15℃
Dnes je 18. srpen , svátek má Helena

Stavební povolení pro první úsek metra D má být do tří let

Praha letos zahájí geologický průzkum pro stavbu metra D, při němž již vzniknou části tunelu, které budou později využité pro samotnou stavbu. Pro první úsek mezi Pankrácí a Olbrachtovou by město chtělo získat stavební povolení do tří let, pozemky už jsou tam v podstatě vyřešeny, řekl náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr (Praha Sobě). Manažer projektu metra D Jiří Hrnčíř na jednání magistrátního výboru pro dopravu řekl, že geologický průzkum by měl začít v dubnu.

Reklama

Geologický průzkum začne na Pankráci a celkem má vyjít zhruba na miliardu korun. Město na něj má vysoutěženou firmu. „V rámci geologického průzkumu už budou vznikat stavby, které budou následně využity pro samotnou realizaci tunelů metra,“ uvedl náměstek. Dodal, že se proto již dá hovořit o začátku stavby nové linky, která má propojit sídliště na jihu Prahy s centrem.
Město chtělo za minulé politické reprezentace vytvořit společný podnik se skupinou Penta k rozvoji okolí nových stanic. Spolupráci se soukromými investory nezavrhuje ani nové vedení radnice, původní záměr však uskutečnit nehodlá. Podle Scheinherra je podstatné, aby kolem stanic metra, kde je dobrá dopravní dostupnost, vznikaly kanceláře a na ně navázané obchody a služby.
Dopravní podnik a minulé vedení města při přípravě společného podniku argumentovaly snadnějším výkupem pozemků. Ten však podle náměstka zvládnou magistrát a DPP samy. „Na první etapu je už téměř vše vyřešeno,“ uvedl náměstek.
Dodal, že město jednalo také s obchodním centrem na Pankráci ohledně dopravní obslužnosti. V době stavby linky D totiž bude stanice Pankrác na rok a půl uzavřena, a magistrát proto plánuje prodloužení tramvajové trati tak, aby zajížděla k metru. To je podle Scheinherra výhodné i pro rozvoj dopravní sítě a propojení MHD.
Letos končí metru D platnost hodnocení stavby v procesu EIA, kdy je posuzován vliv stavby na životní prostředí. Hrnčíř řekl, že DPP bude žádat o prodloužení EIA. Podnik pak podá v listopadu žádost o stavební povolení na úsek mezi Pankrácí a Novými Dvory. Pro zahájení stavby je ještě nutná změna zákona o drahách, která umožní, aby vzniklo plánované automatické metro bez řidiče. Návrh změny minulé vedení města loni předalo do Sněmovny. „Věřím, že do konce února to (změnu) máme,“ řekl Hrnčíř.
V další fázi bude stavba pokračovat do Krče, kde se o pozemcích stále jedná. „Dnes jsem měl jednání s Prahou 4 kvůli nádraží Krč. Městská část tam má nějaké zájmy, takže se snažíme vyjít vstříc, abychom co nejdříve mohli uzavřít dohodu s vlastníky pozemků,“ vysvětlil náměstek.
Metro z Pankráce do Písnice má vyjít zhruba na 40 miliard, celkem až do stanice Náměstí Míru pak jde o investici za zhruba 50 miliard. Zástupci města chtějí jednat se státem o spolufinancování linky, protože se podle nich jedná o celorepublikově významnou dopravní stavbu.
Zdroj: čtk

Středočeský kraj podpoří případnou novou záchytku

Včera, 16:30
Ceny pohonných hmot v Praze od minulého týdne výrazně klesly. Natural 95 zlevnil o 20...
Včera, 15:00
Vánoční strom na Staroměstské náměstí se zatím nenašel. Společnost Taiko na začátku prázdnin vyhlásila soutěž,...
Včera, 13:33
Pražský dopravní podnik (DPP) opraví autobusový terminál u stanice metra B Zličín. Rekonstruován bude povrch...
16.8.2019
Hlavní město chce v příštím roce dát více peněz na obnovu a modernizaci systému veřejného...
16.8.2019
16. srpna 1874 byl slavnostně vysvěcen chrám sv. Mikuláše na Starém Městě pražském. Stal se...
16.8.2019
Městská část Praha 14 zrekonstruuje svou radnici v ulici Bratří Venclíků nedaleko stanice metra B...
16.8.2019
Radnice Prahy 9 rekonstruuje hostinec U Brabců na Starém Proseku. Za opravy zaplatí 63 milionů...
15.8.2019
Končí tak první etapa modernizace prostoru stanice metra Karlovo náměstí.
15.8.2019
Praha 3 se rozhodla propojit lidi dvou generací. Studentům dá šanci dostupného bydlení, a tím...
15.8.2019
Radnice Prahy 1 má několik připomínek k návrhu změny městské vyhlášky o pouličním umění, tzv....
Reklama