Rozjelo se jednání o budoucnosti Nákladového nádraží Žižkov. Shodnou se zástupci samosprávy s developery?

Ve čtvrtek 6. června se u kulatého stolu sešli zástupci městské části Praha 3, hlavního města a největších vlastníků pozemků na nákladovém nádraží, jimiž jsou Central Group, Sekyra Group a Penta Investments.

„K rozvoji tohoto území probíhá mnoho separátních schůzek a je odvedeno množství práce, považoval jsem však za nutné všechny hlavní aktéry a vlastníky koordinovat na jednom setkání. Klíčové je v těchto jednáních dále pravidelně pokračovat a posunovat vše kupředu, aby se rozvoj území dále nezdržoval, protože různých koncepcí, strategií a námětů bylo v posledních dvaceti letech vytvořeno hodně,“ uvedl Petr Hlaváček, první náměstek primátora pro územní rozvoj.

Všichni aktéři včetně Prahy 3 se shodli, že území nákladového nádraží je typickým brownfieldem uprostřed města, který je vhodný pro výstavbu. Magistrát zde již deset let pořizuje změnu územního plánu Z 2600/00. Na jednání všichni účastníci deklarovali, že podpoří co nejrychlejší pořízení změny. Na konkrétní podobě území ovšem bude ještě nutné hledat shodu.

„Že se zde bude stavět, je jasné. Musí to ale dávat smysl hlavně místním lidem – nejen developerům,“ řekl k jednání starosta Prahy 3 Jiří Ptáček. „Chceme, aby byla vypracována podrobná a územní studie. Musí existovat vzájemná shoda všech subjektů na vzniku občanské vybavenosti a dopravní infrastruktury.“

Opožděný dárek ke stotřicetinám. Radotínští dobrovolní hasiči mají novou zbrojnici

„Někdejší nákladové nádraží na Žižkově je jednou z nejvýznamnějších transformačních ploch širšího centra Prahy. IPR dlouhodobě prosazuje, aby zde vznikla příjemná městská čtvrť pro bydlení i pracovní příležitosti. K přeměně bývalých nádraží na nové čtvrti dochází v posledních letech i v jiných evropských městech. Zmínit lze třeba londýnské nádraží King’s Cross, Europaallee v Curychu či Wiener Hauptbahnhof,“ řekl Ondřej Boháč, ředitel Institutu plánování a rozvoje Praha.

Dnešní schůze Zastupitelstva Prahy 3 projednává připomínky k příslušné změně územního plánu, která jde do tzv. společného jednání, ve kterém bude možnost připomínkování i pro veřejnost otevřena jen po 30 dní od vypsání.
Radnice připravila celkem sedm připomínek, ve kterých požaduje mimo zmiňované závazné územní studie také podrobnou dopravní studii, záruky, že v území vznikne veřejná vybavenost (školy, školky, zdravotnické zařízení), velký park, který by propojil Židovské pece s Olšanskými hřbitovy.

Zdroj: Radniční noviny Prahy 3

FOTO: Nákladové nádraží na Žižkově

Nákladové nádraží na Žižkově - 1 nákladové nádraží ondřej tuček p3Nákladové nádraží na Žižkově - 2 nákladové nádraží čt+Nákladové nádraží na Žižkově - 3 nákladové nádraží žižkov_30_l______ta14Nákladové nádraží na Žižkově - 0 p3
Dnes, 15:20
Hrnčířské trhy v Berouně se kvůli koronaviru neuskuteční ani na podzim. Pořadatelé se snažili s...
Dnes, 11:13
V bubenečské kavárně Zasekávák předvádí několik svých pěkně barevných pláten výtvarník Miloš Vacík. Pokud máte...
Dnes, 09:01
21. července tohoto roku by Milan Rastislav Štefánik oslavil 140. narozeniny. V nedávné době také...
Včera, 18:14
Na základě informace vydané Českým hydrometeorologickým ústavem skončila platnost nařízení týkajícího se zákazu rozdělávání ohňů...
Včera, 12:49
Ještě před volbami Piráti slibovali transparentní řízení města. Ačkoliv obsadili křeslo primátora, ani po roce...
Včera, 10:29
Jedním z nejvýznamnějších míst, na kterém skončilo mnoho nevinných životů během druhé světové války, byla...
Včera, 08:11
„První doklimatizované tramvaje by měly být zařazeny do provozu o letních prázdninách příštího roku,“ znělo...
Včera, 07:37
Jak už to tak bývá, stačil jeden dotaz a plán Prahy sobě na zdražení jízdného...
2.8.2020
Soutěž Pilsner Urquell Master Bartender, která letos probíhá již patnáctým rokem, je určená výčepním, barmankám...
Reklama