Produkty ženy nejčastěji kupují přes nákupního rádce Heureka.cz a e-shopy Alza.cz a Mall.cz. Velké oblibě českých zákaznic se těší také on-line obchody Datart, Zboží.cz, Notino nebo Tchibo. „Překvapilo mě, že 20 procent žen zná a nakupuje na Amazonu. A to vzhledem k tomu, že Amazon nedává do marketingu na nakupující v ČR ani korunu,“ uvedl Adam Kurzok, jednatel společnosti Expando, která pomáhá e-shopům se vstupem na zahraniční trhy.
Češky loni neopomenuly ani největší slevovou akci roku Black Friday. Nakoupilo při ní podle průzkumu asi 60 procent žen. Většinou utratily 2 tisíce až 5 tisíc korun, přičemž až 80 procent zákaznic zaplatilo za zboží ve slevách minimálně tisíc korun. Kromě oblečení, bot a kosmetiky při Black Friday 30 procent žen nakoupilo hračky, hry a knihy.
Průzkum se uskutečnil v prosinci mezi 366 ženami v rámci komunity Ženy s.r.o. Společnost Start-up Testuj.to založila v roce 2018 Eva Čejková, loni v září do projektu vstoupila Heureka Group. Služba Testuj.to nabízí značkám a e-shopům získání rychlé zpětné vazby na produkty a služby a generování recenzí.
adp/ČTK