ROPID se zdráhá transparentnosti ohledně změny dopravce na lince 103

Organizátor pražské dopravy, společnost ROPID, podezřele zdržuje odpověď na dotaz, kolik korun ročně ušetřil změnou dopravce na lince 103. Ta jezdí z Ládví do Březiněvsi a od začátku ledna je dopravcem ČSAD Střední Čechy místo Dopravního podniku hl. m. Prahy. Nový dopravce na linku nasazuje nejnovější autobusy vybavené klimatizací, kterou v létě cestující ocení.

6. ledna obdržel tiskový mluvčí ROPIDu celkem jednoduché dotazy: Jaká je očekávaná roční úspora vzniklá změnou dopravce na lince 103? Plánuje ROPID v letošním roce (příp. v jakém roce) soutěžit městské linky, kde bez soutěže jezdí DPP za účelem možných úspor?

Bohužel ani 19. ledna stále nepřišla na otázky odpověď. Je to zvláštní především i z důvodu, že ROPID v minulosti odpovídal na dotazy do druhého až třetího dne.

Zdá se, že tento dotaz spadl do kategorie „nevhodných otázek“, na které se ROPIDu nechce (a nebo nesmí) odpovídat. Důvody, proč jsou zaslané dotazy „nevhodné“ mohou být minimálně tři.

Dopravní podnik nemá řidiče. Od listopadu dojde k omezení pražské MHD

Důvod 1

Změnou dopravce (z Dopravního podniku hl. m. Prahy na ČSAD Střední Čechy) na lince 103 dochází ročně k úspoře např. 7 až 10 milionů korun a z důvodu ochrany DPP není zájem, aby se veřejnost dozvěděla, že soukromý dopravce jezdí o milióny ročně levnější. Mohlo by potom hrozit, že dopravní podnik přijde o další městské linky pod mediálním tlakem hledáním úspor v autobusové dopravě a to se nemusí někomu líbit.

Důvod 2

Změna dopravce nic nepřináší. Úspora bude minimální a vznikají otázky, proč v takovém případě ROPID sebrat linku dopravnímu podniku a přidělil jí soukromému dopravci. Proč zrovna linku 103 dostaly ČSAD Střední Čechy? Co v tom bude? Komu ta změna prospěla?

Kladenská MHD získala nové autobusy

Důvod 3

Změna dopravce znamená zásadní zdražení nákladů na provoz linky. Bylo by to nepravděpodobné, ale teoreticky se může stát, že soukromý dopravce jezdí třeba za dvojnásobnou cenu než dopravní podnik a není zájem, aby se v tom někdo „šťoural“.

Chybí transparentnost

Všechny tři možné důvody mají jedno společné. Ukazují na netransparentní chování ROPIDu vedeného Petrem Tomčíkem (ČSSD), potažmo na vedení hl. m. Prahy. Přitom Praze vládnou Piráti (Zdeněk Hřib, primátor) a Praha sobě (Adam Scheinherr, náměstek primátora pro dopravu), kteří se ohánějí transparentností, ale ukazuje se, že jen na volebních plakátech.

Tento článek pochází z webu MHD86.cz.
Dnes, 04:00
Magistrát představil podobu nové lávky, která přes Bělehradskou ulici spojí ulice Wenzigovu a U Zvonařky....
Včera, 19:08
Pražští policisté se dnes zatím nesetkali se závažným prohřeškem proti novým protiepidemickým opatřením. Nikomu nedali...
Včera, 15:03
Komerční článek
SMART REGION CHCETE SE ZVIDITELNIT NEBO PROPAGOVAT SVÉ PRODUKTY V REGIONECH ČR​? Nabízíme Vám Reklamní...
Včera, 15:03
Práce na opravě a odbahnění rybníka Rozpakov vyšly město Říčany na 8,5 milionu korun. Rybník...
Včera, 14:36
Jak ovlivnil covid-19 dění na Praze 2 a její rozpočet? Jaké má teď starostka Dvojky...
Včera, 12:03
Přímý přenos sobotního koncertu Národ sobě - kultura tobě z Národního divadla (ND) se stal...
Včera, 10:03
Dnes po půlnoci začali policisté kontrolovat dodržování nových protiepidemických opatření omezujících volný pohyb lidí mezi...
Včera, 04:00
Nedaleko náměstí I. P. Pavlova jsme se ptali náhodných chodců na jejich zkušenosti s covidem...
Včera, 04:00
Investiční skupina Penta zahájila stavbu kancelářských budov u Masarykova nádraží podle návrhu zesnulé Zahy Hadid....
28.2.2021
Že si přes mobilní aplikace můžete cokoli nakoupit, zacvičit, zaplatit účty nebo si třeba naplánovat,...
28.2.2021
Chůzi jako nejlepší způsob dopravy na krátkou vzdálenost propaguje a hájí dlouhodobě organizace Pěšky městem...
Reklama