v nedalekém Sedlci, kde vznikne také tramvajová smyčka. Samotná trať by měla vést ulicí Ústecká, jejíž šířka to podle projektu umožňuje.
Cílem je zlepší napojení severu Středočeského kraje na hlavní město. V současné době je spojení hromadnou dopravou zajištěno autobusy, které však již kapacitně nedostačují. „Dalším důvodem připravované výstavby trati je je omezení počtu automobilů jedoucích ze Středočeského kraje do Prahy a jejich zachycení již na periferii na novém parkovišti P+R u dálnice D8,“ píše se v dokumentu. Řidiči, kteří nechají auto v Sedlci, by se po vybudování tramvaje měli dostat na metro Kobylisy za méně než 10 minut, do centra metropole pak za půl hodiny.
Hlavní město plánuje i další rozšiřování tramvajové sítě. Podle náměstka Scheinherra patří mezi prioritní nové tratě na Václavské náměstí, do Libuše a do Slivence. V souvislosti s lepším napojení Středočeského kraje se v minulosti mluvilo i o tratích do Průhonic a Jesenice, které jsou také součástí strategie rozvoje tramvajových tratí do roku 2030. Tu zpracoval pražský dopravní podnik a zahrnuje stavbu tří desítek tratí.
Zdroj: čtk

Ubytovací poplatky by pro město mohlo vybírat samo Airbnb

Včera, 12:25
Sedlec byl maličkou osadou při levém břehu Vltavy, jehož obyvatelé se živili rybářstvím, pak sadařstvím...
Vila Bertramka
Včera, 10:00
Klasicistní vila z 18. století se nachází na Smíchově a dnes již slouží jen jako...
Včera, 08:30
Nehoda, při niž došlo k zničení památkové stavby, se odehrála v úterý dopoledne v Sobíně.
14.2.2019
Praha 2 si ve čtvrtek 14. února připomněla oběti spojeneckého náletu a bombardování hlavního města...
14.2.2019
Lednovou premiérou inscenace Milana Tesaře Výjimečný stav odstartovalo Divadlo Na Fidlovačce svou proměnu. Proměnu v...
14.2.2019
Praha 6 chce zlepšit služby pro seniory a navýšit kapacitu škol, za zásadní pro rozvoj...
14.2.2019
Během výstavby obchodního centra Atrium Flora zmizelo po roce 2000 bronzové sousoší Rodiny, které dlouhá...
14.2.2019
Mysteriózní hra mladého českého autora o generaci, která si vykopala vlastní budoucnost. Právě s tímto...
14.2.2019
První Centrum porodní asistence (CPA) u nás vzniklo na Gynekologicko-porodnické klinice 1. LF UK Nemocnice...
14.2.2019
V dubnu by se po opravách měl otevřít most pro pěší přes železniční trať na...
Reklama