ROPID jedná s dopravním podnikem o předání linek soukromým dopravcům

Společnost ROPID potvrdila, že obdržela nabídky na zajištění provozu linek MHD od soukromým dopravců v návaznosti na personální problémy u dopravního podniku.

Kromě firem VALENTA BUS a STENBUS, jedná ROPID i s dalšími dopravci o jejich kapacitních možnostech. Jako první přinesl informaci dopravní magazín MHD86.cz.

“Dopravní podnik hl. m. Prahy, a. s. projevil vstřícnost při řešení aktuální situace a diskuse o možnostech předání některých linek jiným dopravcům byla zahájena. Předání jakékoli linky v systému PID může proběhnout pouze po dohodě, tj. původní dopravce se musí provozování linky písemně vzdát, aby mohl provoz zajistit po přechodné dvouleté období někdo jiný,” sdělil Filip Drápal, tiskový mluvčí ROPIDu.

„Převezmeme zrušené spoje DPP“, ozývají se soukromí dopravci

V minulosti se mluvilo například o převzetí linek 172 a 246. První z nich zajišťuje dopravu ze Smíchovského nádraží do Chuchle, druhá jezdí v trase Zličín – Zbraslavské náměstí. Redakci jsou známy také možnosti na převzetí linky 216, kde dochází od listopadu k omezení provozu. Nově linka nepojede o víkendech a v pracovních dnech nebude jezdit večer. Linku čeká také zkrácení do zastávky Vozovna Střešovice, čímž už nepojede přes Norbertov a Baterie k Ústřední vojenské nemocnici a k poliklinice na Petřinách.

“Jednání stále probíhají, jejich výsledky ještě nemají konkrétní obrysy. Záležet bude také na rozhodnutí vedení hl. m. Prahy o finální podobě řešení tohoto problému. Předpokládáme, že rozhodnuto bude v řádu dvou až třech týdnů,” dodal k možné změně dopravců na některých linkách Filip Drápal (ROPID).

Jednali jsme o převzetí linky 172, říká Jirásek ze Stenbusu

Nechme se překvapit, jak jednání dopadnou. Třeba se najde řešení, jak tolik neomezovat pražskou MHD a zachovat její špičkovou kvalitu. Pokud se povede dopravnímu podniku v dohledné době doplnit stavy řidičů, nemusí se bát, že by mu předané linky soukromým dopravcům chyběly. Stále existuje na papíře oblíbené téma expresních tunelbusů, které se zatím nerealizovaly právě z důvodu nedostatku řidičů na straně dopravního podniku.

Tento článek pochází z webu MHD86.cz.
Včera, 14:13
Pražští policisté hledají muže, který ženám v tramvajích stříhá vlasy. Evidují zatím pět takových případů....
Včera, 11:11
Radnice Prahy 7 nechala opravit výtluky a díry v chodnících, na vozovkách u přechodů pro...
Včera, 08:06
Základní a mateřská škola Na Beránku se nedočká nové pětipodlažní budovy pro vzdělávací program Montessori,...
18.2.2020
Pražská Zbraslav se rozhodla využít moderních technologií a pro komunikaci s občany začala používat plnou...
18.2.2020
V rámci zachování unikátního stromořadí v Lužické ulici musí TSK Praha – a nejen ona...
18.2.2020
V pražském tunelu směrem na Holešovice teče ze stropu voda. Důvod Technická správa komunikací (TSK)...
18.2.2020
Pražský dopravní podnik (DPP) plánuje v následujících pěti letech nakoupit až 60 midibusů, každý asi...
18.2.2020
Nejlépe se muzicíruje s někým. Radůza má kapelu, Luboš Pospíšil svých 5P, Pepa Pilař Klasiky,...
18.2.2020
V Praze se dnes dopoledne na žádost policie zastavila vlaková doprava na hlavní trati směrem...
18.2.2020
Branické divadlo získalo nového nájemce, kterým se stal zapsaný spolek United Arts & Co. Ten...
Reklama