27℃
Dnes je 22. červenec , svátek má Magdaléna

Praha přispěje 12,5 milionu korun na nástupiště ve Vršovicích

Hlavní město přispěje Správě železniční dopravní cesty (SŽDC) 12,5 milionu korun na rozšíření vršovického nádraží v Praze o čtvrté nástupiště. Nástupiště má sloužit pro plánovanou linku S61, která povede ze Smíchova přes Vršovice do Běchovic a rozšíří městskou železniční síť. Jde o součást projektu modernizace železničního koridoru z Hostivaře na hlavní nádraží, která by měla být hotova v roce 2021.

Reklama

Nyní má vršovické nádraží tři nástupiště, které jsou podle schváleného dokumentu naplněny ve špičkách už nyní. Pro zavedení plánované linky je proto nutné přidat další. Hlavní město se se SŽDC dohodlo na spolufinancování úprav nádraží, protože podle vedení magistrátu je nová linka pro pražský integrovaný systém zásadní.
„Pro nás jako pro město je velice nákladné si zřizovat vlastní železnici, ať už tramvaje nebo metro, a chtěli bychom čím dál více spolupracovat na tom, aby vlaková doprava byla v rámci městské dopravy posílena,“ uvedl dnes náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr (Praha Sobě). Doplnil, že částka 12,5 milionu korun, kterou město přispěje, představuje zhruba třetinu nákladů na vybudování nového nástupiště.
Rozšíření má být součástí modernizace koridoru mezi Hostivaří a hlavním nádražím, která začala loni v květnu. Má ji z větší části spolufinancovat EU, která proto posuzovala i rozšíření vršovického nádraží. Evropská agentura Jaspers, která financování schvaluje, nicméně nedoporučila evropské peníze na nové nástupiště poskytnout a město se správou železnic tak musí úpravy zaplatit samy.
Linka S61 by ve finální podobě měla jezdit ze železniční stanice Praha-Smíchov do Vršovic a dále do zamýšlené zastávky na Zahradním Městě. Odtud by jezdila do zastávky Praha-Malešice, kde by bylo možné přestoupit na metro. Linka by končila v Běchovicích. Pro fungování linky v celé zamýšlené trase je nutné vyřešit problém s nízkou kapacitou na železničním mostě mezi Smíchovem a Podskalím. Do doby, než se tak stane, by vlaky jezdily pouze mezi Vršovicemi a Běchovicemi.
Vznikající téměř sedmikilometrový koridor mezi Hostivaří a hlavním nádražím bude první českou čtyřkolejnou tratí. Budou na něm dvě nové zastávky, a to Zahradní Město a Eden. Naopak trať ve Strašnicích i se zastávkou zanikne, místo ní má vzniknout promenáda. Stavba vyjde na 4,4 miliardy korun, z toho tři miliardy chce SŽDC získat z evropských fondů.
Zdroj: čtk

Pátrání po osudech lidí z válečných hrobů na Praze-západ. Třeba něco víte vy?

Před 1 hodinou
Hlavní město se dohodlo s církevním řádem milosrdných bratří na odkupu odsvěceného kostela svatého Šimona...
Před 3 hodinami
Lidské siluety na tramvajových kolejích v Praze varují chodce před neuváženým vstupem do trati. Dopravní...
Dnes, 09:27
Kvůli modernizaci železničního koridoru mezi Hostivaří a Vršovicemi bude od 25. července na měsíc pro...
Dnes, 08:31
Pokud se podaří ve zkráceném postupu provést změnu Územního plánu hl. města Prahy, přibude v...
Včera, 20:18
Bohemka se v minulé sezoně velice trápila na domácím stadionu. Ovšem v prvním utkání tohoto...
Včera, 09:02
Pražská Sparta si chtěla po nečekané prohře z prvního kola spravit chuť proti Jablonci. Po...
20.7.2019
Praha se za stávajících podmínek nechystá kupovat chátrající nádraží Vyšehrad, protože cena, kterou za ni...
20.7.2019
Dialyzační středisko Fresenius NephroCare v prostorách Polikliniky Vysočany v Praze 9 slaví kulaté výročí. Už...
20.7.2019
Technologicko-informační centrum Cyberdog v Nových Butovicích, představí v rámci svého projektu Letního kina v srpnu...
20.7.2019
Pražská vzdělávací centra sledují vzrůstající zájem o ekologické programy, které nabízejí. Ročně se jich účastní...
Reklama