Praha řeší pravidla pro sdílené koloběžky, jezdit a parkovat budou moci jen na vymezených zónách

Praha ve spolupráci se společností Lime připravuje pravidla pro sdílené elektrokoloběžky. Podle náměstka primátora Adama Scheinherra je potřeba podporovat alternativy k automobilové dopravě a rozvíjet návaznost na spojení hromadné dopravy. Město ale chce vyřešit mnohdy špatně zaparkované koloběžky a také zamezit jejich vjezdu do přetíženého centra.

O nových pravidlech náměstek vyjednával přímo se spoluzakladatelem společnosti Lime Toby Sunem, který do Prahy přiletěl ze San Francisca.
Podle dohody vzniknou pro koloběžky dva druhy zón, které se připravují už na letošní léto. „Tou první je red zóna, kde se koloběžka vypne, pokud do ní řidič vjede. Počítáme s rozsáhlou red zónou na pěších zónách na Praze 1, na Královské cestě a na části Prahy 2. Zároveň se zástupci Lime musí spojit i s dalšími městskými částmi, aby si společně definovali red zóny i na dalších pražských územích mimo centrum.
Druhé zóny – zelené – budou vymezené pro parkování koloběžek.
Lime si tyto bezrizikové oblasti s dostatečným prostorem vytipuje sám, ale musí je následně prokonzultovat s patřičnou městskou částí a až pak zanést do aplikace,“ řekl náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr.

Velká oprava Vídeňské ulice ovlivní dopravu, individuální, nákladní i veřejnou

Se společností Lime vyjednávají Adam Scheinherr a zástupci Prahy 1 od konce minulého roku. Za hlavní problém Praha i městská část, v níž se koloběžky nejvíce využívají, považují koloběžky rozházené po chodnících a jízdu ohrožující chodce, a to hlavně v úzkých ulicích a v dalších oblastech, kde se dnes koloběžky proplétají s chodci.
„Chceme, aby Pražané mohli koloběžky pohodlně využívat, hledali jsme jen rychlé cesty, jak pravidla jejich užívání upravit, aby před nimi chodci nemuseli uskakovat a nezakopávali o ně na chodnících.
První vlaštovkou je, že od minulého týdne musí zákazníci před jízdou v aplikaci odklikat, že nebudou jezdit po chodnících, parkovat na nevyhrazených místech a nebudou bezohlednou jízdou blokovat tramvaje a autobusy,“ popsal Adam Scheinherr.

Rozjelo se jednání o budoucnosti Nákladového nádraží Žižkov. Shodnou se zástupci samosprávy s developery?

K dalším opatřením má patřit také zavedení maximálního počtu koloběžek ve městě. Snahou je najít kompromis, konkrétní počet zatím nepadl. Společnost Lime plánuje rozprostřít koloběžky také do oblastí mimo centrum, kde by mohly Pražanům posloužit třeba pro jízdu od domu na metro. Město vidí problém také v nízké informovanosti uživatelů, kteří často nerespektují pravidla ježdění na koloběžkách. Na základě toho vznikne také informační marketingová kampaň, která bude českým i zahraničním jezdcům ukazovat správné a ohleduplné chování za řídítky koloběžek.

Zdroj: MHMP

koloběžky na klárově
(Fefík)

 

Včera, 13:01
Nová expozice, kterou Kooperativa pro návštěvníky ve své galerii v karlínské centrále připravila, dostala název...
Včera, 09:53
V Muzeu hl. m. Prahy probíhá výstava fotografa – reportéra Jovana Dezorta k jeho 85....
Včera, 09:01
Sloupová zvonička na betonovém soklu v Hrdlořezské ulici u čp. 35 v Praze 9 -...
24.1.2020
Dobřichovický sochař a restaurátor Petr Váňa má důvod k radosti. Pražské zastupitelstvo totiž schválilo revokaci...
24.1.2020
Účastníci hackathonu budou v úterý 10. března pomocí umělé inteligence vyvíjet řešení, která by mohla...
24.1.2020
Led je dokonalý sochařský materiál. Přijďte se o víkendu pokochat průsvitnou nádherou, než roztaje.
24.1.2020
Mezi Pražany se objevují stížnosti na autobusy, které vypravuje v Praze dopravní podnik na noční...
24.1.2020
Krajští kriminalisté zadrželi na třech místech v republice – ve Středočeském, Ústeckém kraji a v...
24.1.2020
Hlavní město Praha zahájilo koncem roku 2019 další etapu rekonstrukce Letenských sadů, od ulice Milady...
23.1.2020
Centrální komise ministerstva dopravy schválila studii proveditelnosti prověřující novou trasu mezi Prahou a Berounem s...
Reklama